Onderzoek | 13 mei 2020
13 mei 2020

Consument ziet zelfrijdende auto niet zitten

Negen op de tien Nederlanders voelt niets voor een volledig zelfrijdende auto (91%). Gebrek aan vertrouwen en de wens om controle te houden zijn de belangrijkste redenen hiervoor. Dit blijkt uit de Smart Car Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.000 Nederlanders.

Onderzoek | 13 mei 2020
13 mei 2020

Zelfzorgmiddelen kopen om klachten te verhelpen

Mensen die zelfzorgmiddelen kopen, doen dat voornamelijk om acute klachten direct te verhelpen. Dat blijkt uit de Zelfzorgmonitor van Ipsos, die meet hoe Nederlanders ervoor zorgen dat ze gezond worden en blijven met zelfzorgmiddelen.

Onderzoek | 13 mei 2020
13 mei 2020

De basisscholen zijn er klaar voor

Op nagenoeg alle scholen zijn duidelijke afspraken gemaakt om zo de opening tot een succes te maken. Op meer dan de helft van de scholen wordt gestart met een ‘incompleet team’, maar dat levert geen problemen op, zo blijkt uit onderzoek van DUO onderwijsonderzoek.

Onderzoek | 13 mei 2020
13 mei 2020

Hoe we ontspannen tijdens de lockdown?

‘Hoe is het met Nederland?’ is een gezamenlijk initiatief van Branddoctors en Respondenten.nl. Met dit initiatief brengen ze de veranderende behoeftes en gedragingen van de Nederlandse consument tijdens de coronacrisis in kaart. Met als doel om inzicht te geven in het leven van de ‘quarantaine consument’ op korte termijn, en een basis te leggen voor waarde creatie op de midden-lange termijn. Deze week ‘Hoe we ontspannen tijdens de lockdown?’

Onderzoek | 13 mei 2020
13 mei 2020

Hoe blijven we in beweging tijdens de lockdown?

‘Hoe is het met Nederland?’ is een gezamenlijk initiatief van Branddoctors en Respondenten.nl. Met dit initiatief brengen ze de veranderende behoeftes en gedragingen van de Nederlandse consument tijdens de coronacrisis in kaart. Met als doel om inzicht te geven in het leven van de ‘quarantaine consument’ op korte termijn, en een basis te leggen voor waarde creatie op de midden-lange termijn. Deze week ‘Hoe blijven we in beweging tijdens de lockdown?’

Onderzoek | 13 mei 2020
13 mei 2020

Hoe is het met Nederland: hoe verandert ons eetgedrag?

‘Hoe is het met Nederland?’ is een gezamenlijk initiatief van Branddoctors en Respondenten.nl. Met dit initiatief brengen ze de veranderende behoeftes en gedragingen van de Nederlandse consument tijdens de coronacrisis in kaart.  Deze week ‘Hoe verandert ons eetgedrag tijdens de lock down?’

Onderzoek | 07 mei 2020
07 mei 2020

COVID-19-onderzoek genereert merkinnovaties via ‘creative crowdsourcing’

Vorige maand lanceerde InSites Consulting op het creatieve platform ‘‘eÿeka’ een creatieve crowdsourcing-wedstrijd om zo het belang van ‘creativiteit’ en de kracht van ‘samenwerking’ aan te tonen tijdens deze wereldwijde gezondheidscrisis.

Onderzoek | 07 mei 2020
07 mei 2020

75 jaar later is het nog steeds belangrijk om de Tweede Wereldoorlog te herdenken

De oorlog is nog steeds een belangrijk onderdeel van ons collectieve bewustzijn, zo blijkt ook uit data van Ipsos. Voorafgaand aan de 75e viering van Bevrijdingsdag deed Ipsos wereldwijd onderzoek naar de herinnering en de blijvende relevantie van de Tweede Wereldoorlog.

Onderzoek | 06 mei 2020
06 mei 2020

Bekendheid slimme speaker stijgt

Nederlandse consumenten hebben inmiddels voor 438 miljoen euro aan slimme speakers in huis. Dit is een stijging van 52% ten opzichte van 2018. Dit blijkt uit de vierde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 6.300 Nederlanders.

Onderzoek | 06 mei 2020
06 mei 2020

Omgangsvormen op de werkvloer blijvend veranderd door coronacrisis

Meer dan de helft (58%) van het kantoorpersoneel in Nederland (58%) denkt niet dat alles weer wordt zoals het was vóór de coronacrisis. Zo geeft 67 procent aan meer op hygiëne te blijven letten dan voorheen.

Onderzoek | 06 mei 2020
06 mei 2020

Neurensics: corona studie naar verandering van koopgedrag

Voor het eerst sinds de uitbraak van de corona-pandemie is er een consumentenonderzoek gehouden naar de onbewuste invloed van de gepercipieerde gezondheidsconsequenties op het koopgedrag door Neurensics.

Onderzoek | 06 mei 2020
06 mei 2020

BrandZ Retail ranking shines light on most resilient global retail brands

The total value of the BrandZ Top 75 Global Retail Brands reaches $1.5 trillion as COVID-19 highlights the pivotal role of retail in the global economy. Even with the current coronavirus crisis, the value of the world’s top 75 retail brands has grown 12% to $1.5 trillion in the past year, according to the BrandZTM Top 75 Most Valuable Global Retail Brands Ranking 2020.

Ook de laatste bytes ontvangen?