Best practices | 24 juni 2019
24 juni 2019

Lil Miquela praat tegen jou!

Influencers zijn geen hype meer, maar een onderdeel van de (content)strategie. Intussen zien we een nieuw type influencer, de computer-generated influencer, gebaseerd op data en alleen bestaand in de virtuele wereld.

Best practices | 20 juni 2019
20 juni 2019

The physical store is dead! Or not?

Voor de ‘Insights Scientist van het jaar’ award zijn de artikelen gebundeld in de publicatie MOA Topic of the Year 2019: Surviving the Retail Revolution. Een mooie brug tussen de wetenschap en de praktijk is het artikel van Lizet van de Kamp dat ook ingaat op de vraag of fysieke winkels nog wel bestaansrecht hebben.

Best practices | 18 juni 2019
18 juni 2019

Assortment planning in the Amazon era

Voor de ‘Insights Scientist van het jaar’ award zijn de artikelen gebundeld in de publicatie MOA Topic of the Year 2019: Surviving the Retail Revolution. Robert P. Rooderkerk gaat in zijn bijdrage in op de omni-channel assortiments planning om de klantervaring over alle consumenten touchpoints te optimaliseren.

Best practices | 18 juni 2019
18 juni 2019

Retailers under Siege? Insights and Outlook

Voor de ‘Insights Scientist van het jaar’ award zijn de artikelen gebundeld in de publicatie MOA Topic of the Year 2019: Surviving the Retail Revolution. Dit keer het artikel van Els Gijsbrechts en Katrijn Gielens die samen inzicht geven in de bedreigingen waar retailers mee te maken krijgen.

Best practices | 11 juni 2019
11 juni 2019

De squeeze tussen discount en digital: nieuwe uitdagingen voor service supermarkten

Voor de ‘Insights Scientist van het jaar’ award zijn de artikelen gebundeld in de publicatie MOA Topic of the Year 2019: Surviving the Retail Revolution. Dit keer het artikel van de winnaar Laurens Sloot over strategieën welke service supermarkten kunnen volgen om de bedreigingen in de markt het hoofd te kunnen bieden.

Best practices | 16 april 2019
16 april 2019

De big five van de beïnvloedingspsychologie: Kies voor mij, want ik ben goed

We leven in een maakbare samenleving waarin gedrag stuurbaar is. Maar hoe beïnvloed je gedrag eigenlijk en is dat wel wenselijk? Voor gedragsbeïnvloeding zijn er verschillende wegen naar Rome. De vijf belangrijkste routes komen hier aan bod.

Best practices | 21 januari 2019
21 januari 2019

Openstaan voor gedragsfactoren: De homo psychologicus in de economie

‘De homo economicus die zich zou laten leiden door zuiver rationale beslissingen, die heeft wat mij betreft wel zijn langste tijd gehad,’ zegt gedragseconoom Stephan Jagau.

Best practices | 16 januari 2019
16 januari 2019

Data visualization: Data is beautiful

Great and beautiful data visualization requires graphic design and storytelling skills in addition to great analysis skills. MIE is welcoming some great data visualization experts to explain their successful approach. 

Best practices | 16 januari 2019
16 januari 2019

De grootste learnings van online bierspeciaalzaak Beerwulf

Wie koopt er nou bier online? Dat zijn er toch een heleboel, heeft Beerwulf in de afgelopen 2 jaar ondervonden. Tijdens het MIE worden de grootste learnings van dit bedrijf gedeeld. 

Best practices | 22 november 2018
22 november 2018

Hoe combineren bureaus kwalitatatief en kwantitatief? Het waarom achter de data

In de insights-industrie vullen kwalitatief en kwantitatief onderzoek elkaar steeds meer aan. Vijf Nederlandse bureaus, Motivaction, Ipsos, DirectResearch, Beautiful Lives en Blauw, geven praktijkvoorbeelden van deze fusietrend.

Best practices | 22 november 2018
22 november 2018

Hoe Alpro en Haystack de uitzonderingen vangen: leren van creatieve consumenten

Dat de consument inventief is, was al bekend. Maar hoe ontdek je deze creativiteit? En vooral, hoe kun je er als bedrijf van leren en het vertalen naar bijvoorbeeld R&D, marketing en content-creatie? Dat is wat Alpro, producent van plantaardige alternatieven voor zuivelproducten, al geruime tijd doet.

Best practices | 26 september 2018
26 september 2018

Nieuwe rol voor insights departments? De analytics translator

Meer en meer data, en meer en meer behoefte aan analyse. Genoeg te doen voor researchers, data scientists en insights professionals. Maar kunnen zij ook goed genoeg de inzichten vertalen naar de alledaagse praktijk van bedrijven. Tijd voor de analytics translator, zegt Sjoerd Koornstra.

";

Ook de laatste bytes ontvangen?