Onderzoek | 26 maart 2019
26 maart 2019

Zijn Nederlanders een held met hun geld?

In de Week van het Geld leren leerlingen op school omgaan met geld. Door kinderen al jong om te leren gaan met geld, wordt de basis gelegd voor financiële zelfredzaamheid op volwassen leeftijd.

Onderzoek | 25 maart 2019
25 maart 2019

TV-reclamemarkt groeit 3 procent

De TV-reclamemarkt is in 2018, na aftrek van bureaucommissie, uitgekomen op € 821 miljoen. Hiermee stijgt de markt met 3% in vergelijking met 2017.

Onderzoek | 21 maart 2019
21 maart 2019

Ipsos voert wederom exitpolls uit

Als de stembussen sluiten is daar om 21.00 uur: de uitslag van de exitpoll. In 1967 werd de eerste exitpoll gehouden. Inmiddels is de exitpoll een vast onderdeel van de verkiezingsuitzending van de NOS. Ipsos voert bij vrijwel alle verkiezingen een exitpoll voor de NOS uit.

Onderzoek | 19 maart 2019
19 maart 2019

Nu per saldo positief oordeel Klimaatakkoord

Het oordeel over het concept-Klimaatakkoord is – na de doorrekening van het CPB en PBL en de door het kabinet aangekondigde wijzigingen – omgeslagen van per saldo negatief naar per saldo positief.

Onderzoek | 19 maart 2019
19 maart 2019

Coalitie moet op zoek naar nieuwe partners in de Eerste Kamer

In de peilingen is de coalitie haar meerderheid in de Tweede Kamer al een tijdje kwijt. Nu is dit geen opvallend fenomeen. Regeren in Nederland eist zijn tol. Coalitiepartijen worden steevast afgerekend op regeringsdeelname. ChristenUnie is tot op heden de uitzondering op de regel.

Onderzoek | 19 maart 2019
19 maart 2019

Net Promoter Score binnen B2B naar 14 procent gestegen

De Net Promoter Score (NPS) is in 2018 gestegen naar 14%. In 2017 kwam dit uit op 10%. Ondanks de stijging van het aantal promoters, beveelt de helft van de klanten organisaties passief en 17% van de klanten organisaties helemaal niet aan.

Onderzoek | 19 maart 2019
19 maart 2019

Nationale Week Zonder Vlees in beeld

Ipsos brengt voor de tweede jaar op rij de social buzz rondom de campagne in kaart. De week van 11 t/m 17 maart stond weer in het teken van de Nationale Week Zonder Vlees, een campagne die na een succesvolle eerste editie in 2018 jaarlijks zal terugkeren.

Onderzoek | 14 maart 2019
14 maart 2019

Verwachte groei gebruik smart speakers 80% het komende half jaar

Voor het eerst is in Nederland op grote schaal het gebruik van verschillende voice-toepassingen onderzocht. Kantar voerde dit onderzoek uit onder 37.000 Nederlandse huishoudens.

Onderzoek | 13 maart 2019
13 maart 2019

Omzet Nederlandse e-commercemarkt toegenomen

De omzet van de Nederlandse e-commercemarkt is in 2018 weer toegenomen. Het afgelopen jaar hebben de Nederlandse consumenten online € 23,7 miljard uitgegeven aan producten en diensten, een geschatte groei van 10% ten opzichte van het jaar ervoor.*

Onderzoek | 12 maart 2019
12 maart 2019

Lezen van magazine content op smartphone stijgt met 7%

Het aantal Nederlanders dat de smartphone gebruikt voor het lezen van magazine content is in 2017 met 7% toegenomen, zo blijkt uit Media Standaard Survey. Gemiddeld consumeert 16% van de Nederlanders magazine content via de smartphone.

Onderzoek | 12 maart 2019
12 maart 2019

Duurzaam denken is nog niet duurzaam doen

Het merendeel van de Nederlanders (65%) maakt zich zorgen om de opwarming van de aarde. Om hier iets aan te doen kijken burgers vooral naar de overheid en het bedrijfsleven. Nederlanders willen – per saldo – dat de overheid meer doet om klimaatverandering tegen te gaan.

Onderzoek | 25 februari 2019
25 februari 2019

Merkactivisme

Het PIM Trendrapport staat dit jaar in het teken van de activistische evolutie van het merk. PIM verkende de drijvende krachten achter de merken die ‘woke’ zijn, ondersteund met data.

Ook de laatste bytes ontvangen?