Onderzoek | 07 april 2021
07 april 2021

Coronamaatregelen – versoepelen of nog even doorbijten?

De groepen voor- en tegenstanders van het coronabeleid groeien, daartussen zit steeds minder ruimte, zo blijkt uit de Monitor Consumentengedrag van Validators en de VU. Vooral jongeren twijfelen of ze zich zullen laten vaccineren. Ondertussen deden A-merken, supermarkten, tuincentra en DHZ-ketens het afgelopen jaar goede zaken. Mensen zijn het vele online winkelen inmiddels duidelijk gewend....
Onderzoek | 07 april 2021
07 april 2021

Live concerten en voorstellingen steeds meer gemist

Het bezoeken van live concerten en voorstellingen wordt meer en meer gemist – nu door bijna 80% van het publiek. Dit blijkt uit het omnibusonderzoek dat Terra Nova samen met MSI-ACI sinds mei vorig jaar uitvoert onder publiek van podiumkunsten. De steeds populairdere en beter gewaardeerde livestreams van concerten en voorstellingen vormen een goede vervanging,...
Actueel | 31 maart 2021
31 maart 2021

Pasen zal gevierd worden!

April 2020. Nederland luistert nog gedwee naar adviezen van het OMT. Eén op de tien huishoudens skipt de viering van Pasen rigoureus en helemaal. Zo niet, dan vieren we het feest vooral in de eigen virusvrije thuisomgeving. Gemiddeld delen we de paastafel met niet meer dan drie à vier personen. Virtueel schuiven er nog een...
Onderzoek | 31 maart 2021
31 maart 2021

Helft jongeren heeft moeite zichzelf te vermaken

In de Monitor Consumentengedrag van Validators en de VU komt steeds duidelijk naar voren dat de grootste effecten van covid ontstaan bij mensen onder de 35 jaar. Dat is voor marketeers goed om te weten. Bijna de helft van de jongeren (49%) heeft moeite met zichzelf te vermaken. Dit percentage was gedurende de coronacrisis nog...
Onderzoek | 31 maart 2021
31 maart 2021

Klantcontact B2B net zo belangrijk als kwaliteit

85% van de inkopers in B2B vindt dat klantcontact net zo belangrijk is als de kwaliteit van het product of de dienst, zo blijkt uit onderzoek Salesforce. De pandemie zorgt voor verschuivingen in behoeften van B2B-klanten. Inleven, snelle communicatie en vertrouwen worden steeds belangrijker. Volgens het onderzoek zijn er vijf belangrijke zaken die spelen binnen...
Onderzoek | 31 maart 2021
31 maart 2021

70% beurzen en congressen 2021 verplaatst

Onderzoeksbureau Respons voerde in samenwerking met branchevereniging CLC-VECTA een quickscan uit onder organisatoren van beurzen en congressen: 70% van hen verwacht dat hun evenement in 2021 wordt verplaatst, of het is al gebeurd. Het grootste deel van de events vindt later dit jaar plaats, maar een deel ook pas in 2022. 12% zegt zelfs te...
Onderzoek | 30 maart 2021
30 maart 2021

Minder gelukkig in coronatijden, maar we houden vertrouwen

Na een jaar leven met het coronavirus voelt de helft van de Nederlanders zich minder gelukkig dan daarvoor. Dit komt vooral omdat we minder kunnen doen wat ons een goed gevoel geeft: seks hebben, goed slapen, knuffelen, goede gesprekken voeren en bewegen. Dit blijkt uit onderzoek van I&O Research in opdracht van Mezza Magazine (o.a....
Onderzoek | 22 maart 2021
22 maart 2021

Helft online aankopen via marktplaatsen

Meer dan de helft (54%) van alle nieuwe online productaankopen wordt via marktplaatsen gedaan. Dit betekent dat minder dan de helft van alle online aankopen bij webwinkels plaatsvindt. Dit blijkt uit de eerste editie van de Marketplace Monitor, een onderzoek van Multiscope en de Hogeschool van Amsterdam. Binnen de productcategorie films, muziek en boeken (80%)...
Onderzoek | 17 maart 2021
17 maart 2021

Perspectief voor autobranche?

Door de onzekerheid in crisistijd stellen veel mensen het doen van grote aankopen uit. 12% van de Nederlanders is nog niet van plan een nieuwe auto te kopen. Er is hoop bij de BOVAG dat er in 2021 een inhaalslag komt in van 16%. Validators deed onderzoek. Als gevolg van de lockdown werken veel Nederlanders...
Onderzoek | 15 maart 2021
15 maart 2021

‘Geen einde aan pandemie voor einde 2021’

Ipsos onderzocht in acht landen hoe de perceptie van covid is veranderd sinds het begin van de pandemie. In Australië, Canada, Frankrijk, Duitsland, Japan, Rusland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten zien mensen covid meestal als een grotere bedreiging dan het verlies van hun baan of veiligheid. En de meeste mensen verwachten dat het...
Onderzoek | 10 maart 2021
10 maart 2021

Kwart werkenden vindt dat werkgever coronaregels onvoldoende naleeft

Maar liefst 26% van alle werkenden vindt dat hun werkgever zich onvoldoende aan de huidige coronamaatregelen houdt. Dit blijkt uit onderzoek van Acties.nl, uitgevoerd door Panel Inzicht. Ook collega’s gaan niet vrijuit. Zo zeggen ruim vier op de tien ondervraagden dat zij zich beter aan de coronaregels houden dan hun collega’s. Met 46% zijn mannen...
Onderzoek | 08 maart 2021
08 maart 2021

Marketeers verwachten langdurige impact covid

Het meest recente rapport over covid van DVJ Insights richt zich op de verandering in koopgedrag en hoe marketeers en consumenten hiermee omgaan. In 2020 zag slechts 18% van de marketeers de omzet van hun bedrijf stijgen, terwijl 52% een daling zag. Het onderzoek van afgelopen januari toonde echter aan dat marketeers optimistischer zijn over...

Ook de laatste bytes ontvangen?