Heb elkaar lief, zowel kwanti- als kwalitatief
Ben jij gespecialiseerd in kwantitatief gebruikersonderzoek? En twijfel je aan de waarde van kwalitatief gebruikersonderzoek? Of juist andersom? Dat is geen vreemde gedachte, aangezien het om twee tegenovergestelde manieren van denken en werken gaat. Daardoor is het soms lastig de waarde van elkaars werk in te zien.
Europese Commissie presenteert strategie voor data en Artificial Intelligence
De Europese Commissie heeft onlangs haar ideëen en acties over de digitale transformatie in Europa gepubliceerd. De Europese Commissie hoopt hiermee een strategie gevonden te hebben die voor heel Europa gaat werken.
Software voor data-integratie: nieuwe MOA-publicatie
De MOA publiceert een software-review van data-integratie-tools voor data-analytics, visualisatie en dashboarding. Het is een evaluatie van 13 softwareplatforms; een selectie van leveranciers die je vaak aantreft bij pitches rond insights- en marketinginformatiesystemen. En… Sjoerd Koornstra vertelde erover vertellen op het MIE 2019.
Datavisualisatie, van inzicht naar impact
Op 21 september organiseert de MOA de MOAcademy “Datavisualisatie, van inzicht naar impact” met Michiel Dullaert als workshopleider. Een goed gekozen en ontworpen datavisualisatie trekt de aandacht van de lezer. Hij zorgt dat mensen wat gaan doen met de inzichten die er getoond worden.
Data visualization: Data is beautiful
Great and beautiful data visualization requires graphic design and storytelling skills in addition to great analysis skills. MIE is welcoming some great data visualization experts to explain their successful approach.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Partnering with data to create insightful stories
Daniel Waisberg, an Analytics Advocate at Google, on how to tell your data stories: the context of where they live, which also defines the audience that will interact with them. In this post he will go through some important lessons learned when visualizing and communicating data in and outside Google. Daniel is keynote speaker at Digital Analytics Congres.
Simpele, snelle communicatie voor visuele wezens: Digital Analytics Congres: Clever°Franke
Het visualiseren van data is lichtjaren verwijderd van de aloude taartgrafiek Het Nederlandse bureau Clever°Franke creëert tegenwoordig visualisaties die net zozeer entertainen als informeren, en gooit daarmee internationaal hoge ogen. Medeoprichter Gert Franke vertelt op het Digital Analytics Congres over de kracht en de noodzaak van visuele communicatie.
Het jaar van Clever°Franke
Gert Franke, mede-oprichter van Clever°Franke, vertelt over de uitbreiding van zijn bedrijf. Gert Franke zal op het Digital Analytics Congres, uitgebreid spreken over “The Art of Visualizing Data’.