Best practices | 03 februari 2022
03 februari 2022

Kennisinstituut wil wereldproblemen oplossen met data-analyse

De Amsterdam Business School van de UvA en analytics en technologiebedrijf ORTEC hebben in samenwerking met het Massachusetts Institute of Technology (MIT) het Analytics for a Better World Institute (ABW) opgericht. Het instituut wil samen met NGO’s, overheden en non-profitorganisaties problemen als klimaatverandering, honger, armoede, ontbossing en het uitsterven van flora en fauna helpen aanpakken...
Best practices | 01 februari 2022
01 februari 2022

Eerste SMART Talk van het jaar a.s. donderdag!

De eerste SMART Talk van dit jaar vindt plaats op donderdag 3 februari. Het wordt weer een online event, en hij gaat om 15.30 uur van start. Thema: Talentontwikkeling en inspelen op onbewust en irrationeel gedrag. Er zijn twee sprekers. De eerste is Marian Thunissen, lector Dynamische Talentinterventies van het Fontys Kenniscentrum Leven Lang Ontwikkelen....
Best practices, Onderzoek | 27 januari 2022
27 januari 2022

Topic of the Year 2022 bekend: Customer Experience

Het Topic of the Year 2022 is bekendgemaakt. Het onderwerp is: Customer Experience Management in the Digital Age. Wetenschappers die hierin hun sporen hebben verdiend (of hard op weg zijn) kunnen worden genomineerd in de categorie Insights Scientist van het jaar, onderdeel van de MOAwards 2022. Customer Experience (CX) wordt gezien als de nieuwe graal...
Best practices | 06 januari 2022
06 januari 2022

De kracht van muziek in merkbeleving

Muziek speelt - bewust en onbewust - een grote rol in ons leven. Om de invloed van muziek in creatie te achterhalen, voerden Validators en VodafoneZiggo een experiment uit. Met behulp van facial coding en AI werden de verschillen in kaart gebracht in merkbeleving bij verschillende soorten muziek. Een artikel van Hilde Doting van Validators....
Best practices | 17 november 2021
17 november 2021

Hoe persoonlijk is jouw dienstverlening?

Organisaties die een digitale transformatie doormaken stellen zichzelf de vraag: welke contactmomenten lenen zich voor digitale invulling? En in welke contactmomenten biedt mijn medewerker toegevoegde waarde? Daarachter ligt vaak de vraag: hoe houd ik de klantrelatie op peil en zorg ik dat mijn klanten mijn dienstverlening als persoonlijk blijven ervaren? Het was een onderwerp binnen...
Best practices | 27 oktober 2021
27 oktober 2021

Tegen het letterlijk luisteren

Welkom bij Myth Busters, de blog waarin Kees van Duyn en Robert van Ossenbruggen de jubelverhalen over innovaties aan zich voorbij laten gaan, en een kritische blik werpen op datgene wat we met z’n allen voor zoete koek slikken. Zoals het idee dat we beter moeten luisteren naar consumenten. Luister naar Kees van Duyn! Een...
Best practices | 27 oktober 2021
27 oktober 2021

Klantbeleving in 2022 – actie on the spot

In het eerste deel van deze driedelige reeks ging Underlined in op innovatie en ontwikkeling van klantcontact, waarbij de klantbeleving centraal staat. In deel 2 was te lezen hoe data je verder helpen om de klantbeleving steeds beter te maken. De reeks wordt afgesloten met de verwachtingen voor 2022 en de kansen die je als...
Best practices | 20 oktober 2021
20 oktober 2021

Data verbeteren de klantbeleving

In het eerste deel van deze driedelige reeks ging Underlined in op innovatie en ontwikkeling van klantcontact, waarbij de klantbeleving centraal staat. Als de beleving centraal moet staan dan dient dat ook het sturingsmechanisme zijn. Underlined moedigt daarom de samenwerking tussen service en marketing aan om een gezamenlijk doel te formuleren. Met klantverwachtingen die alleen...
Best practices | 13 oktober 2021
13 oktober 2021

De toekomst van brand health tracking

Brand health tracking staat onder druk. De pandemie heeft dat verergerd. Sommige bedrijven besteden minder (of nauwelijks meer) aan marketing en ze doen minder aan meting. In dit artikel betogen Sjoerd Koornstra en Patrick Bruin dat brand health tracking belangrijk is en wat dat betekent voor company insights managers. Het spectrum aan verkoopkanalen wordt groter....
Best practices | 12 oktober 2021
12 oktober 2021

‘Hoe meer data-science hoe groter de behoefte aan kwalitatief onderzoek’

Over vijf jaar stap je vanachter je computer thuis de winkel van Apple in New York binnen om de nieuwste iPhone op te pakken en te bekijken. ‘Maar de menselijke kant in dat contact ga je niet krijgen van een algoritme. Daar heb je kwalitatief onderzoek voor nodig’, denkt Theo van der Steen van Underlined....
Best practices | 04 oktober 2021
04 oktober 2021

Waar het hart sneller van gaat kloppen – innovatie en ontwikkeling van klantcontact

VANAD Engage en Underlined toetsen voortdurend of de doelstellingen van organisaties nog steeds matchen met de verwachting van de klant. Door de toename aan kanalen en digitale touchpoints is de match ingewikkelder geworden. In deze eerste aflevering van een reeks komt klantbeleving aan bod en vertellen Marcel van der Marck van Underlined en Joost van...
Best practices | 23 september 2021
23 september 2021

Sensory branding – hype or happening?

Binnenkort verschijnt bij SWOCC publicatie nummer 84 over sensory branding. Anna Giling en Ivar Vermeulen (Associate Professor aan de Vrije Universiteit en auteur van de publicatie) gingen in gesprek over de plaats van sensory branding in de marketingmix, de meerwaarde en de praktische toepassing. ‘Sensory stimuli zorgen dat merkeigenschappen beter toegankelijk zijn’ Ivar Vermeulen Wat...

Ook de laatste bytes ontvangen?