Onderzoek | 20 januari 2022
20 januari 2022

Gen Z en millennials omzeilen vaker traditionele retailkanalen

Covid heeft het gedrag en de voorkeuren van consumenten veranderd. Zo betrekken Gen Z- en millennial-shoppers nu vaker producten rechtstreeks van merken, maar driekwart van alle shoppers verwacht na de pandemie toch wel weer de fysieke winkel te bezoeken, blijkt uit onderzoek van Capgemini Research Institute. Belangrijkste insights Meer dan twee derde (68%) van Gen...
Onderzoek | 03 januari 2022
03 januari 2022

70% werknemers heeft thuiswerkplek nog niet op orde

Zo’n 70% van de Nederlandse werknemers heeft een werkplek die nog altijd niet goed is toegerust op werken vanuit huis, zo blijkt uit de eerste Monitor Hybride Werken van KPN, uitgevoerd door Blauw Research. Nu thuiswerken sinds eind november weer de norm is, is het digitale thuiswerkverkeer met een derde toegenomen. Toch zitten nog altijd...
Onderzoek | 22 december 2021
22 december 2021

Krijgen merken Nederland weer in beweging?

De verzwaring van de overheidsmaatregelen om het coronavirus in te perken, zorgt voor een langere sluiting van sportscholen. En doordat Nederlanders meer thuiswerken, bewegen ze vaak minder op een dag. Kunnen merken een rol spelen in het bevorderen van beweging en sportief gedrag? Validators en VU zochten het uit aan de hand van data in...
Onderzoek | 16 december 2021
16 december 2021

Data meer last dan voordeel

Onderzoek van Dell Technologies, uitgevoerd door Forrester Consulting, laat zien dat de enorme toename in de hoeveelheid data voor de meeste bedrijven een last is, in plaats van een voordeel. Het enorme volume, de snelheid en verscheidenheid aan data is te groot voor hun technologie, mensen en processen. Bedrijven hebben vaak heldere doelen bij de...
Onderzoek | 15 december 2021
15 december 2021

93% Nederlanders wil eerlijke vaccinverdeling

Van de Nederlanders vindt 93% dat er meer covid-vaccins naar lage inkomenslanden moeten gaan en dat ze wereldwijd eerlijker moeten worden verdeeld. Dat blijkt uit onderzoek van Artsen zonder Grenzen in samenwerking met DirectResearch. Ook vindt 66% dat Nederland momenteel bijdraagt aan een ongelijke vaccinverdeling. Dit leidt niet alleen tot meer slachtoffers, maar zorgt er...
Onderzoek | 16 november 2021
16 november 2021

Nederlander geeft eigen veerkracht een 7

Campina wil Nederlanders inspireren veerkrachtiger te worden 85% van de Nederlanders voelt zich veerkrachtig. Wel zegt eenderde van de mensen onder de 35 minder veerkrachtig te zijn geworden door de coronapandemie. Dit blijkt uit de Veerkracht Monitor van Campina, uitgevoerd door Ipsos. Voldoende beweging, meer rust en gezonde voeding blijken bij het thema veerkracht belangrijke...
Onderzoek | 15 november 2021
15 november 2021

Kantoormedewerker stelt hogere eisen aan werkomgeving

Uit onderzoek uitgevoerd door Panelwizard, in opdracht van Spaces, blijkt dat kantoormedewerkers anders naar het kantoor zijn gaan kijken in de afgelopen twee jaar. De roep om hybride werkoplossingen wordt steeds luider en een afwisseling tussen thuiswerken, werkplekken dichtbij huis en werken op het hoofdkantoor wordt de nieuwe norm. Ruim een op de tien kantoormedewerkers...
Onderzoek | 03 november 2021
03 november 2021

Nederlanders gaan er de komende jaren vaker op uit

De komende jaren wordt een verdere groei van het aantal uithuizige vrijetijdsactiviteiten van Nederlanders verwacht. Vrijetijdsactiviteiten zullen vaker overdag en doordeweeks plaatsvinden. Onthaasten gaat (nog) belangrijker worden om tegenwicht te bieden aan de hectiek van alle dag. Daarnaast zullen Nederlanders er vaker alleen op uit trekken. Dit blijkt uit de Toekomstvisie Nederlandse Vrijetijdsmarkt 2030 van...
Onderzoek | 01 november 2021
01 november 2021

Hoe de pandemie de mediagewoonten verandert

De pandemie heeft een grote invloed gehad op mediaconsumptie én bezit van apparaten. Dat blijkt uit het jaarlijkse Global Media Intelligence Report, dat de cijfers geeft van 43 landen. Belangrijkste constateringen: Het bezit van pc's en/of tablets blijft in veel landen dalen. Smartphones zijn het primaire - en soms het enige - digitale apparaat van...
Onderzoek | 18 oktober 2021
18 oktober 2021

Mentale gezondheid niet top of mind bij Nederlanders

Mentale gezondheid staat in de top 3 van gezondheidsproblemen en is wereldwijd gemiddeld met 5% gegroeid ten opzichte van 2020. De top wordt aangevoerd door kanker en Covid-19. Maar in Nederland vindt slechts 4% mentale gezondheid belangrijker dan fysieke gezondheid. Dat blijkt uit de Polbar enquête van Ipsos. Wereldwijd zegt 79% van de respondenten dat...
Onderzoek | 04 oktober 2021
04 oktober 2021

I&O Research voert Corona Gezondheidsmonitor Jeugd uit

Gewoonlijk wordt eens in de vier jaar door alle GGD’s in samenwerking met GGD GHOR Nederland en het RIVM de Gezondheidsmonitor Jeugd uitgevoerd. Vanwege de coronapandemie vindt dit jaar een extra meting plaats. Hiermee wordt de impact van coronacrisis op de gezondheid en het welzijn van jongeren in kaart gebracht. Het betreft het eerste landelijke...
Onderzoek | 04 oktober 2021
04 oktober 2021

Medewerkers enthousiaster over nieuwe werkgever dan in 2020

De employee journey experience van werkend Nederland is in 2021 sterk beïnvloed door corona en de maatregelen. Zo hebben medewerkers vaker dan ooit online moeten werken en werden er beduidend minder woon-werkverkeerkilometers afgelegd. Maar ook bij het zoeken en vinden van een nieuwe baan heeft digitaal solliciteren en vervolgens online kennismaken met de nieuwe werkgever...

Ook de laatste bytes ontvangen?