Onderzoek | 15 april 2020
15 april 2020

Consument blijft ook nu goede doelen steunen

Dat blijkt uit een representatieve peiling van MarketResponse onder ruim vijfhonderd Nederlanders. De Nederlandse consument blijft ondanks de coronacrisis goede doelen op hetzelfde niveau als voorheen ondersteunen met donaties.

Onderzoek | 15 april 2020
15 april 2020

Onderzoek duiden in de context: verlies het umfeld niet te snel uit het oog

Dataplatform Dynata zoomt in op trends die invloed hebben op de meningen die mensen hebben en op de manier waarop onderzoekers hen bij onderzoek moeten betrekken. ‘Wees je bewust van de veranderende context’, is de boodschap van Stefan Boom – vice president sales EMEA van Dynata.

Onderzoek | 14 april 2020
14 april 2020

Bestedingen in het teken van voeding en hygiëne

Dit en meer blijkt uit de negende meting van de Corona Impact Monitor van Motivaction. Door de uitbraak van het coronavirus is gezelligheid in de supermarkt momenteel ver te zoeken. Online boodschappen doen is een relatief veilig alternatief. Toch keren veel online shoppers zodra het kan graag terug naar de fysieke winkel. 

Onderzoek | 10 april 2020
10 april 2020

Juist nu moeten werkgevers goed voor hun mensen zorgen  

Dat stelt Integron naar aanleiding van het jaarlijkse medewerkersbelevingsonderzoek. De impact van Covid-19 is in heel (werkend) Nederland groot.

Onderzoek | 09 april 2020
09 april 2020

Tevredenheid kabinet Rutte III toegenomen

Uit de I&O Zetelpeiling blijkt dat de Nederlandse kiezers massaal staan achter de aanpak van de corona-crisis door het kabinet Rutte. Zowel voor het ‘thuisblijfbeleid’ (de “intelligente lockdown” zoals het kabinet het noemde: 91% staat hier achter) als de maatregelen met betrekking tot de gezondheid van de Nederlanders (88%), als die met betrekking tot de Nederlandse economie (75%) bestaat massieve steun. 

Onderzoek | 09 april 2020
09 april 2020

Nederlanders willen goed voorbereid en goed geïnformeerd zijn

Dat vinden de Nederlanders in deze tijden van de coronacrisis het allerbelangrijkst zo blijkt uit onderzoek van Kantar. 37% van de ondervraagden gaf aan dat deze stelling het best past bij hun huidige gemoedstoestand.

Onderzoek | 08 april 2020
08 april 2020

Coronacrisis: kans voor het klimaat?

Ondanks het coronavirus en de verregaande maatregelen om het virus tegen te gaan maken Nederlanders zich zelfs iets meer zorgen over het klimaat dan een maand geleden. Zes op de tien Nederlanders (62%) ervaren de coronacrisis als een moment van bewustwording.

Onderzoek | 08 april 2020
08 april 2020

Thuiswerkers nemen onvoldoende beveiligingsmaatregelen

Van alle Nederlanders die nu thuiswerken, neemt één op de zes niet de juiste beveiligingsmaatregelen. Niet ieder apparaat dat thuiswerkers zakelijk gebruiken beschikt bijvoorbeeld over een virusscanner of recente software-updates. Dit en meer blijkt uit een enquête van VPNGids.nl.

Onderzoek | 08 april 2020
08 april 2020

Nederlanders verwachten: Het ergste moet nog komen

Zo blijkt uit onderzoek van Ruigrok NetPanel. Vrijwel alle Nederlanders (98%) ervaren negatieve effecten van de maatregelen ter voorkoming van de verspreiding van het corona-virus.

Onderzoek | 08 april 2020
08 april 2020

Ook jongeren eenzaam dankzij het thuiszitten

Twee weken terug heeft MediaTest een onderzoek uitgevoerd onder de jongeren in haar online panel over hoe zij de Coronacrisis ervaren. Hoe gaat het nu met de jongeren en hoe kijken zij tegen de nieuwe ontwikkelingen en omstandigheden aan?

Onderzoek | 08 april 2020
08 april 2020

Moeten adverteerders hun advertenties aanpassen?

DVJ testte meer dan honderd tv-commercials en online videoadvertenties in drie markten. Ze hebben gekeken naar nieuwe advertenties die de Corona-crisis adresseren in vergelijking met “normale” advertenties.

Onderzoek | 08 april 2020
08 april 2020

Efteling en Rijksmuseum gaan we het meest missen met Pasen

Terwijl het Paasweekend traditiegetrouw het startpunt is van het attractieseizoen liggen alle attracties er nu verlaten bij. Voor de pretparken, dierentuinen en musea betekent de coronacrisis een financieel drama.

Ook de laatste bytes ontvangen?