Gebruik van podcasts is flink gestegen
De ontwikkeling van de podcast in Nederland heeft het afgelopen half jaar een flinke vlucht genomen. Inmiddels luisteren miljoenen Nederlanders naar podcasts. Dit blijkt uit de Markteffect Podcast Monitor, een representatief onderzoek onder 1.039 Nederlanders dat in november 2019 voor de tweede keer werd uitgevoerd.
Tony’s Chocolonely meest purpose driven merk in BrandZ top 30
Met zeven merken en een groei van 53% in totale merkwaarde (naar $6,39 miljard) is retail niet alleen de snelst groeiende branche in de BrandZ Top 30, maar ook het best vertegenwoordigd in de ranglijst. Dat blijkt uit de tweede editie van het BrandZ™ onderzoek dat WPP en Kantar uitvoerden naar de waardevolste merken van Nederland.
Wassenbeeld Emma legt gezondheidsrisico’s kantoorwerk bloot
In samenwerking met Britse wetenschappers heeft Fellowes het wassenbeeld Emma gecreëerd, dat een afspiegeling is van hoe de kantoormedewerker er over 20 jaar uitziet als we op dezelfde voet door blijven gaan. Team Vier heeft in opdracht van Fellowes 1.016 Nederlandse kantoormedewerkers aan de tand gevoeld over gezondheid op het werk.
The challenge of plastic packaging and waste
Ipsos global survey called ‘A Throwaway World’ reveals 8 in 10 people believe manufacturers should be obliged to reduce packaging waste. Ipsos latest Global Advisor survey finds 80% of people around the world saying that manufacturers should be obliged to help with the recycling and reuse of the packaging that they produce.
Nederlander wacht met smart op Black Friday
Black Friday wordt steeds populairder in Nederland en consumenten overwegen massaal om hun aankopen uit te stellen. Het Amerikaanse kortingsfenomeen, dat dit jaar op 29 november valt, geniet een bekendheid van liefst 80% onder de Nederlandse consumenten.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Wat is de toekomst van de kleine detailhandel in de binnensteden?
Deze studie van Panteia geeft een overzicht van de belangrijkste trends, uitdagingen en kansen voor de kleine detailhandel in stadcentra, met inbegrip van kleine centra in landelijke gebieden.
Onderzoek naar switchgedrag in zorgverzekeraars
Twaalf procent van de Nederlanders wil van zorgverzekeraar switchen door lagere collectiviteitskorting. Dat blijkt uit jaarlijks onderzoek van MeMo2 naar het switchgedrag in zorgverzekeraars.
Amsterdam is ongekroonde fiets-hoofdstad van de wereld
Berlijn en de Nieuw-Zeelandse stad Auckland lopen wereldwijd het meest voorop als het gaat om stedelijke mobiliteit. En Amsterdam is de ongekroonde fiets-hoofdstad van de wereld. Dat blijkt uit Kantars studie Mobility Futures.
Nederlanders gaan steeds vaker op zoek naar korting
Marktonderzoeksbureau Etil en Reclamefolder.nl presenteren de Nationale Kortingsmonitor 2019. Daaruit blijkt dat het de Nederlander kortingsbewuster is dan ooit tevoren. En dit in een tijd waarin de economie stijgt.
Nederlanders zijn minder social media gaan gebruiken
Nederlanders zijn het afgelopen jaar minder social media gaan gebruiken. Het gemiddelde gebruik per dag is in 2019 gedaald tot onder de 80 minuten. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders.
Veranderingen in sociale interactie, werk, klimaat en gezondheidszorg dankzij gigabit-snelheden
Wijdverspreide toegang tot internetsnelheden van tenminste 1 Gigabit per seconde zal leiden tot veranderingen in de manier waarop mensen in heel Europa communiceren, socialiseren, werken en gezond blijven. Dat blijkt uit het rapport, dat consultancybureau Oxera in opdracht van Liberty Global werd gemaakt.
Nederland loopt nog niet warm voor Singles Day
11 November is het weer Singles Day. De van oorsprong Chinese traditie verspreidt zich de laatste jaren als een olievlek en ook in Nederland vieren steeds meer winkels het vrijgezelle bestaan met grote kortingen en leuke aanbiedingen.