Onderzoek | 17 mei 2022
Klantreviews concurreren met marketing
Reviews van klanten en het delen van ervaringen met merken op social media zijn doorslagevender voor aankoop dan de kwaliteit van producten en een uitstekende winkelervaring. Dat blijkt uit de Shopper Experience Index van Bazaarvoice dat wereldwijd een onderzoek deed onder shoppers. Klantrecensies en user-generated content in de vorm van foto's en video's zijn van...
Onderzoek | 17 mei 2022
Vertrouwen in evenementen terug
Na twee jaar afgelaste festivals en concerten was er in april van dit jaar een omslag te zien. Het online bereik van Ticketmaster steeg in die maand met 784 duizend unieke bezoekers tot boven het niveau van april 2019, zo blijkt uit de online resultaten van GfK GXL/DAM. In vergelijking met april 2020-2021 is er...
Onderzoek | 17 mei 2022
Binnen twee jaar alles in de cloud
Organisaties kunnen en willen niet meer om de cloud heen. Driekwart van de organisaties verwacht dan ook binnen twee jaar dat alles draait in de cloud. Dat blijkt uit de Ordina Digital Monitor, een onderzoek in samenwerking met Markteffect. De monitor brengt in kaart hoe het ervoor staat op IT-gebied in Nederland. Een aantal uitkomsten:...
Onderzoek | 12 mei 2022
Politieke kleur heeft impact op mening over Oekraïne
Miles Research volgt samen met partner Trendpanel de oorlog in Oekraïne al voordat deze echt begon. Inmiddels zijn er vier metingen geweest onder Nederlandse respondenten. De eerste was enkele dagen voor de oorlog, de laatste is net afgerond. Daarin zijn ook de politieke voorkeuren meegenomen. En die blijken een stevige impact te hebben op de...
Onderzoek | 12 mei 2022
Motivaction en HPB meten impact maatschappelijke betrokkenheid
Motivaction en HPB | Het PR Bureau willen samen het belang van de maatschappelijke rol van bedrijven bij het Nederlandse publiek in beeld brengen. Begin juni starten zij een grootschalig onderzoek naar de vraag hoe consumenten het belang van duurzaamheid en maatschappelijke verantwoord ondernemen zien. Het onderzoek moet ook aantonen hoe het duurzame gedrag van...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Onderzoek | 12 mei 2022
Vrees voor inperking privacy door EU-wallet
Maar liefst 65% van de Nederlanders is bang dat hun digitale privacy steeds beperkter wordt met de invoering van een Europese portemonnee. Dat blijkt uit onderzoek van VPNdiensten.nl uitgevoerd door Panelwizard. Maar ruim een derde vindt het wel goed als de EU de digitale identiteit invoert. Met een Europese digitale identiteit kunnen EU-burgers op verschillende platforms inloggen. Vooral vrouwen...
Onderzoek | 10 mei 2022
Boodschappen doen verschilt per provincie
Uit onderzoek van DPG Grow, uitgevoerd door Panel Inzicht, blijkt dat de klantreis bij het boodschappen doen verschilt per provincie. In Friesland en Drenthe speelt de reclamefolder een belangrijke rol en in Noord-Holland wordt vooral online boodschappen gedaan. Reclamefolders zijn een grote inspiratiebron voor de dagelijkse aankopen. In Friesland en Drenthe is de reclamefolder zelfs...
Onderzoek | 10 mei 2022
Consument besteedt €8,6 miljard aan duurzamere woning
In 2021 gaven Nederlanders ruim €8,6 miljard uit aan duurzame aanpassingen aan de woning. Verlichting werd het vaakst verduurzaamd. De hoogste bestedingen werden gedaan in de categorie verwarming. Dit blijkt uit het onderzoek Duurzaam Wonen van Multiscope. In 2021 heeft 52% van de Nederlandse huishoudens minimaal één duurzame aanpassing aan de woning gedaan. Dat komt...
Onderzoek | 03 mei 2022
Weinig Nederlanders bereid te vechten voor het vaderland
Ruim twee derde van de Nederlanders is niet bereid te vechten voor het vaderland als Nederland betrokken raakt in een militair conflict. Dat is de uitkomst van een onderzoek van het nieuwe tv-programma Dit is de Kwestie, in samenwerking met Motivaction. Naar aanleiding van de huidige oorlog tussen Rusland en Oekraïne onderzocht het programma hoe...
Onderzoek | 03 mei 2022
‘Corona-anticipatiekracht’ van organisaties zorgt voor meer enthousiaste klanten
De invloed van covid op de klantbeleving in Nederland was in 2021 nog steeds aanzienlijk, maar minder groot dan in 2020. Ondanks leveringsproblemen, personeelstekorten en schaarste van grondstoffen, steeg het aantal enthousiaste klanten. Dat blijkt uit het NPS-benchmarkrapport ‘Customer experience in Nederland 2022’ van Integron. Net als voorgaande jaren toont het rapport verschillen per branche....
Onderzoek | 03 mei 2022
Meerderheid maakt zich zorgen om klimaat
Een ruime meerderheid (72%) van de Nederlanders maakt zich zorgen over klimaatverandering, blijkt uit onderzoek van I&O Research. Het percentage verschilt niet significant van de meting in november 2021 (72%). Een kwart (26%) zegt zich niet zoveel of helemaal geen zorgen te maken. Nog steeds zijn Nederlanders overwegend van mening dat het kabinet zich moet...
Onderzoek | 26 april 2022
Krimpflatie en de stijgende prijsgevoeligheid onder consumenten
De situatie in Oekraïne, inflatie, hogere gasprijzen…het zijn allemaal redenen om steeds beter op de euro’s in onze portemonnee te letten. De Monitor Consumentengedrag van Validators en de VU laat zien dat de focus van de consument dan ook meer op prijs komt te liggen, en dat het merk steeds minder relevant lijkt. Een merk...