Actueel | 12 mei 2022
Marketingteams hebben generalisten én specialisten nodig
Marketingteams zijn gebaat bij generalisten met brede vaardigheden én experts die zich richten op data en customer experience. Dat is de mening van Aline Santos Farhat, Unilever's chief brand officer en chief equity diversity and inclusion officer. Aline Santos Farhat deed haar uitspraken tijdens een event van LIONS Marketers Series. Volgens haar hadden we in...
Personalia | 26 april 2022
ESOMAR names Head of Public Affairs and Professional Standards
ESOMAR last week announced that Geraldine Proust has been hired as Head of Public Affairs and Professional Standards. In this position, Proust will be responsible for leading global advocacy efforts; managing industry relationships and strategic partnerships; and developing and enforcing global regulatory professional standards for the industry. Proust comes to ESOMAR from an 11-year tenure...
Actueel | 21 april 2022
Presentatie position paper ‘Ethiek en AI in de praktijk, samenwerken en samen leren’
Op 13 april jl. is tijdens het evenement voor deelnemers van de Nederlandse AI Coalitie het position paper ‘Ethiek en AI in de praktijk, samenwerken en samen leren’ gepresenteerd. De Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid ziet AI als dé nieuwe systeemtechnologie, en dat is in lijn met de visie en de doelstellingen van de Nederlandse...
Uitgelicht | 19 april 2022
De topprioriteiten van marketeers voor 2022
Volgens het jaarlijkse marketingrapport 2022 van Nielsen zijn de topprioriteiten van marketeers dit jaar het vergroten van de naamsbekendheid, verbreden van onderzoek, ontwikkelen van gepersonaliseerde strategieën en merken ‘purpose’ geven. Merkbekendheid is het belangrijkste doel van marketeers, waarbij ze een scala aan kanalen moeten gebruiken om een breed publiek te bereiken. Bijna twee derde (64%)...
Best practices | 14 april 2022
Gartner noemt drie toptrends in data en analytics voor 2022
Onderzoeksbureau Gartner ziet voor dit jaar drie trends in data en analytics. Het zijn dynamiek en diversiteit, ‘datageletterdheid' en de verankering van vertrouwen. De opkomst van AI-systemen stimuleert groei en innovatie. Innovatie in datamanagement voor AI, geautomatiseerde, actieve metadata-gedreven benaderingen en delen van gegevens, verlenen data en analytics hun volle betekenis. De trend van ‘altijd...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 12 april 2022
EDPB: aankondiging afspraken EU en VS ‘goede eerste stap’
De Europese privacytoezichthouders vinden het een goede eerste stap dat de Europese Commissie en de Verenigde Staten nieuwe afspraken willen maken over de doorgifte van persoonsgegevens vanuit de Europese Unie naar de VS. Maar, waarschuwen ze, er is nog geen akkoord. Dat schrijven de privacytoezichthouders, verenigd in de European Data Protection Board (EDPB), in een gezamenlijke...
Personalia | 22 maart 2022
Kantar benoemt Michael Uzielli tot Group Chief Financial Officer
Kantar heeft de benoeming aangekondigd van Michael Uzielli als Chief Financial Officer. Uzielli treedt in juni in dienst bij Kantar. Hij volgt Ian Griffiths op, die een nieuwe rol op zich neemt als Senior Advisor bij Bain Capital, de meerderheidsaandeelhouder van Kantar. Michael Uzielli neemt 20 jaar ervaring mee naar Kantar. Recent was hij Group...
Actueel | 17 februari 2022
Wie verdient volgens jou zo’n felbegeerde MOAward?
Ook in 2022 reikt de MOA de MOAwards uit. Het is dé vakprijs voor inspirerende insights professionals en het toonaangevende marketing research & analytics bureau. Wie gaan er dit jaar winnen? Geef je favorieten nu door en doe dat snel want je hebt nog tot en met morgen om te nomineren! De MOAwards 2022 worden...
Personalia | 17 februari 2022
SKIM appoints three data and analytics experts in Europe and the US
SKIM has appointed three data and analytics experts in Europe and the United States. The new SKIMmers will deepen and expand the company’s advanced analytics know-how. Their experience, according to SKIM, will lead to more reliable, predictive insights to companies navigating an ‘increasingly complex, connected-data environment’. Jerome Hancock The first is Jerome Hancock, Senior Director...
Actueel | 17 januari 2022
AP onderzoekt Google Analytics
De Oostenrijkse privacytoezichthouder rondde deze maand een onderzoek af naar het gebruik van Google Analytics door een Oostenrijkse website. Volgens de toezichthouder voldoet Google Analytics niet aan de AVG. In Nederland onderzoekt de AP twee klachten over Google Analytics. Uitslag begin 2022. In Oostenrijk oordeelde de Datenschutzbehörde (DSB) dat het gebruik van Google’s statistiekenprogramma in...
Actueel | 17 januari 2022
Aanklacht Google over misleiding adverteerders en uitgevers
Het FD bericht dat Google jarenlang adverteerders en uitgevers heeft misleid over het prijsmechanisme en de veiling van advertenties. Ook zouden Google en Facebook een niet toegestane deal hebben gesloten over advertenties. In december 2020 klaagden tien Amerikaanse staten het bedrijf aan vanwege zijn macht op de advertentiemarkt. Nu een Amerikaanse rechter meer informatie over...
Onderzoek | 10 januari 2022
Facebook, Google en Amazon profiteren meest van einde third party cookies
Marketingfacts meldt dat onderzoek onder marketingbeslissers in de VS laat zien dat bijna 9 van de 10 voor hun marketing of advertenties afhankelijk zijn van third party cookies. Maar nu dat tijdperk eindigt, willen zij hun advertentiecampagnes aanpassen. En dat betekent voor 62% dat zij meer geld gaan uitgeven aan Facebook, Instagram, Amazon en Google....