Een infographic is dé manier om de resultaten van je analyse of onderzoek op een impactvolle manier te delen met je collega’s of klanten. Een compact verhaal op papier of digitaal, waarbij je de belangrijkste inzichten laat zien. Helder en overzichtelijk, zodat de lezers gelijk worden aangezet tot de door jou gewenste actie. 

  • Design, de kracht van visuele signalen als kleur, vorm en grootte. 
  • Vlakverdeling en kleur, het sturen van aandacht. 
  • Hoe visualiseer je je data, zodat het herkenbaar en inspirerend is? 
  • Wie is je publiek en hoe maak je verbinding maken met ze.
  • Compact en overzichtelijk informatie presenteren. 
  • Storytelling, wat zijn de onderdelen van een goed verhaal. 
  • Toepassen van visuele hiërarchie om lagen in een verhaal aan te brengen. 
  • Grafieken en afbeeldingen combineren tot een verhaal.  
  • Naast toegankelijke theorie, bevat deze training heel veel praktische tips die niet in reguliere Powerpoint- of Excel-trainingen voorbij komen. Waardoor de mogelijkheden van deze tools voor de gebruikers veel groter worden.

Deze training wordt op 24 november (hopelijk) fysiek gegeven. 

 

Doel

Deelnemers leren een inspirerende infographic te maken. Van vlakverdeling tot grafiekkeuze. Van het opbouwen van een verhaal, tot de plaatsing van een legenda. 

Na afloop weet je hoe je een visueel verhaal opbouwt en dat vertelt op één pagina. Je weet welke visualisatie je moeten kiezen en welke elementen ervoor zorgen dat je publiek betrokken raakt en enthousiast reageert. 

Kosten







MOA-leden* €415,– excl. BTW
VBO- en VSO-leden €415– excl. BTW
Niet-leden €615– excl. BTW
Lesmateriaal is bij inbegrepen  

* Onder MOA-leden verstaan we een persoonlijk lidmaatschap, dus niet alleen een bedrijfslidmaatschap.

Locatie




MOA

VIDA-gebouw

Kabelweg 57, 2e verdieping

1014 BA Amsterdam

+31 20 5810710

info@moa.nl

Kom je met het openbaar vervoer of met de auto en wil je meer weten over parkeren?

klik hier

Voorwaarden

Bedenktermijn

Er geldt een bedenktermijn van 14 dagen na inschrijving van de cursus. Dit geldt niet voor in-companytrainingen. Binnen deze tijd kan jouw inschrijving zonder opgaaf van redenen geannuleerd worden. Doe dit schriftelijk door een mail te sturen naar info@moa.nl.

Annuleringsvoorwaarden

Annulering is niet mogelijk. Indien je verhinderd bent is het uiteraard wel mogelijk een collega als vervanger op te geven via info@moa.nl.  De korting voor persoonlijke MOA-leden blijft alleen geldig indien de vervanger ook persoonlijk MOA-lid is.

Indien je een persoonlijk lidmaatschap overneemt van een collega, ontvang je alleen de korting voor persoonlijke MOA-leden als de overname voor aanvang van de workshop heeft plaatsgevonden. Het is dus niet mogelijk om met terugwerkende kracht korting te ontvangen.

Softwaregebruik bij MOAcademy workshops

Indien het gebruik van een computer en specifieke software noodzakelijk is dan zal de MOA dit vooraf bij de cursusinformatie aangeven. De cursist en het bedrijf waar de cursist werkzaam is, zijn ervoor verantwoordelijk dat een licentie ook offline buiten het eigen netwerk werkzaam is. Indien licenties op concurrent users gebaseerd zijn, kan dit een probleem opleveren. Neem dan contact op met je eigen ICT-afdeling om dit probleem te verhelpen. Dit probleem speelt wat vaker bij grote bedrijven. Indien er binnen jouw organisatie geen ICT-afdeling aanwezig is kan je er waarschijnlijk wel vanuit gaan dat het gebruik van de software buiten het eigen netwerk geen probleem zal opleveren. Een oplossing om dit probleem te omzeilen is om een privé-laptop mee te nemen met een proefversie van de software, dan weet je zeker dat het programma zal gaan werken voor de duur van de proeftijd. 

MOA verwerkt persoonsgegevens voor MOAcademy’s. Op deze gegevensverwerking is het privacystatement van de MOA van toepassing.

Vele uren werk zijn er in je analyse gaan zitten. De uitkomst is een prachtig inzicht. De volgende stap is het overtuigen van de gebruiker, klant of collega. Snel zet je een presentatie in elkaar. Slides vol bulletpoints worden gecombineerd met de grafieken uit de analyse. De zaal wordt geboekt en dan is de grote dag.  

Maar… de grote dag valt tegen. Geen applaus aan het eind, geen collega’s die doorpakken. Sterker nog, ze zaten tijdens de presentatie verveeld naar hun telefoon te staren en leken niet geraakt door de prachtige inzichten die je deelde. Als er al een reactie uit de zaal gaf, was dat een kritische vraag of dit niet korter gekund had.  

Klinkt bovenstaand scenario bekend? Wil je dat dit soort presentaties tot het verleden behoort? Wil je impact maken met je inzichten? Volg dan deze training ‘Krachtige presentaties maken’. 

  • Hoe zorg jij ervoor dat jouw presentatie onvergetelijk wordt en de aanwezigen aanzet tot actie. 
  • Design, de kracht van visuele signalen als kleur, vorm en grootte. 
  • Vlakverdeling en kleur, het sturen van aandacht. 
  • Hoe visualiseer je je data, zodat het herkenbaar en inspirerend is? 
  • Wie is je publiek en hoe maak je verbinding maken met ze.
  • Storytelling, wat zijn de onderdelen van een goed verhaal. 
  • De opbouw van een goede presentatie. Het zandlopermodel, van pakkende introductie tot krachtige conclusie. 
  • Dia of slide design. De verschillende soorten slides en hun valkuilen en mogelijkheden. De tekst slide, de fotoslide en de data slide. 
  • De trainingsinhoud is toe te passen op zowel live als online presentaties. 
  • Naast toegankelijke theorie, bevat deze training heel veel praktische tips die niet in reguliere Powerpoint of Excel trainingen voorbij komen. Waardoor de mogelijkheden van deze tools voor de gebruikers veel groter worden.

Deze training is geschikt voor iedereen die presentaties maakt om zijn inzichten te delen. Ben jij werkzaam als onderzoeker, analist, marketeer, controller of projectleider. Wil jij andere mensen wilt inspireren met jouw inzichten, dan is deze training voor jou.

Deze training wordt op 31 oktober (hopelijk) fysiek gegeven. 

 

Doel

Deelnemers leren een inspirerende presentatie te maken. Van het opbouwen van een presentatie, vertellen van het verhaal, tot het ontwerpen van de losse slides. 

Na afloop weet je hoe je een verhaal opbouwt en dat vertelt met behulp van aansprekende slides. Je weet welke visualisatie je moeten kiezen en welke elementen ervoor zorgen dat je publiek betrokken raakt en enthousiast reageert. 

Kosten







MOA-leden* €415,– excl. BTW
VBO- en VSO-leden €415– excl. BTW
Niet-leden €615– excl. BTW
Lesmateriaal is bij inbegrepen  

* Onder MOA-leden verstaan we een persoonlijk lidmaatschap, dus niet alleen een bedrijfslidmaatschap.

Praktische informatie

Niveau A – Weinig ervaring

Deze workshop is bestemd voor professionals die weinig ervaring hebben met het onderwerp.

Opbouw workshop

50% theorie 
50% praktijk

Inclusief

Aantal

Maximaal 15 deelnemers

Locatie




MOA

VIDA-gebouw

Kabelweg 57, 2e verdieping

1014 BA Amsterdam

+31 20 5810710

info@moa.nl

Kom je met het openbaar vervoer of met de auto en wil je meer weten over parkeren?

klik hier

Voorwaarden

Bedenktermijn

Er geldt een bedenktermijn van 14 dagen na inschrijving van de cursus. Dit geldt niet voor in-companytrainingen. Binnen deze tijd kan jouw inschrijving zonder opgaaf van redenen geannuleerd worden. Doe dit schriftelijk door een mail te sturen naar info@moa.nl.

Annuleringsvoorwaarden

Annulering is niet mogelijk. Indien je verhinderd bent is het uiteraard wel mogelijk een collega als vervanger op te geven via info@moa.nl.  De korting voor persoonlijke MOA-leden blijft alleen geldig indien de vervanger ook persoonlijk MOA-lid is.

Indien je een persoonlijk lidmaatschap overneemt van een collega, ontvang je alleen de korting voor persoonlijke MOA-leden als de overname voor aanvang van de workshop heeft plaatsgevonden. Het is dus niet mogelijk om met terugwerkende kracht korting te ontvangen.

Softwaregebruik bij MOAcademy workshops

Indien het gebruik van een computer en specifieke software noodzakelijk is dan zal de MOA dit vooraf bij de cursusinformatie aangeven. De cursist en het bedrijf waar de cursist werkzaam is, zijn ervoor verantwoordelijk dat een licentie ook offline buiten het eigen netwerk werkzaam is. Indien licenties op concurrent users gebaseerd zijn, kan dit een probleem opleveren. Neem dan contact op met je eigen ICT-afdeling om dit probleem te verhelpen. Dit probleem speelt wat vaker bij grote bedrijven. Indien er binnen jouw organisatie geen ICT-afdeling aanwezig is kan je er waarschijnlijk wel vanuit gaan dat het gebruik van de software buiten het eigen netwerk geen probleem zal opleveren. Een oplossing om dit probleem te omzeilen is om een privé-laptop mee te nemen met een proefversie van de software, dan weet je zeker dat het programma zal gaan werken voor de duur van de proeftijd. 

MOA verwerkt persoonsgegevens voor MOAcademy’s. Op deze gegevensverwerking is het privacystatement van de MOA van toepassing.

Patronen doorbreken

Als leidinggevende ben je vaak de eerste die met plannen komt om je organisatie aan te passen aan een nieuwe werkelijkheid; je kijkt vooruit, zit vol goede intenties en enthousiasme en je wil tempo maken. En ondanks die inzet merk je dat het moeizamer gaat dan je had gedacht; het duurt langer, er komen veel vragen. Dus leg je het doel en de urgentie nogmaals uit en zet je je overtuigingen nog wat extra kracht bij. Herkenbaar? Leer bewuster naar je organisatie kijken zodat je duurzaam kunt veranderen.

  • Elke organisatie kent vaste patronen ‘zo gaat het nou eenmaal hier’. Als je de patronen herkent kun je beter leiding geven aan de gewenste verandering.
  • Begrijpen van weerstand: weerstand is er altijd en is dat nou een vloek of juist een zegen?
  • Leer meer over het verschil tussen transitie (van A naar B) en transformatie (bij de ander en bij jezelf).
  • De roep om ‘meer en duidelijke communicatie’ is zeker bij veranderingen groot. Maar hoe verschaf je helderheid als iedereen een ander perspectief heeft? Krijg meer inzicht in cognitieve diversiteit en hoe je dit kunt inzetten om effectief met elkaar samen te werken aan verandering.

Deze training wordt op 12 december (hopelijk) fysiek gegeven. 

 

Doel

Door meer inzicht in de dynamiek van verandering en bewustwording van je eigen rol, word je veel effectiever om je plannen, met plezier en energie, gerealiseerd te krijgen.

Kosten







MOA-leden* € 415,– excl. BTW
VBO- en VSO-leden € 415,– excl. BTW
Niet-leden € 615,– excl. BTW
   

* Onder MOA-leden verstaan we een persoonlijk lidmaatschap, dus niet alleen een bedrijfslidmaatschap.

Samenvattend

Doelgroep

Iedereen die leiding geeft aan veranderingen in de eigen organisatie en daar effectiever in wil worden.

Praktische informatie

Niveau C 

Voorkennis over dit onderwerp is geen vereiste. 

Opbouw workshop

50% Theorie

50% Praktijk

Inclusief

Aantal

Maximaal 12 deelnemers

Locatie




MOA

VIDA-gebouw

Kabelweg 57, 2e verdieping

1014 BA Amsterdam

+31 20 5810710

info@moa.nl

Wil je meer weten over parkeren?

klik hier

Voorwaarden

Bedenktermijn

Er geldt een bedenktermijn van 14 dagen na inschrijving van de cursus. Dit geldt niet voor in-companytrainingen. Binnen deze tijd kan jouw inschrijving zonder opgaaf van redenen geannuleerd worden. Doe dit schriftelijk door een mail te sturen naar info@moa.nl.

Annuleringsvoorwaarden

Annulering is niet mogelijk. Indien je verhinderd bent is het uiteraard wel mogelijk een collega als vervanger op te geven via info@moa.nl.  De korting voor persoonlijke MOA-leden blijft alleen geldig indien de vervanger ook persoonlijk MOA-lid is.

Indien je een persoonlijk lidmaatschap overneemt van een collega, ontvang je alleen de korting voor persoonlijke MOA-leden als de overname voor aanvang van de workshop heeft plaatsgevonden. Het is dus niet mogelijk om met terugwerkende kracht korting te ontvangen.

Softwaregebruik bij MOAcademy workshops

Indien het gebruik van een computer en specifieke software noodzakelijk is dan zal de MOA dit vooraf bij de cursusinformatie aangeven. De cursist en het bedrijf waar de cursist werkzaam is, zijn ervoor verantwoordelijk dat een licentie ook offline buiten het eigen netwerk werkzaam is. Indien licenties op concurrent users gebaseerd zijn, kan dit een probleem opleveren. Neem dan contact op met je eigen ICT-afdeling om dit probleem te verhelpen. Dit probleem speelt wat vaker bij grote bedrijven. Indien er binnen jouw organisatie geen ICT-afdeling aanwezig is kan je er waarschijnlijk wel vanuit gaan dat het gebruik van de software buiten het eigen netwerk geen probleem zal opleveren. Een oplossing om dit probleem te omzeilen is om een privé-laptop mee te nemen met een proefversie van de software, dan weet je zeker dat het programma zal gaan werken voor de duur van de proeftijd. 

MOA verwerkt persoonsgegevens voor MOAcademy’s. Op deze gegevensverwerking is het privacystatement van de MOA van toepassing.

Zou je willen leren hoe je beter voor jezelf op kunt komen? Of hoe je geaccepteerd nee kunt zeggen en hoe je je eigen grenzen kunt bewaken? 

In de training Assertiviteit leer je op een goede manier voor jezelf op te komen, zonder weerstand bij de ander op te roepen. We gaan aan de slag met bijvoorbeeld: effectieve communicatie, het ontvangen en geven van feedback, het op verschillende manieren “nee“ leren zeggen, het houden van regie in gesprekken en het aangaan van confrontaties. 

We duiken de diepte in met psychologische inzichten over wat assertiviteit in de weg staat. In deze training werken we met actuele situaties van de deelnemers, zodat er veel geoefend kan worden en de deelnemers na afloop in de praktijk direct het geleerde kunnen toepassen.  

Een interactieve training, korte theoretische inleidingen, gevolgd door oefeningen en reflectie. We werken met een schriftelijke intake vooraf, en op basis van eigen casuïstiek, zodat de training optimaal aansluit op de dagelijkse praktijk.

Deze training wordt op 25 oktober fysiek gegeven. 

 

Doel

Doelen programma:

  • Handvatten voor effectieve communicatie
  • Regie houden in gesprekken
  • Grenzen aangeven en “nee” zeggen
  • Een assertieve basishouding in gesprekken
  • Feedback geven en ontvangen
  • Handvatten voor een assertieve, respectvolle mindset

Na afloop van de training kan je met meer flair en zelfvertrouwen je eigen grenzen aangeven, anderen aanspreken en ‘nee’ zeggen.  Ook heb je meer inzicht in wat je belemmert om assertiever te zijn op de werkvloer. 

Kosten







MOA-leden* € 415,– excl. BTW
VBO- en VSO-leden € 415,– excl. BTW
Niet-leden € 615,– excl. BTW
Lesmateriaal is inbegrepen.  

* Onder MOA-leden verstaan we een persoonlijk lidmaatschap, dus niet alleen een bedrijfslidmaatschap.

Samenvattend

Doelgroep

De training is voor eenieder bestemd die aan zijn/haar assertiviteit wil werken. 

Praktische informatie

Niveau A, B en C 

alle niveaus zijn welkom

Opbouw workshop

Een interactieve training, korte theoretische inleidingen, gevolgd door oefeningen en reflectie. We werken met een schriftelijke intake vooraf, en op basis van eigen casuïstiek, zodat de training optimaal aansluit op de dagelijkse praktijk.

Inclusief

Aantal

Maximaal 10 deelnemers

Locatie




MOA

VIDA-gebouw

Kabelweg 57, 2e verdieping

1014 BA Amsterdam

+31 20 5810710

info@moa.nl

Wil je meer weten over parkeren?

klik hier

Voorwaarden

Bedenktermijn

Er geldt een bedenktermijn van 14 dagen na inschrijving van de cursus. Dit geldt niet voor in-companytrainingen. Binnen deze tijd kan jouw inschrijving zonder opgaaf van redenen geannuleerd worden. Doe dit schriftelijk door een mail te sturen naar opleidingen@moa.nl.

Annuleringsvoorwaarden

Annulering is niet mogelijk. Indien je verhinderd bent is het uiteraard wel mogelijk een collega als vervanger op te geven via opleidingen@moa.nl.  De korting voor persoonlijke MOA-leden blijft alleen geldig indien de vervanger ook persoonlijk MOA-lid is.

Indien je een persoonlijk lidmaatschap overneemt van een collega, ontvang je alleen de korting voor persoonlijke MOA-leden als de overname voor aanvang van de workshop heeft plaatsgevonden. Het is dus niet mogelijk om met terugwerkende kracht korting te ontvangen.

Softwaregebruik bij MOAcademy workshops

Indien het gebruik van een computer en specifieke software noodzakelijk is dan zal de MOA dit vooraf bij de cursusinformatie aangeven. De cursist en het bedrijf waar de cursist werkzaam is, zijn ervoor verantwoordelijk dat een licentie ook offline buiten het eigen netwerk werkzaam is. Indien licenties op concurrent users gebaseerd zijn, kan dit een probleem opleveren. Neem dan contact op met je eigen ICT-afdeling om dit probleem te verhelpen. Dit probleem speelt wat vaker bij grote bedrijven. Indien er binnen jouw organisatie geen ICT-afdeling aanwezig is kan je er waarschijnlijk wel vanuit gaan dat het gebruik van de software buiten het eigen netwerk geen probleem zal opleveren. Een oplossing om dit probleem te omzeilen is om een privé-laptop mee te nemen met een proefversie van de software, dan weet je zeker dat het programma zal gaan werken voor de duur van de proeftijd. 

MOA verwerkt persoonsgegevens voor MOAcademy’s. Op deze gegevensverwerking is het privacystatement van de MOA van toepassing.

(Van het schrijven van een goede briefing tot het begrijpen van DS-uitkomsten en de vertaling naar marketingimplicaties)

Ondernemingen worstelen met het aan elkaar koppelen en analyseren van diverse databronnen. Hierbij zijn Consumer Insights lang niet altijd meer het eerste loket voor consumenteninformatie. Het merendeel van deze analyses wordt uitgevoerd met machine learning tools door Data Scientists. Data Scientists kunnen analyseren, maar zijn doorgaans minder sterk in de interpretatie en de link met de business context. Dit betekent dat Data Scientists moeten worden aangestuurd door personen die de link weten te leggen tussen de business issue (marketingvraagstukken) en Data Science-methoden.

Consumer Insights is niet meer het eerste loket voor consumenteninformatie:

Steeds meer consumenteninformatie komt beschikbaar in databases die doorgaans verspreid over diverse afdelingen worden beheerd. Dit zijn interne databases o.a. e-commerce, digital marketing, maar ook veel externe databases. 

Er is een enorm aanbod van publieke databases, syndicated data (Nielsen, GFK) en van databrokers (Mintel, Euromonitor, Global Data, Statista etc). Stakeholders kunnen bij verschillende afdelingen aankloppen voor consumenteninformatie. 

Hoe kan Consumer Insights weer het eerste loket voor consumentenformatie worden: 

Ondernemingen worstelen met het aan elkaar koppelen en analyseren van diverse databronnen. Het merendeel van deze analyses wordt uitgevoerd met machine learning tools door Data Scientists. Data Scientists kunnen analyseren, maar zijn doorgaans minder sterk in de interpretatie en de link met de business context. Dit betekent dat Data Scientists moeten worden aangestuurd door personen die de link weten te leggen tussen de business issue (marketingvraagstukken) en Data Science methoden.

Om een Data Scientist goed te kunnen aansturen is het de methoden en werkzaamheden van de Data Scientist te begrijpen. Wanneer jij, als Consumer Insights Manager, dit kunt, zal Consumer Insights weer het eerste loket worden voor consumenteninformatie.  

Als marktonderzoekbureau kun je Data Science-projecten als service aanbieden. Belangrijke voorwaarde is dan wel dat de Accountmanagers bekend moeten zijn met de principes van Data Science. Ze hoeven geen Data Scientist te worden, maar moeten eveneens de werkzaamheden begrijpen.

  1. Begrijpen hoe de uitkomsten van machine learning methodes worden gevalideerd, kloppen de uitkomsten wel, zijn ze logisch?
  2. Leren hoe je data science kunt toepassen bij een echte marketing case study waarbij consumer understanding cruciaal is:

  1. Vanuit een business issue en combinatie van meerdere, niet volledige, databronnen een briefing opstellen voor de datascientist
  2. Het beoordelen van een analyse voorstel van de Data Scientist
  3. Het beoordelen van de analyse uitkomsten van de Data Scientist
  4. Het vertalen van de uitkomsten naar aanbevelingen en toepassingen binnen de business

Deze training wordt op 20 juni (hopelijk) fysiek gegeven. 

 

Doel

In staat zijn zelfstandig een Data Sciencebriefing te formuleren voor de Data Scientist en de uitkomsten van Data Science te begrijpen en te vertalen in business / marketing implicaties.

Kosten







MOA-leden* € 415,– excl. BTW
VBO- en VSO-leden € 415,– excl. BTW
Niet-leden € 615,– excl. BTW
Lesmateriaal, koffie/thee & lunch zijn bij inbegrepen  

* Onder MOA-leden verstaan we een persoonlijk lidmaatschap, dus niet alleen een bedrijfslidmaatschap.

Samenvattend

Doelgroep

Professionals die te maken hebben met/beschikking hebben over interne en externe databronnen en deze willen (laten) exploiteren voor het oplossen van business (marketing) issues

Praktische informatie

Niveau A – Weinig ervaring

Deze workshop is bestemd voor professionals die weinig ervaring hebben met het onderwerp.

Opbouw workshop

50% theorie
50% praktijk

Inclusief

Aantal

Maximaal 15 deelnemers

Locatie




MOA

VIDA-gebouw

Kabelweg 57, 2e verdieping

1014 BA Amsterdam

+31 20 5810710

info@moa.nl

Wil je meer weten over parkeren?

klik hier

Voorwaarden

Bedenktermijn

Er geldt een bedenktermijn van 14 dagen na inschrijving van de cursus. Dit geldt niet voor in-companytrainingen. Binnen deze tijd kan jouw inschrijving zonder opgaaf van redenen geannuleerd worden. Doe dit schriftelijk door een mail te sturen naar info@moa.nl.

Annuleringsvoorwaarden

Annulering is niet mogelijk. Indien je verhinderd bent is het uiteraard wel mogelijk een collega als vervanger op te geven via info@moa.nl.  De korting voor persoonlijke MOA-leden blijft alleen geldig indien de vervanger ook persoonlijk MOA-lid is.

Indien je een persoonlijk lidmaatschap overneemt van een collega, ontvang je alleen de korting voor persoonlijke MOA-leden als de overname voor aanvang van de workshop heeft plaatsgevonden. Het is dus niet mogelijk om met terugwerkende kracht korting te ontvangen.

Softwaregebruik bij MOAcademy workshops

Indien het gebruik van een computer en specifieke software noodzakelijk is dan zal de MOA dit vooraf bij de cursusinformatie aangeven. De cursist en het bedrijf waar de cursist werkzaam is, zijn ervoor verantwoordelijk dat een licentie ook offline buiten het eigen netwerk werkzaam is. Indien licenties op concurrent users gebaseerd zijn, kan dit een probleem opleveren. Neem dan contact op met je eigen ICT-afdeling om dit probleem te verhelpen. Dit probleem speelt wat vaker bij grote bedrijven. Indien er binnen jouw organisatie geen ICT-afdeling aanwezig is kan je er waarschijnlijk wel vanuit gaan dat het gebruik van de software buiten het eigen netwerk geen probleem zal opleveren. Een oplossing om dit probleem te omzeilen is om een privé-laptop mee te nemen met een proefversie van de software, dan weet je zeker dat het programma zal gaan werken voor de duur van de proeftijd. 

MOA verwerkt persoonsgegevens voor MOAcademy’s. Op deze gegevensverwerking is het privacystatement van de MOA van toepassing.

(Van het schrijven van een goede briefing tot het begrijpen van DS-uitkomsten en de vertaling naar marketingimplicaties)

Ondernemingen worstelen met het aan elkaar koppelen en analyseren van diverse databronnen. Hierbij zijn Consumer Insights lang niet altijd meer het eerste loket voor consumenteninformatie. Het merendeel van deze analyses wordt uitgevoerd met machine learning tools door Data Scientists. Data Scientists kunnen analyseren, maar zijn doorgaans minder sterk in de interpretatie en de link met de business context. Dit betekent dat Data Scientists moeten worden aangestuurd door personen die de link weten te leggen tussen de business issue (marketingvraagstukken) en Data Science-methoden.

Consumer Insights is niet meer het eerste loket voor consumenteninformatie:

Steeds meer consumenteninformatie komt beschikbaar in databases die doorgaans verspreid over diverse afdelingen worden beheerd. Dit zijn interne databases o.a. e-commerce, digital marketing, maar ook veel externe databases. 

Er is een enorm aanbod van publieke databases, syndicated data (Nielsen, GFK) en van databrokers (Mintel, Euromonitor, Global Data, Statista etc). Stakeholders kunnen bij verschillende afdelingen aankloppen voor consumenteninformatie. 

Hoe kan Consumer Insights weer het eerste loket voor consumentenformatie worden: 

Ondernemingen worstelen met het aan elkaar koppelen en analyseren van diverse databronnen. Het merendeel van deze analyses wordt uitgevoerd met machine learning tools door Data Scientists. Data Scientists kunnen analyseren, maar zijn doorgaans minder sterk in de interpretatie en de link met de business context. Dit betekent dat Data Scientists moeten worden aangestuurd door personen die de link weten te leggen tussen de business issue (marketingvraagstukken) en Data Science methoden.

Om een Data Scientist goed te kunnen aansturen is het de methoden en werkzaamheden van de Data Scientist te begrijpen. Wanneer jij, als Consumer Insights Manager, dit kunt, zal Consumer Insights weer het eerste loket worden voor consumenteninformatie.  

Als marktonderzoekbureau kun je Data Science-projecten als service aanbieden. Belangrijke voorwaarde is dan wel dat de Accountmanagers bekend moeten zijn met de principes van Data Science. Ze hoeven geen Data Scientist te worden, maar moeten eveneens de werkzaamheden begrijpen.

  1. Begrijpen hoe de uitkomsten van machine learning methodes worden gevalideerd, kloppen de uitkomsten wel, zijn ze logisch?
  2. Leren hoe je data science kunt toepassen bij een echte marketing case study waarbij consumer understanding cruciaal is:

  1. Vanuit een business issue en combinatie van meerdere, niet volledige, databronnen een briefing opstellen voor de datascientist
  2. Het beoordelen van een analyse voorstel van de Data Scientist
  3. Het beoordelen van de analyse uitkomsten van de Data Scientist
  4. Het vertalen van de uitkomsten naar aanbevelingen en toepassingen binnen de business

Deze training wordt op 14 november (hopelijk) fysiek gegeven. 

 

Doel

In staat zijn zelfstandig een Data Sciencebriefing te formuleren voor de Data Scientist en de uitkomsten van Data Science te begrijpen en te vertalen in business / marketing implicaties.

Kosten







MOA-leden* € 415,– excl. BTW
VBO- en VSO-leden € 415,– excl. BTW
Niet-leden € 615,– excl. BTW
Lesmateriaal, koffie/thee & lunch zijn bij inbegrepen  

* Onder MOA-leden verstaan we een persoonlijk lidmaatschap, dus niet alleen een bedrijfslidmaatschap.

Samenvattend

Doelgroep

Professionals die te maken hebben met/beschikking hebben over interne en externe databronnen en deze willen (laten) exploiteren voor het oplossen van business (marketing) issues

Praktische informatie

Niveau A – Weinig ervaring

Deze workshop is bestemd voor professionals die weinig ervaring hebben met het onderwerp.

Opbouw workshop

50% theorie
50% praktijk

Inclusief

Aantal

Maximaal 15 deelnemers

Locatie




MOA

VIDA-gebouw

Kabelweg 57, 2e verdieping

1014 BA Amsterdam

+31 20 5810710

info@moa.nl

Wil je meer weten over parkeren?

klik hier

Voorwaarden

Bedenktermijn

Er geldt een bedenktermijn van 14 dagen na inschrijving van de cursus. Dit geldt niet voor in-companytrainingen. Binnen deze tijd kan jouw inschrijving zonder opgaaf van redenen geannuleerd worden. Doe dit schriftelijk door een mail te sturen naar info@moa.nl.

Annuleringsvoorwaarden

Annulering is niet mogelijk. Indien je verhinderd bent is het uiteraard wel mogelijk een collega als vervanger op te geven via info@moa.nl.  De korting voor persoonlijke MOA-leden blijft alleen geldig indien de vervanger ook persoonlijk MOA-lid is.

Indien je een persoonlijk lidmaatschap overneemt van een collega, ontvang je alleen de korting voor persoonlijke MOA-leden als de overname voor aanvang van de workshop heeft plaatsgevonden. Het is dus niet mogelijk om met terugwerkende kracht korting te ontvangen.

Softwaregebruik bij MOAcademy workshops

Indien het gebruik van een computer en specifieke software noodzakelijk is dan zal de MOA dit vooraf bij de cursusinformatie aangeven. De cursist en het bedrijf waar de cursist werkzaam is, zijn ervoor verantwoordelijk dat een licentie ook offline buiten het eigen netwerk werkzaam is. Indien licenties op concurrent users gebaseerd zijn, kan dit een probleem opleveren. Neem dan contact op met je eigen ICT-afdeling om dit probleem te verhelpen. Dit probleem speelt wat vaker bij grote bedrijven. Indien er binnen jouw organisatie geen ICT-afdeling aanwezig is kan je er waarschijnlijk wel vanuit gaan dat het gebruik van de software buiten het eigen netwerk geen probleem zal opleveren. Een oplossing om dit probleem te omzeilen is om een privé-laptop mee te nemen met een proefversie van de software, dan weet je zeker dat het programma zal gaan werken voor de duur van de proeftijd. 

MOA verwerkt persoonsgegevens voor MOAcademy’s. Op deze gegevensverwerking is het privacystatement van de MOA van toepassing.

Een marketingvraag kun je pas echt beantwoorden als je hierbij gebruik maakt van de juiste onderzoeksmethode en het juiste model. Ze zorgen dat je snel tot de kern van een probleem kunt komen om slagvaardig advies te geven of gericht onderzoek kunt opzetten voor de ontwikkeling van effectief marketingbeleid.

In deze workshop leer je via herkenbare cases en/of je eigen concrete vraag hoe je uit het beschikbare aanbod bij iedere marketingvraag het juiste model kiest en welke onderzoeksmethode je daarbij het best kunt gebruiken om die vraag ook expliciet, systematisch en onderbouwd te kunnen beantwoorden.

De workshop bestaat uit vier blokken:  

  1. modelmatig denken en de rol van het conceptuele model; 
  2. modellen voor strategische beleidsbeslissingen bijvoorbeeld in het kader van de doelgroep, het merkbeeld en de positionering; 
  3. modellen die worden gehanteerd bij innovatie en New Product Development
  4. en tenslotte modellen voor de evaluatie en controle fase met het oogpunt op marktevaluatie en effectiviteit. 

Elk blok wordt in circa 1,5 uur behandeld, waarbij het laatste halfuurtje met een praktijkcase in kleine teams wordt afgesloten, zodat je de stof ook leert toepassen en de eigen onderzoeksvraag voldoende aan bod kan komen. 

Deelnemers kunnen een eigen, actuele onderzoeksvraag meenemen, die tijdens de workshop zal worden behandeld. Mochten er meer dan 4 eigen onderzoeksvragen door deelnemers worden ingebracht, dan zullen de eigen onderzoeksvragen worden gegroepeerd naar topic en binnen teams van vraag-owners worden behandeld. Mail je eigen onderzoeksvraag bij voorkeur minimaal 3 werkdagen voorafgaand aan de MOAcademy voor een optimaal leereffect bij alle deelnemers.   

Deze workshop is een uitstekend vervolg op de workshop ‘Wat is de vraag?’ van Durk Bosma maar kan ook afzonderlijk worden gevolgd. 

ACTIE: Schrijf je nu in en ontvang het boek ‘Modellen voor Marketing-Insights uit de beroepspraktijk van consumentengedrag, marktonderzoek en analytics’ kosteloos!

Deze training wordt op 16 november van 10.00 tot 16.30 uur (hopelijk) fysiek gegeven. 

 

 

Doel

  • Je leert modelmatig denken om de kloof tussen de marketeer en insight professional te verkleinen en zodanig meer impact te genereren dan wel als marketeer de juiste insights te generen voor je marketing vraag.
  • Je leert het belang van een conceptueel model bij de probleemanalyse, incl. de voordelen bij de doorvertaling van de onderzoeksvraag in heldere deelvragen, naast het model als hulpmiddel bij de analyse, interpretatie en het marketingadvies. 
  • Je leert de belangrijkste en meest gangbare modellen voor consumentengedrag en marktonderzoek kennen en toepassen in de beroepspraktijk, met de focus op de strategische beleidsvragen, innovatie en de effectiviteit van de marketinginzet.
  • Je krijgt direct inzicht in welk model(-len) voor jou nu het meest relevant zou kunnen zijn, hoe je dat op basis van welke onderzoeksmethoden zou kunnen realiseren, inclusief praktische tips & tricks.  

Kosten







MOA-leden* € 415,– excl. BTW
VBO- en VSO-leden € 415,– excl. BTW
Niet-leden € 615,– excl. BTW
Lesmateriaal, koffie/thee & lunch zijn bij inbegrepen  

* Onder MOA-leden verstaan we een persoonlijk lidmaatschap, dus niet alleen een bedrijfslidmaatschap.

Samenvattend

Doelgroep

De workshop is interessant voor allen die betrokken zijn bij het opstellen en/of beoordelen van een plan van aanpak. Zowel bij bedrijven en onderzoeksbureaus alsook voor docenten die betrokken zijn bij onderzoeksprojecten van hun studenten.

Praktische informatie

Niveau B – Enige ervaring

Deze workshop is bestemd voor professionals die enige ervaring hebben met het onderwerp.

Opbouw workshop

70 % Theorie

30 % Praktijk

Inclusief

Aantal

Minimaal 4 deelnemers

Locatie




MOA

VIDA-gebouw

Kabelweg 57, 2e verdieping

1014 BA Amsterdam

+31 20 5810710

info@moa.nl

Wil je meer weten over parkeren?

klik hier

Voorwaarden

Bedenktermijn

Er geldt een bedenktermijn van 14 dagen na inschrijving van de cursus. Dit geldt niet voor in-companytrainingen. Binnen deze tijd kan jouw inschrijving zonder opgaaf van redenen geannuleerd worden. Doe dit schriftelijk door een mail te sturen naar opleidingen@moa.nl.

Annuleringsvoorwaarden

Annulering is niet mogelijk. Indien je verhinderd bent is het uiteraard wel mogelijk een collega als vervanger op te geven via opleidingen@moa.nl.

Softwaregebruik bij MOAcademy workshops

Indien het gebruik van een computer en specifieke software noodzakelijk is dan zal de MOA dit vooraf bij de cursusinformatie aangeven. De cursist en het bedrijf waar de cursist werkzaam is, zijn ervoor verantwoordelijk dat een licentie ook offline buiten het eigen netwerk werkzaam is. Indien licenties op concurrent users gebaseerd zijn, kan dit een probleem opleveren. Neem dan contact op met je eigen ICT-afdeling om dit probleem te verhelpen. Dit probleem speelt wat vaker bij grote bedrijven. Indien er binnen jouw organisatie geen ICT-afdeling aanwezig is kan je er waarschijnlijk wel vanuit gaan dat het gebruik van de software buiten het eigen netwerk geen probleem zal opleveren. Een oplossing om dit probleem te omzeilen is om een privé-laptop te gebruiken met een proefversie van de software, dan weet je zeker dat het programma zal gaan werken voor de duur van de proeftijd.

MOA verwerkt persoonsgegevens voor MOAcademy’s. Op deze gegevensverwerking is het privacystatement van de MOA van toepassing.

Opfristraining voor onderzoekers! Over surveyonderzoek bestaan tal van misverstanden, want de praktijk lijkt lang niet altijd op de ideale situaties die in de studieboeken worden geschetst. Tijdens deze workshop kijken we vanuit praktijkoogpunt naar de theoretische facetten van vragenlijstonderzoek.

Opfristraining met praktische handvatten voor opzet en uitvoering van marktonderzoek.

  • Het opzetten van steekproeven
  • De basale statistiek
  • Het inspecteren van de data
  • Het gebruik van analysetechnieken

Deelnemers dienen zelf een laptop met hierop SPSS mee te nemen. Combineer deze theoretische workshop met de praktijktoepassing van de workshop Survey Analysepalet!

Deze training wordt op 13 oktober (hopelijk) fysiek gegeven. 

 

Doel

Misverstanden over surveyonderzoek wegnemen, theorie en praktijk opfrissen.

Kosten







MOA-leden* € 415,– excl. BTW
VBO- en VSO-leden € 415,– excl. BTW
Niet-leden € 615,– excl. BTW
   

* Onder MOA-leden verstaan we een persoonlijk lidmaatschap, dus niet alleen een bedrijfslidmaatschap.

Samenvattend

Doelgroep

Bestemd voor kwantitatief georiënteerde onderzoekers die hun kennis willen opfrissen en nieuwe inzichten willen opdoen.

Praktische informatie

Niveau B – Enige ervaring

Deze workshop is bestemd voor professionals die enige ervaring hebben met het onderwerp.

Opbouw workshop

75% Theorie

25% Praktijk

Inclusief

Aantal

Maximaal 15 deelnemers

Leergang Marktonderzoek

Deze workshop is onderdeel van de Leergang Marktonderzoek. In zeven verschillende workshops worden binnen deze leergang alle facetten van vragenlijstonderzoek onder de loep genomen. De volgende workshops vallen binnen deze leergang:

Wat is de vraag achter de vraag?
Haal meer uit je marktonderzoek door het definiëren van de juiste vraag en te kiezen een effectieve en efficiënte aanpak voor het beantwoorden ervan. Deelnemers ontvangen de 2e ed. van het boek ‘Wat is de vraag?’ van Durk Bosma en Erik de Kort.

Voor deze workshop geldt geen doorgangsgarantie in tegenstelling tot andere workshops uit deze leergang.

De perfecte vragenlijst
Ontdek alle theoretische én praktische ins en outs voor het opstellen van een vragenlijst die met goede datakwaliteit hét antwoord geeft op de juiste vraag.

SPSS (basics)
Leer de basisbeginselen voor het verwerken van je data met SPSS.

SPSS (advanced)
Tips en tricks om sneller en slimmer te werken met SPSS. (Deze workshop kan worden uitgebreid met een extra verdiepingsdag voor Senior SPSS-gebruikers). 

Praktische methodologie & het analysepalet
Kijk vanuit praktijkoogpunt naar de theoretische facetten van vragenlijstonderzoek.

SPSS Survey Analysepalet
Breng de theoretische analysemogelijkheden in de praktijk met behulp van SPSS.

Information design: simpele principes, betere rapporten
Inspireren en overtuigen met heldere rapporten en presentaties!

Voor meer informatie over deze leergang, neem contact op via opleidingen@moa.nl

Locatie




MOA

VIDA-gebouw

Kabelweg 57, 2e verdieping

1014 BA Amsterdam

+31 20 5810710

info@moa.nl

Wil je meer weten over parkeren?

klik hier

Voorwaarden

Voor deze workshop geldt een doorgangsgarantie.

Bedenktermijn

Er geldt een bedenktermijn van 14 dagen na inschrijving van de cursus. Dit geldt niet voor in-companytrainingen. Binnen deze tijd kan jouw inschrijving zonder opgaaf van redenen geannuleerd worden. Doe dit schriftelijk door een mail te sturen naar info@moa.nl.

Annuleringsvoorwaarden

Annulering is niet mogelijk. Indien je verhinderd bent is het uiteraard wel mogelijk een collega als vervanger op te geven via info@moa.nl.  De korting voor persoonlijke MOA-leden blijft alleen geldig indien de vervanger ook persoonlijk MOA-lid is.

Indien je een persoonlijk lidmaatschap overneemt van een collega, ontvang je alleen de korting voor persoonlijke MOA-leden als de overname voor aanvang van de workshop heeft plaatsgevonden. Het is dus niet mogelijk om met terugwerkende kracht korting te ontvangen.

Softwaregebruik bij MOAcademy workshops

Indien het gebruik van een computer en specifieke software noodzakelijk is dan zal de MOA dit vooraf bij de cursusinformatie aangeven. De cursist en het bedrijf waar de cursist werkzaam is, zijn ervoor verantwoordelijk dat een licentie ook offline buiten het eigen netwerk werkzaam is. Indien licenties op concurrent users gebaseerd zijn, kan dit een probleem opleveren. Neem dan contact op met je eigen ICT-afdeling om dit probleem te verhelpen. Dit probleem speelt wat vaker bij grote bedrijven. Indien er binnen jouw organisatie geen ICT-afdeling aanwezig is kan je er waarschijnlijk wel vanuit gaan dat het gebruik van de software buiten het eigen netwerk geen probleem zal opleveren. Een oplossing om dit probleem te omzeilen is om een privé-laptop mee te nemen met een proefversie van de software, dan weet je zeker dat het programma zal gaan werken voor de duur van de proeftijd. 

MOA verwerkt persoonsgegevens voor MOAcademy’s. Op deze gegevensverwerking is het privacystatement van de MOA van toepassing.

De meesten van ons werken vaak aan meerdere projecten tegelijk. Maar doen we dat wel op een efficiënte en effectieve manier? In deze workshop worden je handvatten aangereikt om jezelf daarin te verbeteren!

  • Wat is Projectmanagement eigenlijk en hoe ziet dat er in de praktijk uit?
  • Hoe manage ik al die projecten tegelijkertijd?
  • Hoe houd ik overzicht over al mijn taken?
  • Hoe kan ik zo efficient en effectief mogelijk met mijn tijd omgaan?
  • Wat zijn valkuilen voor mij?

Deze training wordt op 30 juni hopelijk fysiek gegeven. 

 

Doel

Een duidelijk beeld krijgen wat projectmanagement nu eigenlijk betekent, hoe je dat in de praktijk gebruikt en wat de do’s en don’ts zijn van projectmanagement

Kosten







MOA-leden* € 415,– excl. BTW
VBO- en VSO-leden € 415,– excl. BTW
Niet-leden € 615,– excl. BTW




Lesmateriaal, koffie/thee en lunch is inbegrepen.

 

* Onder MOA-leden verstaan we een persoonlijk lidmaatschap, dus niet alleen een bedrijfslidmaatschap.

Doelgroep

Of je nu projectleider of projectteam lid bent, voor iedereen die projectmatig werkt en daar beter in wil worden.

Praktische informatie

Niveau A & B – Weinig tot enige ervaring

Deze workshop is bestemd voor professionals die weinig tot en met enige ervaring hebben met het onderwerp.

Opbouw workshop

50% Theorie
50% Praktijk

Inclusief

Aantal

Maximaal 15 deelnemers

Voorwaarden

Bedenktermijn




Lesmateriaal is inbegrepen.

Er geldt een bedenktermijn van 14 dagen na inschrijving van de cursus. Dit geldt niet voor in-companytrainingen. Binnen deze tijd kan jouw inschrijving zonder opgaaf van redenen geannuleerd worden. Doe dit schriftelijk door een mail te sturen naar info@moa.nl.

Annuleringsvoorwaarden

Annulering is niet mogelijk. Indien je verhinderd bent is het uiteraard wel mogelijk een collega als vervanger op te geven via info@moa.nl.  De korting voor persoonlijke MOA-leden blijft alleen geldig indien de vervanger ook persoonlijk MOA-lid is.

Indien je een persoonlijk lidmaatschap overneemt van een collega, ontvang je alleen de korting voor persoonlijke MOA-leden als de overname voor aanvang van de workshop heeft plaatsgevonden. Het is dus niet mogelijk om met terugwerkende kracht korting te ontvangen.

Softwaregebruik bij MOAcademy workshops

Indien het gebruik van een computer en specifieke software noodzakelijk is dan zal de MOA dit vooraf bij de cursusinformatie aangeven. De cursist en het bedrijf waar de cursist werkzaam is, zijn ervoor verantwoordelijk dat een licentie ook offline buiten het eigen netwerk werkzaam is. Indien licenties op concurrent users gebaseerd zijn, kan dit een probleem opleveren. Neem dan contact op met je eigen ICT-afdeling om dit probleem te verhelpen. Dit probleem speelt wat vaker bij grote bedrijven. Indien er binnen jouw organisatie geen ICT-afdeling aanwezig is kan je er waarschijnlijk wel vanuit gaan dat het gebruik van de software buiten het eigen netwerk geen probleem zal opleveren. Een oplossing om dit probleem te omzeilen is om een privé-laptop mee te nemen met een proefversie van de software, dan weet je zeker dat het programma zal gaan werken voor de duur van de proeftijd. 

MOA verwerkt persoonsgegevens voor MOAcademy’s. Op deze gegevensverwerking is het privacystatement van de MOA van toepassing.

Segmentatie is de meest gebruikte marketingtool, er is geen merk die zijn markt niet segmenteert. Segmentatie is echter veel meer dan een analyse; het is een proces waarin vele keuzes gemaakt moeten worden, over o.a. doelgroepen, positionering, communicatie etc… In deze interactieve workshop staan we stil bij al deze keuzes en de consequenties hiervan. Met behulp van een overzichtelijk stappenplan, voorbeelden en oefeningen krijg je een helder beeld wat je met segmentatie wel en niet kan bereiken.

  • Waarom segmenteren
  • Soorten segmentatie
  • Technieken
  • Van segmenten naar persona’s
  • Stappenplan
  • Valkuilen bij iedere stap

Deelnemers dienen een laptop mee te nemen naar de training. 

Deze training wordt op 24 oktober (hopelijk) fysiek gegeven. 

 

Kosten







MOA-leden* € 415,– excl. BTW
VBO- en VSO-leden € 415,– excl. BTW
Niet-leden € 615,– excl. BTW
 




Lesmateriaal, koffie/thee & lunch zijn bij inbegrepen.

 

* Onder MOA-leden verstaan we een persoonlijk lidmaatschap, dus niet alleen een bedrijfslidmaatschap.

Samenvattend

Doelgroep

Onderzoekers die de ins & outs van segmentatie willen verkennen.

Praktische informatie

Niveau B – Enige ervaring

Deze workshop is bestemd voor professionals die enige ervaring hebben met het onderwerp.

Opbouw workshop

50% Theorie

50% Praktijk

Inclusief

Aantal

Maximaal 15 deelnemers

Locatie




MOA

VIDA-gebouw

Kabelweg 57, 2e verdieping

1014 BA Amsterdam

+31 20 5810710

info@moa.nl

Wil je meer weten over parkeren?

klik hier

Voorwaarden

Bedenktermijn

Er geldt een bedenktermijn van 14 dagen na inschrijving van de cursus. Dit geldt niet voor in-companytrainingen. Binnen deze tijd kan jouw inschrijving zonder opgaaf van redenen geannuleerd worden. Doe dit schriftelijk door een mail te sturen naar opleidingen@moa.nl.

Annuleringsvoorwaarden

Annulering is niet mogelijk. Indien je verhinderd bent is het uiteraard wel mogelijk een collega als vervanger op te geven via opleidingen@moa.nl.

Softwaregebruik bij MOAcademy workshops

Indien het gebruik van een computer en specifieke software noodzakelijk is dan zal de MOA dit vooraf bij de cursusinformatie aangeven. De cursist en het bedrijf waar de cursist werkzaam is, zijn ervoor verantwoordelijk dat een licentie ook offline buiten het eigen netwerk werkzaam is. Indien licenties op concurrent users gebaseerd zijn, kan dit een probleem opleveren. Neem dan contact op met je eigen ICT-afdeling om dit probleem te verhelpen. Dit probleem speelt wat vaker bij grote bedrijven. Indien er binnen jouw organisatie geen ICT-afdeling aanwezig is kan je er waarschijnlijk wel vanuit gaan dat het gebruik van de software buiten het eigen netwerk geen probleem zal opleveren. Een oplossing om dit probleem te omzeilen is om een privé-laptop te gebruiken met een proefversie van de software, dan weet je zeker dat het programma zal gaan werken voor de duur van de proeftijd.

MOA verwerkt persoonsgegevens voor MOAcademy’s. Op deze gegevensverwerking is het privacystatement van de MOA van toepassing.

Goed communiceren zorgt voor prettig en effectief samenwerken en goede relaties. Maar wat als deze communicatie niet lekker loopt? Ervaar je wel eens dat je boodschap niet overkomt zoals jij het bedoelde, of merk je dat je het lastig vindt om met kritiek om te gaan? Of heb je wel eens te maken met gestreste, ontevreden of dominante opdrachtgevers? En hoe behoud je een goede en professionele relatie wanneer je het niet met elkaar eens bent?

Deze training is voor professionals die graag effectiever willen zijn in lastige gesprekken met opdrachtgevers (en collega’s). Je leert hoe deze belangrijke gesprekken zowel respectvol als effectief kunnen zijn, juist ook wanneer de emoties oplopen en er verschillende standpunten spelen.

Naast het aangaan van een open dialoog, leer je deze in goede banen te leiden waardoor er afstemming en overeenstemming wordt bereikt. Je werkt bewust aan je eigen houding tijdens moeilijke gesprekken, waardoor zelfvertrouwen en controle over het gesprek wordt vergroot.

In deze training reflecteer je op je eigen communicatie en de interactie tussen jezelf en de ander (opdrachtgevers, collega’s). Er staan twee onderdelen centraal: communicatie en persoonlijk leiderschap. Persoonlijk leiderschap gaat over het kunnen nemen van de regie in (lastige) situaties en daarin inzicht hebben in je eigen aandeel en dat van de ander. Door het inzicht in jezelf te vergroten krijg je meer grip op je eigen reacties en kan je gesprekken meer sturen in de gewenste richting.

Opbouw programma:

  • Praktische tips om de regie te nemen, structuur aan te brengen, tijd te bewaken en doelen te bereiken;
  • Gesprekstechnieken: LSD, spiegelen, contrasteren en de-escaleren;
  • Modellen uit de psychologie (TA), die inzicht geven in wat er gebeurt bij situaties die je lastig vindt en/of bij communicatie die niet lekker loopt;
  • Tools voor gesprekken waarin veel op het spel staat en emoties oplopen.

Deze training wordt op 29 september (hopelijk) fysiek gegeven. 

 

Doel

Na afloop van de training heb je:

  • Praktische handvatten om de regie te houden in gesprekken;
  • Inzicht in je eigen handelen, verbaal en non-verbaal en het effect van jouw handelen op de ander;
  • Inzicht in je eigen rode knop, wanneer ga je uit je kracht;
  • Toegenomen kennis en vaardigheid in gesprekstechnieken;
  • Tools gekregen om goed om te gaan met gesprekken waar veel op het spel staat en emoties kunnen oplopen.

Na afloop van de training ga je met meer ontspanning en zelfvertrouwen gesprekken aan, die je als lastig ervaart. Je staat steviger in je schoenen en kan beter omgaan met je eigen emoties.  Waardoor je met meer plezier, gemak en flair communiceert.

Kosten







MOA-leden* € 415,– excl. BTW
VBO- en VSO-leden € 415,– excl. BTW
Niet-leden € 615,– excl. BTW
Lesmateriaal is inbegrepen.  

* Onder MOA-leden verstaan we een persoonlijk lidmaatschap, dus niet alleen een bedrijfslidmaatschap.

Samenvattend

Doelgroep

De training is bestemd voor deelnemers die:

  • hun gesprekstechnieken naar een hoger niveau willen tillen;
  • gesprekken met opdrachtgevers met meer plezier willen voeren.

Praktische informatie

Niveau A, B en C 

alle niveaus zijn welkom

Opbouw workshop

Interactieve training, korte theoretische inleidingen, gevolgd door oefeningen en reflectie. We werken op basis van eigen casuïstiek, zodat de training optimaal aansluit op de dagelijkse praktijk.

 

Inclusief

Aantal

Maximaal 10 deelnemers

Locatie




MOA

VIDA-gebouw

Kabelweg 57, 2e verdieping

1014 BA Amsterdam

+31 20 5810710

info@moa.nl

Wil je meer weten over parkeren?

klik hier

Voorwaarden

Bedenktermijn

Er geldt een bedenktermijn van 14 dagen na inschrijving van de cursus. Dit geldt niet voor in-companytrainingen. Binnen deze tijd kan jouw inschrijving zonder opgaaf van redenen geannuleerd worden. Doe dit schriftelijk door een mail te sturen naar opleidingen@moa.nl.

Annuleringsvoorwaarden

Annulering is niet mogelijk. Indien je verhinderd bent is het uiteraard wel mogelijk een collega als vervanger op te geven via opleidingen@moa.nl.  De korting voor persoonlijke MOA-leden blijft alleen geldig indien de vervanger ook persoonlijk MOA-lid is.

Indien je een persoonlijk lidmaatschap overneemt van een collega, ontvang je alleen de korting voor persoonlijke MOA-leden als de overname voor aanvang van de workshop heeft plaatsgevonden. Het is dus niet mogelijk om met terugwerkende kracht korting te ontvangen.

Softwaregebruik bij MOAcademy workshops

Indien het gebruik van een computer en specifieke software noodzakelijk is dan zal de MOA dit vooraf bij de cursusinformatie aangeven. De cursist en het bedrijf waar de cursist werkzaam is, zijn ervoor verantwoordelijk dat een licentie ook offline buiten het eigen netwerk werkzaam is. Indien licenties op concurrent users gebaseerd zijn, kan dit een probleem opleveren. Neem dan contact op met je eigen ICT-afdeling om dit probleem te verhelpen. Dit probleem speelt wat vaker bij grote bedrijven. Indien er binnen jouw organisatie geen ICT-afdeling aanwezig is kan je er waarschijnlijk wel vanuit gaan dat het gebruik van de software buiten het eigen netwerk geen probleem zal opleveren. Een oplossing om dit probleem te omzeilen is om een privé-laptop mee te nemen met een proefversie van de software, dan weet je zeker dat het programma zal gaan werken voor de duur van de proeftijd. 

MOA verwerkt persoonsgegevens voor MOAcademy’s. Op deze gegevensverwerking is het privacystatement van de MOA van toepassing.

Het beheersen van interviewtechnieken is essentieel voor het uitvoeren van een goed kwalitatief onderzoek. Maar hoe zet je deze technieken optimaal in bij het voeren van een (groeps)gesprek? En waar moet je opletten wanneer je de interviews digitaal afneemt? Ontdek de principes en belangrijkste elementen van interviews en groepsdiscussies. Leer keuzes te maken binnen de interviewtechnieken en omgaan met lastige respondenten! Uiteraard is er ook aandacht voor het daadwerkelijk oefenen van de technieken.

  • Wanneer ben je een goede interviewer
  • De rol en basishouding van de interviewer
  • Een kwalitatief (online) onderzoek opzetten
  • Effectieve interviewtechnieken
  • Hoe om te gaan met verschillende type respondenten
  • Zelf oefenen met single-interviews & groepsdiscussies

Deze training wordt op 15 september van 10.00 tot 16.30 uur (hopelijk) fysiek gegeven.

 

Doel

Leer single-interviews & groepsdiscussies beter te leiden, waardoor je er het maximale uit kunt halen.

Kosten







MOA-leden* € 415,– excl. BTW
VBO- en VSO-leden € 415,– excl. BTW
Niet-leden € 615,– excl. BTW
Lesmateriaal, koffie/thee & lunch zijn bij inbegrepen  

* Onder MOA-leden verstaan we een persoonlijk lidmaatschap, dus niet alleen een bedrijfslidmaatschap.

Samenvattend

Doelgroep

Professionals die hun technieken willen verbeteren om zo meer te halen uit hun kwalitatieve (online) interviews.

Praktische informatie

Niveau A/B- Weinig ervaring

Deze workshop is bestemd voor professionals die weinig of enige ervaring hebben met het onderwerp.

Opbouw workshop

40% theorie
60% praktijk

Inclusief

Aantal

Maximaal 15 deelnemers

Locatie




MOA

VIDA-gebouw

Kabelweg 57, 2e verdieping

1014 BA Amsterdam

+31 20 5810710

info@moa.nl

Kom je met het openbaar vervoer of met de auto? Wil je meer weten over parkeren?

klik hier

Voorwaarden

Bedenktermijn

Er geldt een bedenktermijn van 14 dagen na inschrijving van de cursus. Dit geldt niet voor in-companytrainingen. Binnen deze tijd kan jouw inschrijving zonder opgaaf van redenen geannuleerd worden. Doe dit schriftelijk door een mail te sturen naar opleidingen@moa.nl.

Annuleringsvoorwaarden

Annulering is niet mogelijk. Indien je verhinderd bent is het uiteraard wel mogelijk een collega als vervanger op te geven via opleidingen@moa.nl.

Softwaregebruik bij MOAcademy workshops

Indien het gebruik van een computer en specifieke software noodzakelijk is dan zal de MOA dit vooraf bij de cursusinformatie aangeven. De cursist en het bedrijf waar de cursist werkzaam is, zijn ervoor verantwoordelijk dat een licentie ook offline buiten het eigen netwerk werkzaam is. Indien licenties op concurrent users gebaseerd zijn, kan dit een probleem opleveren. Neem dan contact op met je eigen ICT-afdeling om dit probleem te verhelpen. Dit probleem speelt wat vaker bij grote bedrijven. Indien er binnen jouw organisatie geen ICT-afdeling aanwezig is kan je er waarschijnlijk wel vanuit gaan dat het gebruik van de software buiten het eigen netwerk geen probleem zal opleveren. Een oplossing om dit probleem te omzeilen is om een privé-laptop te gebruiken met een proefversie van de software, dan weet je zeker dat het programma zal gaan werken voor de duur van de proeftijd.

MOA verwerkt persoonsgegevens voor MOAcademy’s. Op deze gegevensverwerking is het privacystatement van de MOA van toepassing.

Ook de laatste bytes ontvangen?