Onderzoek | 26 juli 2021
26 juli 2021

Wat is je geslacht? Man, vrouw, anders?

De vraag naar geslacht is een van de standaardvragen in bijna elk marktonderzoek. Maar tegenwoordig is het genderspectrum veel breder dan de opties man en vrouw. Erkenning van het gebrek aan meer opties is belangrijk, want de ogenschijnlijk simpele vraag kan iemand het gevoel geven wel of juist niet gezien te worden. Maar hoe doe...
Onderzoek | 12 juli 2021
12 juli 2021

Nieuwe consument rekent webwinkels af op maatschappelijke betrokkenheid

Consumenten verwachten steeds meer maatschappelijke betrokkenheid van webwinkels. Ze worden geacht een duurzaam beleid te voeren, bijvoorbeeld op het gebied van retouren. Een kwart van de consumenten (veelal jong) wil dat webwinkels stelling nemen in het maatschappelijk debat. Dit concluderen IVRM Reputatie en MarketResponse uit onderzoek. Het belang van duurzaamheid, bijvoorbeeld op het vlak van...
Onderzoek | 12 juli 2021
12 juli 2021

Covid-19 heeft positieve invloed op customer experience

De klantbehoeften zijn het afgelopen jaar sterk veranderd. Uit onderzoek van Blauw Research blijkt ook dat Covid-19 positief was voor de customer experience van organisaties in Nederland. Van alle organisaties bevindt 67% zich dit jaar in de drie hoogste volwassenheidsfases van klantgedrevenheid. In 2018 was dit 57%. Bijna de helft (46%) van alle organisaties in...
Onderzoek | 12 juli 2021
12 juli 2021

Houding werkgever beïnvloedt ouderschapsverlof

In opdracht van Women inc. onderzocht Motivaction de ervaringen van werknemers, zowel moeders als vaders, rondom het prille ouderschap in relatie tot werk. Juli vorig jaar werd het partnerverlof uitgebreid, en hoewel de gewenste effecten van langer verlof zichtbaar zijn, wordt het nog erg weinig opgenomen. De houding van werkgevers speelt hierbij een belangrijke rol,...
Onderzoek | 08 juli 2021
08 juli 2021

Eerste resultaten Nationale OnderzoeksMonitor

Miles Research voerde de afgelopen weken de Nationale OnderzoeksMonitor (NOM) uit. Met dit onderzoek wil het bureau in kaart brengen wat er speelt in de wereld van het marktonderzoek. Eric Landwaart deelt de eerste resultaten. Aan het onderzoek deden ruim 140 mensen mee, netjes verdeeld over mensen bij bureaus en opdrachtgevers. Op dit moment zetten...
Onderzoek | 08 juli 2021
08 juli 2021

Hoe aantrekkelijk ben jij als werkgever?

Na corona komt de arbeidsmarkt weer in beweging en werkgevers moeten zich afvragen waarom mensen echt bij ze willen werken. Employer branding mag daarom hoger op de agenda komen van bedrijven. Een bijdrage – namens SWOCC - van Natasja van Eijsden. De vraag in de titel werd in de pré-coronatijd wat mij betreft te weinig...
Onderzoek | 05 juli 2021
05 juli 2021

Adverteren op groot scherm verbetert overdracht boodschap

DVJ Insights onderzocht in samenwerking met Ad Alliance en Albert Heijn het effect van een video-commercial op verschillende devices. Wat blijkt: adverteren op het grote scherm leidt tot een betere boodschapoverdracht en hogere merkactivatie. Een commercial leidt op alle schermen tot veel effect, waarbij het effect op merkherinnering (top-of-mind, spontaan en geholpen) gelijk is voor...
Onderzoek | 01 juli 2021
01 juli 2021

Doe mee aan de wereldwijde diversiteitspeiling!

Vanaf 1 juli wordt de eerste wereldwijde All-In Monitor gehouden onder medewerkers in de marketing- en communicatie-industrie. Het onderzoek wil vaststellen hoe het staat met diversiteit en inclusie binnen de branche. Onderzocht wordt hoe divers de branche is samengesteld en hoe medewerkers de aanpak binnen hun eigen organisatie ervaren. Pak nu de kans en laat...
Onderzoek | 30 juni 2021
30 juni 2021

Miles Research monitort coronamaatregelen Efteling

Nu de samenleving en daarmee ook de attractieparken weer open gaan, was de Efteling benieuwd of bezoekers tijdens een dagje uit rekening houden met de geldende coronamaatregelen. Maar hoe meet je dat op een prettige en makkelijke manier voor de bezoekers? Miles Research deed onderzoek. Mensen zijn een dagje uit en dan wil je ze...
Onderzoek | 30 juni 2021
30 juni 2021

Immigratie, etniciteit en religie voornaamste bron maatschappelijke spanning

Veel Nederlanders nemen maatschappelijke spanningen waar tussen groepen burgers die verschillen op basis van geboorteland, etniciteit en religie. Andere verschillen tussen burgers, bijvoorbeeld op basis van welvaartsniveau, geslacht, leeftijd, opleiding of woonplaats, leiden in de perceptie van Nederlanders tot minder spanningen. Dat blijkt onderzoek van Ipsos in 28 landen, waaronder Nederland. Bijna driekwart van alle...
Onderzoek | 28 juni 2021
28 juni 2021

Kwalitatief onderzoek na corona

Martin de Bruin onderzocht in mei de veranderende wereld van kwalitatief onderzoek, een wereld waarin veel is verschoven naar online. Eind mei publiceerden we zijn rapport. In dit artikel vat hij de hoofdpunten nog eens samen. En op 9 juli is er – voor MOA-leden - een Meet-up over het onderwerp. De meest gebruikte software...
Onderzoek | 28 juni 2021
28 juni 2021

Finding the Quality ‘Sweet Spot’ for Today’s Online Research (part two)

In part one of our Quality Fit for Purpose series we spoke about how data quality is dominating online research conversations. In this article, we continue with the subject and detail some common research tradeoffs. In reality, we make quality tradeoffs all the time in research. Sampling itself is a compromise: to get absolute data accuracy...
";

Ook de laatste bytes ontvangen?