Actueel | 11 mei 2020
11 mei 2020

Heb elkaar lief, zowel kwanti- als kwalitatief

Ben jij gespecialiseerd in kwantitatief gebruikersonderzoek? En twijfel je aan de waarde van kwalitatief gebruikersonderzoek? Of juist andersom? Dat is geen vreemde gedachte, aangezien het om twee tegenovergestelde manieren van denken en werken gaat. Daardoor is het soms lastig de waarde van elkaars werk in te zien.

Actueel | 25 februari 2020
25 februari 2020

Europese Commissie presenteert strategie voor data en Artificial Intelligence

De Europese Commissie heeft onlangs haar ideëen en acties over de digitale transformatie in Europa gepubliceerd. De Europese Commissie hoopt hiermee een strategie gevonden te hebben die voor heel Europa gaat werken.

Best practices | 20 januari 2020
20 januari 2020

Software voor data-integratie: nieuwe MOA-publicatie

De MOA publiceert een software-review van data-integratie-tools voor data-analytics, visualisatie en dashboarding. Het is een evaluatie van 13 softwareplatforms; een selectie van leveranciers die je vaak aantreft bij pitches rond insights- en marketinginformatiesystemen. En… Sjoerd Koornstra vertelde erover vertellen op het MIE 2019.

Actueel | 07 mei 2019
07 mei 2019

Datavisualisatie, van inzicht naar impact

Op 21 september organiseert de MOA de MOAcademy “Datavisualisatie, van inzicht naar impact” met Michiel Dullaert als workshopleider. Een goed gekozen en ontworpen datavisualisatie trekt de aandacht van de lezer. Hij zorgt dat mensen wat gaan doen met de inzichten die er getoond worden. 

Best practices | 16 januari 2019
16 januari 2019

Data visualization: Data is beautiful

Great and beautiful data visualization requires graphic design and storytelling skills in addition to great analysis skills. MIE is welcoming some great data visualization experts to explain their successful approach. 

Actueel | 30 september 2018
30 september 2018

Partnering with data to create insightful stories

Daniel Waisberg, an Analytics Advocate at Google, on how to tell your data stories: the context of where they live, which also defines the audience that will interact with them. In this post he will go through some important lessons learned when visualizing and communicating data in and outside Google. Daniel is keynote speaker at Digital Analytics Congres.

Interviews | 26 september 2018
26 september 2018

Simpele, snelle communicatie voor visuele wezens: Digital Analytics Congres: Clever°Franke

Het visualiseren van data is lichtjaren verwijderd van de aloude taartgrafiek Het Nederlandse bureau Clever°Franke creëert tegenwoordig visualisaties die net zozeer entertainen als informeren, en gooit daarmee internationaal hoge ogen. Medeoprichter Gert Franke vertelt op het Digital Analytics Congres over de kracht en de noodzaak van visuele communicatie.

Bureaus | 19 september 2018
19 september 2018

Het jaar van Clever°Franke

Gert Franke, mede-oprichter van Clever°Franke, vertelt over de uitbreiding van zijn bedrijf. Gert Franke zal op het Digital Analytics Congres, uitgebreid spreken over “The Art of Visualizing Data’.

Daily Data Bytes wordt gesteund door Kennispartners.