In de voedingsmiddelenindustrie is marketing belangrijk. Immers, hoe onderscheiden concurrerende producten zich van elkaar? Hoe bepaal je de juiste marketingmix? Sensorisch onderzoek kan een belangrijke bijdrage leveren als het gaat om ontwikkeling en bepaling van product, plaats, promotie en prijs. Je weet waarschijnlijk al hoe belangrijk smaak en textuur is voor het succes van het product. Natuurlijk komt dit aan bod, maar tijdens deze cursus gaan we verder.

Zo leer je tijdens deze cursus ook hoe belangrijk de verpakking (en wat er op die verpakking staat) is voor de acceptatie van het product én de plaats in de winkel. Tijdens de cursus wordt het hele product meegenomen om inzicht te krijgen in consumentenacceptatie. Kortom: je leert hoe Sensorisch Onderzoek kan leiden tot Marketingsucces van jouw product.

Je leert praktisch over sensorisch onderzoek en hoe je met deze kennis, inzichten en vaardigheden meteen jouw marketingsucces kan vergroten in jouw dagelijkse praktijk.

De cursus omvat de basiskennis over het inzetten van sensorisch onderzoek door (junior) marketeers in de voedingsmiddelenindustrie op mbo-/hbo-niveau. De cursus is bestemd voor nieuwsgierige en leergierige mensen die werkzaam zijn op het gebied van marketing of productontwikkeling of op een andere manier betrokken zijn bij voedingsmiddelenproductie.

In de cursus Sensorisch Onderzoek & Marketing worden de volgende onderwerpen behandeld:

  • Vaststellen wat (de rol van) sensorisch onderzoek is bij de bepaling van de marketingmix in de voedingsmiddelindustrie
  • Opzetten van sensorisch onderzoek voor het beoordelen van het eindproduct
  • Vaststellen wat (de rol van) sensorisch onderzoek is en hoe sensorisch onderzoek kan leiden tot (meer) marketingsucces
  • Hoe producteigenschappen met behulp van sensorisch onderzoek vertaald kunnen worden in consumentenvoordeel.

Aan het eind van de cursus wordt je kennis getoetst en ontvang je bij succesvolle afronding een Inholland Academy/MOA certificaat.

Startdatum: 

Dag 1: 11 januari 2021, van 10.00 – 17.00 uur
Dag 2: 25 januari 2021 van 10.00 – 17.00 uur
Dag 3: 1 februari 2021 examendag van 10.00 – 17.00 uur

 

Doel

Je leert hoe je sensorisch onderzoek kan inzetten en de resultaten kan beoordelen om op een verantwoorde manier invulling te geven aan de marketingmix van jouw (nieuw te introduceren) product.

Kosten

Kosten  €1550,– (excl. BTW)

Samenvattend

Doelgroep

Om toegelaten te worden voor de post-hbo opleiding Sensorisch Onderzoek & Marketing ben je in het bezit van een mbo/hbo diploma- of een gelijkwaardige combinatie van opleiding en praktijkervaring. Je werkt in een voedingsmiddelenbedrijf in een functie waarin je met marketing of productontwikkeling te maken hebt.

Praktische informatie

Niveau B – Enige ervaring

Deze workshop is bestemd voor professionals die enige ervaring hebben met het onderwerp.

Opbouw workshop

50% Theorie

50% Praktijk

Inclusief

Aantal

Maximaal 15 deelnemers

Locatie

Hogeschool Inholland Delftinholland academy
Rotterdamseweg 141
2628 AL Delft

Voorwaarden

Bedenktermijn

Er geldt een bedenktermijn van 14 dagen na inschrijving van de cursus. Dit geldt niet voor in-companytrainingen. Binnen deze tijd kan jouw inschrijving zonder opgaaf van redenen geannuleerd worden. Doe dit schriftelijk door een mail te sturen naar info@moa.nl.

Annuleringsvoorwaarden

Annulering is niet mogelijk. Indien je verhinderd bent is het uiteraard wel mogelijk een collega als vervanger op te geven via info@moa.nl. De korting voor persoonlijke MOA-leden blijft alleen geldig indien de vervanger ook persoonlijk MOA-lid is.

Indien je een persoonlijk lidmaatschap overneemt van een collega, ontvang je alleen de korting voor persoonlijke MOA-leden als de overname voor aanvang van de workshop heeft plaatsgevonden. Het is dus niet mogelijk om met terugwerkende kracht korting te ontvangen.

Softwaregebruik bij MOAcademy workshops

Indien het gebruik van een computer en specifieke software noodzakelijk is dan zal de MOA dit vooraf bij de cursusinformatie aangeven. De cursist en het bedrijf waar de cursist werkzaam is, zijn ervoor verantwoordelijk dat een licentie ook offline buiten het eigen netwerk werkzaam is. Indien licenties op concurrent users gebaseerd zijn, kan dit een probleem opleveren. Neem dan contact op met je eigen ICT-afdeling om dit probleem te verhelpen. Dit probleem speelt wat vaker bij grote bedrijven. Indien er binnen jouw organisatie geen ICT-afdeling aanwezig is kan je er waarschijnlijk wel vanuit gaan dat het gebruik van de software buiten het eigen netwerk geen probleem zal opleveren. Een oplossing om dit probleem te omzeilen is om een privé-laptop mee te nemen met een proefversie van de software, dan weet je zeker dat het programma zal gaan werken voor de duur van de proeftijd. 

MOA verwerkt persoonsgegevens voor MOAcademy’s. Op deze gegevensverwerking is het privacystatement van de MOA van toepassing.