Actueel | 18 januari 2022
18 januari 2022

Wie verdient volgens jou zo’n felbegeerde MOAward?

Ook in 2022 reikt de MOA de MOAwards uit. Het is dé vakprijs voor inspirerende insights professionals én het toonaangevende marketing research & analytics bureau dat het verschil maakt in het vakgebied. Wie gaan er dit jaar winnen? Geef je favorieten nu door! De MOAwards 2022 worden uitgereikt in de volgende categorieën: Marketing Research &...
Actueel | 05 januari 2022
05 januari 2022

Effectief leiderschap kun je leren

Iedereen is een leider, echter niet iedereen is een goede leider. Leiderschap zit in je, maar leiderschap kun je ook leren en verbeteren. Tom Wilms laat in zijn workshop zien hoe je jouw leidinggevende capaciteiten maximaal kunt benutten om zelf en als team optimaal te presteren. In deze workshop gaan we in op de ins...
Actueel | 20 december 2021
20 december 2021

33ste MARUG Marketing Conference – 17 februari

De MARUG Marketing Conference is het grootste studentenmarketingcongres van Nederland. Ieder jaar komen 400 studenten en 100 bedrijfsdeelnemers bijeen om aan de hand van lezingen en interactieve workshops meer te leren over een relevant thema. Het congres vindt plaats op 17 februari 2022 in MartiniPlaza in Groningen. Het thema is The Power of Human Connection...
Actueel | 15 december 2021
15 december 2021

Inschrijving cursus Sensorisch Onderzoek en Kwaliteitscontrole van start

Op 15 februari 2022 begint de 3-daagse cursus Sensorisch Onderzoek en Kwaliteitscontrole, aangeboden door Inholland Academy in samenwerking met de MOA (Profgroep Sensorisch Onderzoek). Het biedt professionals in de voedingsindustrie de kans om kennis en ervaring op te doen met het sensorisch testen en beoordelen van producten. Volgens cursisten en docenten dé manier om handvatten...
Interviews | 09 november 2021
09 november 2021

‘Machine learning is geen magische gehaktmolen’

Levensmiddelenfabrikanten die niet meekomen in de machine learning-transitie kunnen binnen tien jaar niet meer concurreren. Dat is de voorspelling van Aigora’s John Ennis. Samen met zijn collega Tian Yu demonstreert hij op het Sensory Symposium van 25 november a.s. hoe waardevol machine learning kan zijn. Jullie presentatie heet How Machine Learning Helps Predict Consumer Response...
Actueel | 03 november 2021
03 november 2021

SMART Talk – Werk aan je merk

SMART organiseert op donderdag 11 november de SMART Talk ‘Werk aan je merk’. Dit gratis event voor young professionals in marktonderzoek en marketing vindt plaats in het Philips Stadion in Eindhoven. De SMART Talk staat deze keer in het teken van Distinctive Brand Assets (DBA’s).  Deze Talk is exclusief voor MOA-leden. Sinds lange tijd organiseert...
Actueel | 03 november 2021
03 november 2021

Garmt Dijksterhuis: ‘Meat is dead, let’s eat plants!

The quest for healthy and sustainable food is ongoing and will not stop any time soon. One of the solutions lies in replacing meat by plant-based food products. There are many plant-based alternatives and research projects that focus on this so-called protein transition. Based on pulses, insects, side-streams or on other sources, apart from the...
Actueel | 02 november 2021
02 november 2021

‘Machine learning-tools kun je ook op kleinere schaal toepassen’

Mensen werken vaker met machine learning-tools dan ze beseffen, zegt Thierry Worch van Friesland-Campina. Op het Sensory Symposium van 25 november a.s. laat hij de kracht zien van machine learning in consumentensegmentatie. Waarom moeten mensen naar jouw presentatie komen? ‘Ik ben iemand met een grote passie voor toegepaste statistiek en het werken in de statistische...
Actueel | 26 oktober 2021
26 oktober 2021

Food oral processing: Make healthier foods tastier and more satiating

Discover how the oral breakdown of food structures triggers sensory and texture sensations and how this can be applied to contribute to the transition from animal protein based foods to more sustainable produced plant protein based foods. Also find out how modulation of food properties such as its texture and shape can be used to...
Actueel | 25 oktober 2021
25 oktober 2021

Information design: simpele principes, betere rapporten

Ook al zijn je inzichten nog zo briljant, je maakt geen verschil als je deze niet goed over kan brengen. Dat is waar we in deze workshop aan gaan werken: effectieve communicatie. 'In deze workshop gaan we werken aan effectieve communicatie' Robert van Ossenbruggen Inhoud Tijdens deze doe-workshop ga je met eigen materiaal aan de...
Actueel | 25 oktober 2021
25 oktober 2021

Ecosystem innovation at Unilever: Shifting to more healthy and sustainable diets

Unilever has a long track-record of ecosystem (open) innovation with external parties like suppliers, startups and academics to stay relevant in an increasingly competitive and global world. At the Sensory Symposium ‘A Taste of Change’ on Nov 25th Liesbeth Zandstra and Suzanne Einöther will present examples of sensory and consumer research studies which were performed...
Actueel | 20 oktober 2021
20 oktober 2021

The role of sensory signals in eating behavior

Sensory science is often focused on optimizing the palatability of food and beverage. However, the smell, taste and texture of food and beverages also have a functional role in determining eating behavior. Ambient smells prime people for sensory specific appetites. Taste intensity signals the nutrient content of food and plays a dominant role in satiation....

Ook de laatste bytes ontvangen?