Actueel | 12 mei 2022
12 mei 2022

Kantar Public verkocht aan Trilantic Europe

Kantar heeft afgelopen dinsdag een overeenkomst gesloten met Trilantic Europe voor de verkoop van Kantar Public. Trilantic Europe is een pan-Europese private equity-onderneming die zich richt op transacties in het middensegment. Kantar Public wordt na de overname een onafhankelijke onderzoeks- en adviesorganisatie voor de overheid en het publieke domein. Kantar Public heeft momenteel meer dan...
Actueel | 10 mei 2022
10 mei 2022

Toezichthouders willen verbeteringen Data Act

De Europese privacytoezichthouders stellen in een advies aan de Europese Commissie verbeteringen voor van het huidige voorstel voor de Data Act. De toezichthouders wijzen erop dat de Data Act geen afbreuk mag doen aan de bescherming van persoonsgegevens die de AVG biedt. Ook vinden ze dat overheden geen al te ruime bevoegdheid moeten krijgen om...
Advertentie | 10 mei 2022
10 mei 2022

MI Match presenteert vacatures in marktonderzoek en data-analytics

MI Match is actief op het gebied van selectie van vaste krachten en freelancers voor marktonderzoek en data-analytics. Het bureau geeft hun én bedrijven zo de mogelijkheid om de beste keus te maken voor carrière en organisatie. MI Match schreef de volgende bijdrage. Ben jij toe aan een volgende stap in je carrière? Of ben...
Bureaus | 10 mei 2022
10 mei 2022

The Data Agency neemt Global Group over

The Data Agency kondigt afgelopen week de overname aan van het business-to-consumer marketingonderdeel van Dun & Bradstreet in Duitsland. De overgenomen organisatie biedt oplossingen voor analyse, hosting services, KYC (Know Your Customer) en marketing. Tot de merken van The Data Agency horen EDM, Human Inference, GeoMarktprofiel en Invenna. Frank de Beun, Chief Executive Officer bij...
Actueel | 21 april 2022
21 april 2022

MOA Talk: ‘Betere beslissingen nemen dankzij Data Science en AI’

De MOA Profgroep Data Science nodigt iedereen uit voor een digitale Talk met als thema 'Betere beslissingen nemen dankzij Data Science en A.I.!' De Talk vindt plaats op 29 april a.s. van 16.00 tot 17.00 uur. Een van de sprekers is Job van den Berg (Chief Data & Insights Officer bij Blue Field Agency) die de...
Actueel | 21 april 2022
21 april 2022

Wetsvoorstellen kabinet te vaak vrijbrief voor verzamelen persoonsgegevens

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) adviseerde het kabinet in 2021 maar liefst 95 keer over wetgeving waarin verwerking van persoonsgegevens aan de orde was. In 18 gevallen adviseerde de AP het kabinet een wetsvoorstel flink aan te passen, of anders niet aan te bieden aan de Tweede Kamer. Dat blijkt uit het jaarverslag van de AP...
Actueel | 21 april 2022
21 april 2022

Presentatie position paper ‘Ethiek en AI in de praktijk, samenwerken en samen leren’

Op 13 april jl. is tijdens het evenement voor deelnemers van de Nederlandse AI Coalitie het position paper ‘Ethiek en AI in de praktijk, samenwerken en samen leren’ gepresenteerd. De Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid ziet AI als dé nieuwe systeemtechnologie, en dat is in lijn met de visie en de doelstellingen van de Nederlandse...
Actueel | 19 april 2022
19 april 2022

Data Science Top 50 op 28 juni bekend

Op dinsdag 28 juni 2022 wordt de precieze ranking van de MKB Data Science Top 50 voor het jaar 2022 bekendgemaakt. Tijdens het feestelijke evenement zullen de top drie succesvolle groeibedrijven binnen de data-science-industrie pitchen om de felbegeerde eerste plek. Voor het evenement, georganiseerd door Florijnz Corporate Finance, De Breed & Partners, JADS Playground en...
Best practices | 14 april 2022
14 april 2022

Gartner noemt drie toptrends in data en analytics voor 2022

Onderzoeksbureau Gartner ziet voor dit jaar drie trends in data en analytics. Het zijn dynamiek en diversiteit, ‘datageletterdheid' en de verankering van vertrouwen. De opkomst van AI-systemen stimuleert groei en innovatie. Innovatie in datamanagement voor AI, geautomatiseerde, actieve metadata-gedreven benaderingen en delen van gegevens, verlenen data en analytics hun volle betekenis. De trend van ‘altijd...
Actueel | 12 april 2022
12 april 2022

NLO stelt lancering nieuw luisteronderzoek uit

Het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) heeft in overleg met haar onderzoekspartners Ipsos en Kantar besloten de lancering van het nieuwe luisteronderzoek uit te stellen tot later dit jaar. Deze extra tijd stelt de onderzoeksbureaus in de gelegenheid om een volledig panel op te bouwen. Zodra de opbouw van het representatieve panel gereed is, wordt de...
Actueel | 12 april 2022
12 april 2022

EDPB: aankondiging afspraken EU en VS ‘goede eerste stap’

De Europese privacytoezichthouders vinden het een goede eerste stap dat de Europese Commissie en de Verenigde Staten nieuwe afspraken willen maken over de doorgifte van persoonsgegevens vanuit de Europese Unie naar de VS. Maar, waarschuwen ze, er is nog geen akkoord. Dat schrijven de privacytoezichthouders, verenigd in de European Data Protection Board (EDPB), in een gezamenlijke...
Actueel | 07 april 2022
07 april 2022

Essensor, Mare en Unravel Research genomineerd voor Bureau van het jaar

Voor alle zes onderdelen van de MOAwards zijn de genomineerden vandaag bekendgemaakt. In de categorie Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar zijn genomineerd Essensor, MARE en Unravel Research. De winnaars worden bekendgemaakt op 23 juni. Hieronder alle genomineerden! Genomineerden Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar De drie bureaus die de eindronde...

Ook de laatste bytes ontvangen?