Bureaus | 29 maart 2022
29 maart 2022

De pandemie voorbij – drie bureaus over inzicht en de toekomst (deel 6)

Daily Data Bytes vroeg bureaudirecties om terug te blikken op het afgelopen jaar, maar vooral ook vooruit te kijken. Wat is er geleerd en nemen we mee, en wat kunnen we de komende jaren verwachten? Vandaag deel 6, met Job van den Berg van Blue Field Agency (links op de foto), Steven Noordam van Kien...
Bureaus | 10 maart 2022
10 maart 2022

De pandemie voorbij – drie bureaus over inzicht en de toekomst (deel 5)

Daily Data Bytes vroeg bureaudirecties om terug te blikken op het afgelopen jaar, maar vooral ook vooruit te kijken. Wat is er geleerd en nemen we mee, en wat kunnen we de komende jaren verwachten? Vandaag deel 5, met Stephanie Groot van Bureau Fris (links op de foto), Leonie Harkes en Jan Urlings van Delta...
Bureaus | 01 maart 2022
01 maart 2022

De pandemie voorbij – drie bureaus over inzicht en de toekomst (deel 4)

Daily Data Bytes vroeg bureaudirecties om terug te blikken op het afgelopen jaar, maar vooral ook vooruit te kijken. Wat is er geleerd en nemen we mee, en wat kunnen we de komende jaren verwachten? Vandaag deel 4, met Daniella Roymans van MARE (links op de foto), Gerben Huijgen van I&O Research en Tanya Martinus...
Bureaus | 22 februari 2022
22 februari 2022

De pandemie voorbij – drie bureaus over inzicht en de toekomst (deel 3)

Daily Data Bytes vroeg bureaudirecties om terug te blikken op het afgelopen jaar, maar vooral ook vooruit te kijken. Wat is er geleerd en nemen we mee, en wat kunnen we de komende jaren verwachten? Vandaag deel 3, met Govert van de Bos van MWM2 (links op de foto), Gaby Siera van Beautiful Lives en...
Bureaus | 15 februari 2022
15 februari 2022

De pandemie voorbij – drie bureaus over inzicht en de toekomst (deel 2)

Daily Data Bytes vroeg bureaudirecties om terug te blikken op het afgelopen jaar, maar vooral ook vooruit te kijken. Wat is er geleerd en nemen we mee, en wat kunnen we de komende jaren verwachten? In een korte serie komen telkens drie bureaus aan het woord die antwoord gaven op drie vragen. Vandaag deel 2,...
Bureaus | 10 februari 2022
10 februari 2022

De pandemie voorbij – drie bureaus over inzicht en de toekomst (deel 1)

Daily Data Bytes vroeg bureaudirecties om terug te blikken op het afgelopen jaar, maar vooral ook vooruit te kijken. Wat is er geleerd en nemen we mee, en wat kunnen we de komende jaren verwachten? In een korte serie komen telkens drie bureaus aan het woord die antwoord gaven op drie vragen. Vandaag: Motivaction, Haystack...
Onderzoek | 03 februari 2022
03 februari 2022

Effect coronavirus op mediagebruik hield aan in 2021

De grote digitale mediaconsumptie van 2020 – als gevolg van de pandemie – hield ook in 2021 aan. Vooral het gebruik van social media, (video)bellen, chatten en appen is toegenomen. Dat blijkt uit ‘Trends in Digitale Media’ van GfK. In 2021 communiceerde 90% van de Nederlanders wel eens via sociale media en 75% maakte gebruik...
Onderzoek | 20 januari 2022
20 januari 2022

Gen Z en millennials omzeilen vaker traditionele retailkanalen

Covid heeft het gedrag en de voorkeuren van consumenten veranderd. Zo betrekken Gen Z- en millennial-shoppers nu vaker producten rechtstreeks van merken, maar driekwart van alle shoppers verwacht na de pandemie toch wel weer de fysieke winkel te bezoeken, blijkt uit onderzoek van Capgemini Research Institute. Belangrijkste insights Meer dan twee derde (68%) van Gen...
Onderzoek | 03 januari 2022
03 januari 2022

70% werknemers heeft thuiswerkplek nog niet op orde

Zo’n 70% van de Nederlandse werknemers heeft een werkplek die nog altijd niet goed is toegerust op werken vanuit huis, zo blijkt uit de eerste Monitor Hybride Werken van KPN, uitgevoerd door Blauw Research. Nu thuiswerken sinds eind november weer de norm is, is het digitale thuiswerkverkeer met een derde toegenomen. Toch zitten nog altijd...
Onderzoek | 22 december 2021
22 december 2021

Krijgen merken Nederland weer in beweging?

De verzwaring van de overheidsmaatregelen om het coronavirus in te perken, zorgt voor een langere sluiting van sportscholen. En doordat Nederlanders meer thuiswerken, bewegen ze vaak minder op een dag. Kunnen merken een rol spelen in het bevorderen van beweging en sportief gedrag? Validators en VU zochten het uit aan de hand van data in...
Onderzoek | 16 december 2021
16 december 2021

Data meer last dan voordeel

Onderzoek van Dell Technologies, uitgevoerd door Forrester Consulting, laat zien dat de enorme toename in de hoeveelheid data voor de meeste bedrijven een last is, in plaats van een voordeel. Het enorme volume, de snelheid en verscheidenheid aan data is te groot voor hun technologie, mensen en processen. Bedrijven hebben vaak heldere doelen bij de...
Onderzoek | 15 december 2021
15 december 2021

93% Nederlanders wil eerlijke vaccinverdeling

Van de Nederlanders vindt 93% dat er meer covid-vaccins naar lage inkomenslanden moeten gaan en dat ze wereldwijd eerlijker moeten worden verdeeld. Dat blijkt uit onderzoek van Artsen zonder Grenzen in samenwerking met DirectResearch. Ook vindt 66% dat Nederland momenteel bijdraagt aan een ongelijke vaccinverdeling. Dit leidt niet alleen tot meer slachtoffers, maar zorgt er...

Ook de laatste bytes ontvangen?