Discover M(I)E – Nog 1,5 week Road to MIE

Door Redactie Daily Data Bytes | 26-05-2021

Road to MIE duurt nog slechts 1,5 week. Maar niet getreurd, geniet nog tot en met dinsdag 8 juni van een hoop mooie sessies op het gebied van Insights, Data Analytics en Data Science.
Bekijk het programma op mie.nl en schrijf je snel in voor je favoriete lezingen.

Deze sessies staan nog voor je op het programma:

[INSIGHTS] 31 mei 09.00 uur: Hoe Coop het verschil maakt met persona’s

Hoe zorgt Coop ervoor om ook in de toekomst het verschil te maken door de huidige doelgroep te behouden én nieuwe shoppertypen aan te spreken?
Mike Baardman (Coop Supermarkten) – Els van der Velden (Motivaction)
Sign up!

[DATA ANALYTICS] 31 mei 12.30 uur: Hedy: A gradual programming language

Learning to programm is easy!
Felienne Hermans (Universiteit Leiden)
Sign up!

[INSIGHTS] 31 mei 16.30 uur: De bitcoin: Gebakken lucht of een veilige haven?

Vandaag de dag ontkom je er niet aan, de koers van de bitcoin domineert de kranten en de ‘fear of missing out’ neemt alsmaar toe. Maar wat vinden we er nou écht van? Heeft de consument vertrouwen in een goede afloop of blijkt het allemaal te mooi om waar te zijn? De Markteffect Bitcoin Barometer geeft de antwoorden die we in dit webinar graag delen.
Bas de Vries (Markteffect) – Willem Jan Rutgers (Bitvavo)
Sign up! 

[INSIGHTS] 01 juni 09.00 uur: De reis van Simon Lévelt: Hoe onderzoek bijdraagt aan de groei van een sterk merk

Hoe bouwt Simon Lévelt met behulp van consumenteninzichten aan de groei van een sterk merk?
Cathelijne Hamilton – Bouman (Simon Lévelt) – Jeroen Spetter (Ruigrok NetPanel)
Sign up! 

[INSIGHTS] 01 juni 12.30 uur: Een betere klantbeleving door de mindset van Vebego-personeel te veranderen

Hoe krijg je je medewerkers in beweging om met klantinzichten aan de slag te gaan? En hoe zorg je voor structurele verbetering in de bediening van je klant?
Andries van Bentum (Vebego) – Elly Oudshoorn (Ipsos)
Sign up! 

[INSIGHTS] 01 juni 16.30 uur: Phebi Presents: Voice, the next AI frontier in healthcare research

Voice technology and emotion AI offers a new approach to easily capture and analyse the experiences in healthcare. This offers valuable data with a new way to monitor touchpoints and identify the right mix of channels for engagement and brand loyalty.
Abigail Stuart (Day One Strategy)
Sign up!

[DATA ANALYTICS] 02 juni 09.00 uur: 10 Data Visual Storytelling Tips om je online presentatie onvergetelijk te maken

Met DATA + VISUALISATIE + STORYTELLING maak jij impact in online presentaties. DePerfecteGrafiek brengt hét inspirerende vervolg op de populaire sessies van eerdere MIE-edities over datavisualisatie en data visual storytelling: 10 Data Visual Storytelling Tips om je online presentaties onvergetelijk te maken.
Michiel Dullaert (DePerfecteGrafiek)
Sign up! 

[INSIGHTS] 02 juni 12.30 uur: Behavioural finance: waarom beleggen mensen (niet)?

Beleggen is niet iets voor het grote publiek, terwijl het wel steeds belangrijker wordt om genoeg opzij te zetten. Hoe komt dat? En wat doen we eraan? Die vraag beantwoordde Beautiful Lives afgelopen najaar voor DUFAS (Branchevereniging vermogensbeheerders).
Iris van de Looij (DUFAS) – Maurice Palmen (Beautiful Lives)
Sign up! 

[INSIGHTS] 02 juni 16.30 uur: Culture + Trends NL anno 2021. Welke zijn er en wat kun je ermee?

Culture + Trends in Nederland anno 2021. Welke zijn er en wat kun je ermee? Ontdek de kracht van ‘at home pleasure’ en ‘disentangling taboos’ en hoe jij deze voor je merk succesvol kunt inzetten.
Jeannette van der Rhee (InSites Consulting) – Arjan Veninga (InSites Consulting)
Sign up!

[INSIGHTS] 03 juni 09.00 uur: 3 Neuroscience principles to improve the ROI of your brand communications

Developing brand communications often costs a lot of effort and money, so naturally there’s a lot at stake: sales, brand equity and maybe even your career. And yet it’s incredibly difficult to predict success.
Nathan Axford (Beyond Reason)
Sign up!

[INSIGHTS] 03 juni 12.30 uur: Phebi Presenteert: Wat je ZEGT of wat je BEDOELT? Impact van Voice op research

Miles Research laat zien dat door de innovatieve Voice-oplossing van Phebi meer mensen bereikbaar zijn, nieuwe doelgroepen bereikt worden en je dieper duikt in de emoties van respondenten. Is wat hij of zij ZEGT ook echt wat hij of zij BEDOELT?
Eric Landwaart (Miles Research)
Sign up! 

[INSIGHTS] 03 juni 16.30 uur: ‘Help! My customers are not doing what I want’

Few organizations succeed in successfully motivating their customers. Many others try… You will learn how motivation really works, why so many attempts fail, and what it takes to be successful.
Florien Cramwinckel (Online Dialogue)
Sign up!

[INSIGHTS] 04 juni 09.00 uur: Smaak bepaalt de herhaalaankoop van je product

Je marketingmix kun je perfect voor elkaar hebben; packaging, promotie, pricing, beschikbaarheid, maar als de smaak van je product niet op orde is…
Mirjam van Mourik (Essensor) – Marjolein Dieleman (Cloetta)
Discover
Sign up! 

[INSIGHTS] 04 juni 12.30 uur: De bol.community voor de winkel van ons allemaal

Hoe blijft bol.com de winkel van ons allemaal? Door klanten de best mogelijke winkelervaring te bieden. De bol.community helpt bol.com om de behoeften van de klant centraal te zetten bij de keuzes die in de organisatie worden gemaakt.
Doménique Voorhorst (Bol.com) – Maaike Arts (Blauw Research)
Sign up! 

[INSIGHTS] 04 juni 16.30 uur: Hoe maak je een succes van je voice-kanaal?

Hoe maak je een succes van je voice-kanaal? Smartvoices, DirectResearch en Nespresso delen hun ervaringen met het voice-kanaal.
Anne-Wil van Lohuizen (DirectResearch) – Manon van der Meer (Nespresso)
Sign up! 

[INSIGHTS] 07 juni 09.00 uur: The BATTLE for ATTENTION – neuromarketing to fuel your stopping power

You want consumers to listen to your message. You need to win the battle for attention.
But — despite millions in marketing spend — you cannot buy attention.
For attention is something we do not consciously control. Neuromarketing to the rescue!
Olivier Tjon (Beyond Reason)

[INSIGHTS] 07 juni 12.30 uur: Learnings uit VIA’s C-Level study: ‘Marketing is a delicate balancing act’

Om de huidige stand van zaken en de toekomst van marketing in kaart te brengen, hebben VIA & DVJ Insights onderzoek gedaan onder meer dan 250 senior professionals. De bevindingen moeten de sector helpen voorbereid te zijn op de nabije toekomst.
Saskia Wagenmakers (VIA Nederland) – Jori van de Spijker (DVJ Insights)
Sign up! 

[INSIGHTS] 07 juni 16.30 uur: Why Subscription-Based Business Models Need A Behavioral Approach

Whether you’re already offering your products or services in the form of a subscription or just considering it, a behavioral approach will provide you with more confidence to make the right decisions.
Anouar El Haji (Veylinx)
Sign up! 

[INSIGHTS] 08 juni 09.00 uur: Heeft de merkenbouwer met AI een nieuw instrument om creatief topwerk te beoordelen?

Stichting Adverteerders Nederland (SAN) en MetrixLab hebben een selectie ingezonden SAN-campagnes onderworpen aan een innovatieve, AI-gedreven creatieve evaluatie. Heeft de merkenbouwer met artifical intelligence een nieuw instrument in handen om creatief topwerk te beoordelen?
Ron Schneider (SAN) – Andy Santegoeds (MetrixLab)
Sign up! 

[INSIGHTS] 08 juni 12.30 uur: Feitelijk betrouwbaar: de waarde van een journalistiek nieuwsmerk

Betrouwbaarheid in nieuwsmedia is relevanter dan ooit. Maar wat betekent een betrouwbaar nieuwsmerk? Robert Witteman, Senior Marketing Analyst bij NRC Media, en Ralph Sluis, Media Consultant bij DVJ Insights, vertellen alles over de waarde van een journalistiek nieuwsmerk.
Robert Witteman (NRC Media) – Ralph Sluis (DVJ Insights)
Sign up! 

[INSIGHTS] 08 juni 16.30 uur: How insights boost the creative process – stories from one of the most creative agencies in the world

Even the most creative brands and agencies are in need of reality checks and insights throughout their innovation process to be able to launch successful products, services and campaigns.
Simon Stefansson (INGO) – Dani Kamras (Cambri)
Sign up! 

Schrijf je nu in en zorg dat je erbij bent!

It’s all about insights.
Volg M(I)E! op LinkedInTwitterInstagramFacebook

Auteur: Redactie Daily Data Bytes, Hoofdredacteur Jan Roekens.

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?