Interviews | 11 mei 2021
11 mei 2021

CityTraffic brengt de drukte in kaart

De massale opkomst bij het Black Lives Matter-protest in Amsterdam, vorig jaar, was minder onverwacht geweest als CityTraffic was ingezet. Deze tool telt passanten voor zowel retail als overheden. Directeur/oprichter Bureau RMC, Huib Lubbers legt uit hoe dat werkt, en waarom het steeds belangrijker wordt. CityTraffic vloeide voort uit een persoonlijke vraag. Huib Lubbers, destijds...
Actueel | 03 mei 2021
03 mei 2021

Discover M(I)E – Ontdek Data Science tijdens Road to MIE

Naast lezingen op het gebied van Insights en Data Analytics vind je in het Road to MIE-programma ook een aantal Data Science-lezingen. Data Science gebruikt data, statistiek en kansberekening om tot visualisaties, inzichten en verbanden te komen die anders niet waren opgevallen. Verrijk je kennis en schrijf je nu in voor deze interessante en inspirerende...
Interviews | 26 april 2021
26 april 2021

AI verandert customer experience voor altijd

De genomineerden voor de MOAwards voor Bureau van het jaar zijn Underlined, Validators en I&O Research. We vroegen ze elk om een artikel, over hun werk en vooral over het toekomstperspectief, van henzelf en van het vak. De eerste bijdragen komt van Theo van der Steen van Underlined. Met de pandemie als versneller zijn we...
Actueel | 21 april 2021
21 april 2021

Start Amsterdam Data Exchange

AMS-IX, deXes, SURF, Amsterdam Economic Board en de Universiteit van Amsterdam, zijn gestart met de bouw van de ‘Amsterdam Data Exchange’ (AMdEX): een neutrale, niet-commerciële, digitale infrastructuur, waarop data gecontroleerd en veilig, onder voorwaarden van de eigenaar, kunnen worden gedeeld. Met AMdEX willen de partners veilige en betrouwbare data-uitwisseling mogelijk maken, zonder afhankelijkheid van derden....
Actueel | 12 april 2021
12 april 2021

Discover M(I)E: Wat je ZEGT of wat je BEDOELT?

Ontdek tijdens Road to MIE alles over de impact van VOICE op research. Onder de noemer ‘Phebi Presents’ laat Phebi je vanuit verschillende invalshoeken kennismaken met hun innovatieve Voice-oplossing. 17 mei 12.30 uur: Phebi presents: It ain't what you say, it's the way that you say, that’s what gets results! Phebi’s Mike Page will show...
Actueel | 07 april 2021
07 april 2021

What people say, what people do, and what they say they do are entirely different things

Underlined geeft tijdens Road to MIE twee webinars, op 11 en 18 mei. De lezing van 11 mei gaat over CX en conversational intelligence. Theo van der Steen van Underlined licht toe. Het gebruiken van alle bronnen in plaats van alleen onderzoek is de enige weg vooruit. De perceptie van de klanten van Underlined blijft...
Interviews | 25 maart 2021
25 maart 2021

‘AI-ethiek is voorkomen van schade en promoten van goed doen’

Met haar 37 jaar staat Emma Beauxis-Aussalet op de internationale lijst van 100 briljante vrouwen in AI-ethiek. Als assistant professor ‘ethical computing’ aan de VU is ze gespecialiseerd in classificatiefouten. ‘Je kunt het mechanisme van de impact van AI niet begrijpen zonder de context.’ Sommige mensen vinden technologie weerzinwekkend, net als wiskunde. ‘Ik zie het...
Actueel | 24 maart 2021
24 maart 2021

Populaire AI-cursus nu ook in Nederlandse versie

De Nederlandse AI Coalitie (NL AIC) en TU Delft lanceren de Nederlandse versie van de cursus Elements of AI: een gratis online cursus die deelnemers inzicht geeft in de basis van Artificiële Intelligentie (AI). Meer dan 630.000 mensen in heel Europa schreven zich al voor de cursus in. De NL AIC en de TU Delft...
Actueel | 22 maart 2021
22 maart 2021

Ajax investeert fors in big data

Ajax zet hoog in op het gebruik van data en heeft inmiddels acht fulltime medewerkers die voetbaldata inkopen en analyseren, meldt het FD. Naast deze medewerkers levert ook Acronis, hoofdsponsor van de Ajax-jeugd, een bijdrage in het gebruiken van voetbaldata. Het bedrijf stelt experts beschikbaar voor kunstmatige intelligentie. Ajax gebruikt data voor verschillende zaken. De...
Bureaus | 17 maart 2021
17 maart 2021

Phebi launches ‘Emotional Resonance Score’

In London, speech analysis tech firm Phebi has launched an Emotional Resonance Score (ERS), tracking emotional responses to a set of items or concepts, automatically comparing positive and negative responses and presenting the results in rank order. Phebi's technology is used for voice-enabling market and survey research. Flagship product Phebi Insight offers qualitative data at...
Onderzoek | 15 maart 2021
15 maart 2021

Welke politicus maakt u het meest angstig?

Miles Research heeft de afgelopen weken een aantal onderzoekstechnieken bekeken die een nieuwe richting kunnen geven aan marktonderzoek. De focus lag daarbij op de smartphone. De zoektocht begon met het inzetten van voice voor het verzamelen van kwantitatieve data. Eric Landwaart van Miles Research licht toe. Samen met tech partner Phebi, hielden we een kort...
Actueel | 15 maart 2021
15 maart 2021

GAP-analyse voor operationalisering en toepassing van AI

Artificiële Intelligentie (AI) heeft data nodig om algoritmes te trainen. Data wordt opgeslagen in databases die vaak niet in één organisatie wordt opgeslagen. Om de algoritmes te trainen en te testen, is toegang nodig tot die verschillende databronnen. Een adequate infrastructuur voor het delen van gegevens voor AI is dan ook essentieel voor het verbeteren...

Ook de laatste bytes ontvangen?