";

Op 7 december staat er weer een zeer inspirerende MOA-NIMA-Logeion Education Day op het programma. Vanwege alle Corona-maatregelen ook deze keer als digitale sessie met een iets korter programma. Maar daardoor zeker niet minder interessant! Meld je nu gratis aan en laat je inspireren door het verhaal van Jaap Wieringa!

Hoe creëer je waarde met Data Analytics in Marketing?

Het vakgebied van ‘Data Analytics in Marketing’ maakt een stormachtige ontwikkeling door. Er is een overdaad aan data over het gedrag van klanten beschikbaar. Tegelijkertijd zijn de methoden om hieruit klantinzichten te destilleren steeds krachtiger geworden, en zijn ze goed en zelfs gratis beschikbaar. Ondanks de grote beloften die gewekt worden door deze ontwikkelingen blijkt het in de praktijk vaak een behoorlijke worsteling om hieruit daadwerkelijk waarde te creëren.

Tijdens deze sessie neemt Jaap Wieringa je mee in zijn praktische aanpak voor waardecreatie uit analyse van klantdata, waarop ook zijn nieuwe boek gebaseerd is. Centraal staat hierbij het idee dat de waarde voor het bedrijf én voor de klant met elkaar in balans moeten zijn. Van elk van de stappen in deze aanpak bespreekt hij enkele praktische voorbeelden, waaronder een demonstratie van analyse van klantdata met behulp van Machine Learning in R.

Schrijf je nu gratis in voor deze sessie op dinsdag 7 december van 15.00 tot 16.00 uur!

Nu in de winkel:
Verhoef, Kooge, Walk & Wieringa (2021), Creating Value with Data Analytics in Marketing: Mastering Data Science (2nd edition), Routledge, https://amzn.to/3wvBYSk.

Over Jaap Wieringa:
Prof. dr. J.E. Wieringa is als Hoogleraar Onderzoeksmethoden in de Bedrijfskunde verbonden aan de Rijksuniversiteit Groningen. Daarnaast is hij Onderzoeksdirecteur van het Customer Insights Center. Meer informatie: https://www.rug.nl/staff/j.e.wieringa/

Deze Education Day wordt georganiseerd in samenwerking met NIMA en Logeion.

 

 

 

Kosten

Deelname is gratis

Locatie

De Education Day wordt online gegeven

Ook de laatste bytes ontvangen?