Onderzoek | 04 oktober 2021
04 oktober 2021

I&O Research voert Corona Gezondheidsmonitor Jeugd uit

Gewoonlijk wordt eens in de vier jaar door alle GGD’s in samenwerking met GGD GHOR Nederland en het RIVM de Gezondheidsmonitor Jeugd uitgevoerd. Vanwege de coronapandemie vindt dit jaar een extra meting plaats. Hiermee wordt de impact van coronacrisis op de gezondheid en het welzijn van jongeren in kaart gebracht. Het betreft het eerste landelijke...
Onderzoek | 04 oktober 2021
04 oktober 2021

Medewerkers enthousiaster over nieuwe werkgever dan in 2020

De employee journey experience van werkend Nederland is in 2021 sterk beïnvloed door corona en de maatregelen. Zo hebben medewerkers vaker dan ooit online moeten werken en werden er beduidend minder woon-werkverkeerkilometers afgelegd. Maar ook bij het zoeken en vinden van een nieuwe baan heeft digitaal solliciteren en vervolgens online kennismaken met de nieuwe werkgever...
Onderzoek | 08 september 2021
08 september 2021

Medewerkers actief betrokken bij vormgeven ideale werkplek

Steeds meer werkgevers denken na over de ideale werkplek na corona. Medewerkers zijn in groten getale gewend geraakt aan het thuiswerken. Daarnaast verandert de functie van het kantoor. Veel organisaties (93%) betrekken hun medewerkers bij het vormgeven van de werkomgeving. Een onderzoek van facilitair dienstverlener HEYDAY, uitgevoerd door Markteffect. Drie op de vijf organisaties (59%)...
Onderzoek | 26 augustus 2021
26 augustus 2021

Ook babyboomers kopen meer online

In het afgelopen jaar hebben ook de babyboomers hun koopgedrag – noodgedwongen – aangepast. Mede onder invloed van corona zijn ook zij steeds meer online gaan kopen, vaker dan voor corona. Ze doen inmiddels niet meer onder voor de jongere generaties. Belangrijk dus voor online marketeers om bij de ontwikkeling van hun websites, apps en...
Onderzoek | 19 augustus 2021
19 augustus 2021

Marketing spel je als D-A-T-A

Nieuw Salesforce-onderzoek toont verschuivingen in prioriteiten, uitdagingen en tactieken van marketeers. Het verbeteren van het gebruik van marketingtools en -technologieën is topprioriteit voor de Nederlandse marketeer, terwijl innovatie de grootste uitdaging is. Salesforce heeft de zevende editie van zijn State of Marketing-rapport gepubliceerd, gebaseerd op een wereldwijd onderzoek onder duizenden marketeers. Uit het rapport blijkt...
Actueel | 18 augustus 2021
18 augustus 2021

Over een andere boeg

Na een mooie carrière in de onderzoekswereld (o.a. Motivaction, Heineken, ABN-AMRO) besteedt Henk Eising nu een deel van zijn tijd aan vrijwilligerswerk in het Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis in Amsterdam (AVL). Daar vervoert hij patiënten van de verpleegafdeling naar onderzoeks- en behandelkamers. En weer terug. Mooi en dankbaar werk, vindt hij. En je maakt het...
Best practices | 11 augustus 2021
11 augustus 2021

Design thinking steeds relevanter tijdens pandemie

Een paar maanden geleden verscheen er een interessant artikel in Industrial Marketing Management (IMM), hét wetenschappelijke tijdschrift op het gebied van B2B-marketing. Twee onderzoekers presenteerden daarin een analyse waarin zij uiteenzetten waarom design thinking juist tijdens de Covid-19-pandemie relevanter is dan ooit. Als Daily Data Bytes nemen we je graag mee in hun denkwereld. Een...
Onderzoek | 02 augustus 2021
02 augustus 2021

De revolutie van de thuiswerkvergoeding

Werkgevers gaan op grote schaal over op het verstrekken van thuiswerkvergoedingen. Meer dan de helft van de werkgevers heeft inmiddels de thuiswerkvergoeding ingevoerd. Een half jaar geleden was dat nog maar 20%. Twee euro netto per dag is de norm. Gelijktijdig met de invoering van de thuiswerkvergoeding worden de regelingen voor reiskostenvergoedingen aangepast. Dit blijkt...
Onderzoek | 30 juni 2021
30 juni 2021

Miles Research monitort coronamaatregelen Efteling

Nu de samenleving en daarmee ook de attractieparken weer open gaan, was de Efteling benieuwd of bezoekers tijdens een dagje uit rekening houden met de geldende coronamaatregelen. Maar hoe meet je dat op een prettige en makkelijke manier voor de bezoekers? Miles Research deed onderzoek. Mensen zijn een dagje uit en dan wil je ze...
Onderzoek | 28 juni 2021
28 juni 2021

Kwalitatief onderzoek na corona

Martin de Bruin onderzocht in mei de veranderende wereld van kwalitatief onderzoek, een wereld waarin veel is verschoven naar online. Eind mei publiceerden we zijn rapport. In dit artikel vat hij de hoofdpunten nog eens samen. En op 9 juli is er – voor MOA-leden - een Meet-up over het onderwerp. De meest gebruikte software...
Actueel | 23 juni 2021
23 juni 2021

Na corona willen we niet vijf dagen naar kantoor

Nu het aantal besmettingen fors daalt en het aantal gevaccineerden rond de 14 miljoen ligt, begint het weer te kriebelen om naar kantoor te gaan. Maar wat betekent het kantoor na corona? In een MOA-lunchsessie van 11 juni werd er over gepraat, en er werden een paar vragen voorgelegd aan MOA-leden die aan de sessie...
Bureaus | 16 juni 2021
16 juni 2021

Youngworks Webinarweek over jongeren

Van 21 tot 25 juni a.s. houdt Youngworks een vijfdaagse webinarweek over jongeren. Elke dag is er van 12.00 tot 13.00 uur een webinar waarin experts hun inzichten delen, elk vanuit een eigen invalshoek en thema. Bij elk van de vijf webinars praten jongeren live mee. Aansluitend is er van 13.00 tot 13.30 uur een...

Ook de laatste bytes ontvangen?