Wil je meer uit Power BI halen? Leer optimaal inzicht te geven, snel te presteren en makkelijk onderhoud uit te voeren. Deze training is geschikt voor iedereen die meer wil leren over de mogelijkheden van Power BI en is een vervolg op de Basistraining Power BI.
Inhoud
Best practices voor een snel presterend dashboard
Een snel en overzichtelijk datamodel neerzetten
Data vanuit webpagina’s lezen
Geavanceerde tooltips
Krachtige visuals creëren
Drillthrough, grouping
Performance monitoren en verbeteren
Best practices voor gebruik van DAX
Voor elk van de stappen van Data naar Dashboard gaan we meer de diepte in. We geven per onderwerp eerst uitleg of een demo. En daarna ga je aan de slag met praktische opdrachten. Uiteindelijk maak je een eindopdracht.
Deelnemers dienen hun eigen laptop mee te nemen met daarop Power BI geïnstalleerd.
Docent
Friso Berghuis
PowerBI Consultant en Trainer
Praktische informatie
Niveau
Niveau B – Deze training is een vervolg op de Basistraining Power BI. Ervaring met de tool wordt verwacht.
Opbouw
40% Theorie
60% Praktijk
Inclusief
Lesmateriaal, Certificaat, Koffie/thee & Lunch
Kosten
VIP-Member van het D&IN, VSO-, VBO-lid € 450,- excl. BTW
Niet-leden € 650,- excl. BTW
Voor veel mensen is het gebruik van dashboards, of specifiek een Power BI dashboard helemaal nieuw. We doorlopen samen de stappen van Data tot Dashboard en gaan aan de slag met praktijkopdrachten. Aan het einde van de dag weet iedereen hoe Power BI werkt.
Inhoud
Data laden uit databases, bestanden en online bronnen
Data valideren en automatisch verbeteren
Data uit verschillende bronnen combineren
Interactieve visuele dashboards maken
Eigen meetwaarden maken via DAX
Samenwerken in de online Power BI omgeving
Na de training heb je alle basiskennis om gelijk zelf aan de slag te gaan met het maken van je eerste eigen dashboards.
Deelnemers dienen hun eigen laptop mee te nemen met daarop Power BI geïnstalleerd.
Docent
Friso Berghuis
PowerBI Consultant en Trainer
Praktische informatie
Niveau
Niveau A – Geen ervaring
Opbouw
40% Theorie
60% Praktijk
Inclusief
Lesmateriaal, Certificaat, Koffie/thee & Lunch
Kosten
VIP-Member van het D&IN, VSO-, VBO-lid rn€ 450,- excl. BTW
Niet-leden € 650,- excl. BTW
De Toekomst van Self-Service BI: Advanced Data Analysis
Stel je een toekomst voor waarin je complexe data-analyses uitvoert door simpelweg te vragen. Power BI en OpenAI transformeren self-service BI – wees erbij om deze revolutie zelf te ervaren!
Marketing Mix Modelling as part of a new data-driven business model
Leer hoe je elke euro optimaal investeert met de finesse van Marketing Mix Modelling. Begrijp de drijfveren achter verkoop en consumentengedrag met geavanceerde datastrategieën.
Mastering Marketing Mix Modelling: Incorporating brand KPI’s and longterm effectiveness
Duik in de kern van marketingmixmodellering en ontdek hoe u merk KPI’s en langdurige effectiviteit kunt koppelen. Laat machine learning uw merkstrategie naar nieuwe hoogtes stuwen.
It’s no secret that the marvels of Artificial Intelligence (AI) and Machine Learning have captivated our collective imaginations. We now find ourselves at the precipice of a technological revolution with the potential to reshape the world as we know it, forever.
Will these new tools drive the industry into a new golden age? Or will the art of interpretation and the finesse of understanding nuanced data be lost in the cold calculations of algorithms?
ESOMAR has gathered the industry’s top experts and thought leaders to take part in this crucial discussion for an event like no other. With a laser focus on AI and its impact for insights and data community, we are calling on industry heavyweights, visionaries, and trendsetters to come together and begin to unravel the mysteries of AI.
Leer van de beste en ontdek hoe DPD Zwitserland ChatGPT gebruikt voor de analyse van open antwoorden in vragenlijsten.
In deze webinar presenteren Christian Hyka en Leander Pas het met “EUROCC”-bekroonde CEM-programma (Customer Experience Management) van DPD Zwitserland en laten ze zien hoe DPD Zwitserland Survalyzer gebruikt voor het analyseren van open antwoorden middels kunstmatige intelligentie. DPD Switzerland (onderdeel van de Geopost Group) is een toonaangevende logistieke dienstverlener en is al geruime tijd klant bij Survalyzer. Klanttevredenheid en constante ontwikkeling staan centraal in de strategie van DPD.
Survalyzer organseert deze webinar in samenwerking met het Data & Insights Network (voorheen MOA). Deze webinar zal het startpunt zijn voor vele interessante online kennissessies, georganiseerd door vooraanstaande onderzoeksbureaus en toeleveranciers.
Mis het niet en registreer je nu voor de eerste Webinar over tekstanalyse met ChatGPT.
Over de sprekers
Christian Hyka | In 2011 werd Christian eigenaar en partner van Survalyzer AG waar hij sindsdien de strategische productontwikkeling van de DIY White Label enquête software leidt en key accounts begeleidt bij de strategie en implementatie van DIY-onderzoek concepten. Leander Pas | Leander heeft een afgeronde studie in Commerciële economie en werkt sinds oktober 2022 voor Survalyzer. Samen met het Nederlandse team streeft hij ernaar klantvragen om te zetten naar waardevolle oplossingen.
The 2023 Congress brings you four powerful days of interaction and learning so you can equip yourself with the tools, knowledge, ideas, and contacts to power up your Insights. Are you ready to supercharge?
As official mediapartner Data & insights Network presents:
Monday, September 11th, 2023 Ahead of the Curve Combining brand and MMM for future-proof marketing Sven Meijer, Objective Platform, The Netherlands
Get your ticket with discount!
Join our lecture at ESOMAR 2023 and order your ticket with 20% discount by using CONGRESS2023_DINN
Exclusief voor onze docentleden organiseren we op dinsdagmiddag 10 oktober een digital Education Day.
Deze editie heeft als topic Business integration & algorithms. Aan het woord komen Michalis A. Michael (DMR) en Wilco Verdoold (HvA). Tijdens de webinar wordt dieper ingegaan op de vraag of AI, en dan met name ChatGPT, hun diensten ondersteunt of er juist mee concurreert? De sessie wordt digitaal via WebinarGeek aangeboden.
Michalis A. Michael is CEO van DMR, een pionierend techbedrijf gespecialiseerd in AI-gedreven cx, insights en analytics). Hij begrijpt de angst voor kunstmatige intelligentie maar zegt ook dat de ene AI de andere niet is.
Wilco Verdoold spreekt vanuit de HvA over Business integration on AI – “How translate your data into action”
Programma en aanmelding
Deze sessie is exclusief voor docentleden van het Data & Insights Network. Aanmelden kan via de button.
• 12.00 uur | Opening & welkom door Data & Insights Network – Education • 12.10 – 12.30 uur | Michalis A. Michael I DMR • 12.35 – 12.55 uur | Wilco Verdoold I HVA
Voorbereiding
Om de sessie zo interactief mogelijk te maken, kun je van tevoren per e-mail een vraag of stelling over het onderwerp aanleveren via Tjitske@dinetwork.nl. De inbreng kan door de docent (of studenten) worden ingebracht. Heb je meer informatie nodig? Laat het gerust weten.