Actueel | 17 mei 2022
17 mei 2022

Europese privacytoezichthouders intensiveren samenwerking

In 2021 werkten de Europese privacytoezichthouders samen bij 506 internationale onderzoeken. Zij rondden 141 internationale onderzoeken definitief af. Dat blijkt uit het jaarverslag van de European Data Protection Board (EDPB), het samenwerkingsorgaan van de Europese privacytoezichthouders. Organisaties die persoonsgegevens gebruiken van mensen in meerdere Europese landen, hebben in principe met één privacytoezichthouder te maken. Dat...
Actueel | 17 mei 2022
17 mei 2022

SMART zoekt nieuwe bestuursleden

SMART is op zoek naar nieuwe bestuursleden en doet daarom een oproep om voor 10 juni te reageren. Wat wordt er geboden? Inspirerende seminars en congressen meehelpen opzetten, mensen met elkaar in verbinding brengen, en daarnaast natuurlijk ook je eigen netwerk binnen marktonderzoek vergroten. Bestuurslid zijn is veel meer dan dat, zegt het SMART-bestuur. Kort...
Actueel | 12 mei 2022
12 mei 2022

Kantar Public verkocht aan Trilantic Europe

Kantar heeft afgelopen dinsdag een overeenkomst gesloten met Trilantic Europe voor de verkoop van Kantar Public. Trilantic Europe is een pan-Europese private equity-onderneming die zich richt op transacties in het middensegment. Kantar Public wordt na de overname een onafhankelijke onderzoeks- en adviesorganisatie voor de overheid en het publieke domein. Kantar Public heeft momenteel meer dan...
Actueel | 12 mei 2022
12 mei 2022

Marketingteams hebben generalisten én specialisten nodig

Marketingteams zijn gebaat bij generalisten met brede vaardigheden én experts die zich richten op data en customer experience. Dat is de mening van Aline Santos Farhat, Unilever's chief brand officer en chief equity diversity and inclusion officer. Aline Santos Farhat deed haar uitspraken tijdens een event van LIONS Marketers Series. Volgens haar hadden we in...
Actueel | 10 mei 2022
10 mei 2022

Toezichthouders willen verbeteringen Data Act

De Europese privacytoezichthouders stellen in een advies aan de Europese Commissie verbeteringen voor van het huidige voorstel voor de Data Act. De toezichthouders wijzen erop dat de Data Act geen afbreuk mag doen aan de bescherming van persoonsgegevens die de AVG biedt. Ook vinden ze dat overheden geen al te ruime bevoegdheid moeten krijgen om...
Actueel | 10 mei 2022
10 mei 2022

Brand Growth event digitaal te volgen

DVJ Insights presenteerde eerder dit jaar het Brand Growth-thema voor 2022: The Moment of Truth. Daar hoort het jaarlijkse Brand Growth-event bij en dat wordt gehouden op dinsdag 31 mei. Het programma is digitaal te volgen via een livestream. De keuze voor het thema is gebaseerd op eerdere Brand Growth-edities waar het moment van aankoop...
Actueel | 03 mei 2022
03 mei 2022

Topic of the Year symposium over customer experience

Op 19 mei a.s. vindt in Amsterdam een middagsymposium plaats rond het thema ‘Customer Experience Management in the Digital Age’. Drie wetenschappers delen dan hun kennis over dit onderwerp. De drie wetenschappers op deze middag zijn Mirella Kleijnen - Vrije Universiteit Amsterdam, Evert de Haan - Rijksuniversiteit Groningen en Anne-Kathrin Klesse - Erasmus Universiteit Rotterdam. Zij strijden...
Actueel | 03 mei 2022
03 mei 2022

ESSENSOR lanceert Smaakonderzoek.nl

Tijdens het sensorisch symposium ‘Sensory for Business’, dat plaatsvond op 21 april jl. werd door ESSENSOR een spin-off gelanceerd onder de naam Smaakonderzoek.nl. De nieuwe tak richt zich op sensorisch onderzoek voor de supermarktwereld en de horecagroothandel. De producten van Smaakonderzoek.nl zijn gebaseerd op zogenaamd ‘hedonisch’ onderzoek. Daarbij wordt onderzocht wat consumenten wel of niet...
Actueel | 26 april 2022
26 april 2022

Europees akkoord perkt macht internetbedrijven verder in

De EU-lidstaten, de Europese Commissie en het Europees Parlement zijn het einde vorige week eens geworden over een wetgeving die de macht van grote internetbedrijven moet inperken en consumenten beter moet beschermen. Onderdeel hiervan is een verbod op gepersonaliseerde advertenties. De nieuwe EU-wetgeving, onder de naam Digital Service Act (DSA), regelt de verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid...
Actueel | 26 april 2022
26 april 2022

Valt jouw vacature wel voldoende op?

Ewout Witte, oprichter en eigenaar van MI Match, zoekt voor marktonderzoekbureaus naar nieuwe medewerkers. In een krappe markt is dat een extra opgave. Hij heeft wat tips voor de bureaus om zich duidelijker te profileren. Veel marktonderzoeksbureaus waar wij voor werken, merken dat de arbeidsmarkt momenteel enorm krap is. Ze zoeken vaak naar kandidaten met...
Actueel | 21 april 2022
21 april 2022

ESSENSOR neemt Centrum voor Smaakonderzoek over

ESSENSOR heeft onlangs het Centrum voor Smaakonderzoek (CSO) overgenomen. Beide bedrijven zijn gevestigd in FoodValley Wageningen. De overname markeert een bijzonder moment in de geschiedenis van het sensorisch marktonderzoek in Nederland. Nadat OP&P Product Research uit Utrecht al in 2018 onderdeel werd van ESSENSOR, is het nu de beurt aan CSO. Pieter Punter van OP&P...
Actueel | 21 april 2022
21 april 2022

MediaTestDag 2022: Gratis onderzoek binnen 24 uur!

Elk jaar organiseert MediaTest, onderzoeksbureau gespecialiseerd in media- en communicatieonderzoek, de MediaTestDag. Tijdens deze dag viert MediaTest haar verjaardag door binnen een dag een volledig onderzoek te doen naar een maatschappelijk relevant vraagstuk. Gratis en voor niks. In eerdere jaren vond er onderzoek plaats voor Stichting Jarige Job, Naturalis en het Fonds Gehandicaptensport. Wie de...

Ook de laatste bytes ontvangen?