Actueel | 21 april 2021
21 april 2021

Start Amsterdam Data Exchange

AMS-IX, deXes, SURF, Amsterdam Economic Board en de Universiteit van Amsterdam, zijn gestart met de bouw van de ‘Amsterdam Data Exchange’ (AMdEX): een neutrale, niet-commerciële, digitale infrastructuur, waarop data gecontroleerd en veilig, onder voorwaarden van de eigenaar, kunnen worden gedeeld. Met AMdEX willen de partners veilige en betrouwbare data-uitwisseling mogelijk maken, zonder afhankelijkheid van derden....
Actueel | 14 april 2021
14 april 2021

Discover M(I)E: Laat je verrassen door deze Data Analytics-lezingen

Tijdens Road to MIE zie je inspirerende gratis sessies uit binnen- en buitenland op het gebied van Insights, Data Analytics en Data Science. Maak nu kennis met deze interessante Data Analytics-lezingen. May 12th, 12.30 PM: Selecting Effective Product Claims Maria Bomba | Conjoint.ly All about claims research! From types of claims, ways to test them...
Actueel | 12 april 2021
12 april 2021

Discover M(I)E: Wat je ZEGT of wat je BEDOELT?

Ontdek tijdens Road to MIE alles over de impact van VOICE op research. Onder de noemer ‘Phebi Presents’ laat Phebi je vanuit verschillende invalshoeken kennismaken met hun innovatieve Voice-oplossing. 17 mei 12.30 uur: Phebi presents: It ain't what you say, it's the way that you say, that’s what gets results! Phebi’s Mike Page will show...
Actueel | 08 april 2021
08 april 2021

Genomineerden MOAwards 2021 bekend

De nominaties voor de MOAwards 2021 zijn bekendgemaakt. Voor Marketing Research & Analytics Bureau heeft de jury drie bureaus geselecteerd: I&O Research, Underlined en Validators. Daarnaast zijn er ook nominaties voor Digital & Webanalist, Insights Professional aan bureau- en bedrijfszijde, Young Talent en Insights Scientist. Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar 2021 De...
Bureaus | 07 april 2021
07 april 2021

Kantar lanceert digital analytics service

Kantar heeft een service opgezet om merken te helpen ongestructureerde gegevens om te zetten in inzichten. Dat is mogelijk geworden door de overname van digitaal marketing- en analyse-adviesbureau Mavens uit Londen in 2020. DX Analytics, dat op 7 april van start ging, richt zich op het ondersteunen van merken na covid-19, vooral bij het gebruik...
Interviews | 06 april 2021
06 april 2021

Michelle Gansle, Mars Wrigley: ‘Samenwerking is de nieuwe concurrentie’

Michelle Gansle, senior director consumer insights bij Mars Wrigley, vertelt in het komende webinar tijdens Road to MIE over het transformatieproces binnen haar organisatie. Maar we vroegen haar ook naar de wereldwijde opmars van inhouse-onderzoek en de toekomst van analytics. Met ruim twee decennia ervaring in marketing-insights, heeft Michelle Gansle de nodige trends zien komen...
Bureaus | 05 april 2021
05 april 2021

Miles Research investeert in Whatsapp Only-onderzoek

Bij Miles Research zijn de laatste tijd diverse nieuwe datacollectietechnieken in kaart gebracht. Daarachter zit de overtuiging dat technologische ontwikkelingen marktonderzoek beter, sneller en soms leuker maken. Eerder beschreef Eric Landwaart van Miles Research in Daily Data Bytes de mogelijkheden van Voice. Deze keer gaat hij in op onderzoek via Whatsapp. Onderzoek via Whatsapp is...
Actueel | 05 april 2021
05 april 2021

‘Product analytics maatstaf voor digitaal succes’

Product-intelligence platform Amplitude heeft de resultaten bekendgemaakt van een onderzoek door Harvard Business Review Analytic Services waaruit blijkt dat product analytics de belangrijkste maatstaf is voor digitale ervaring. Het onderzoek laat een verandering zien in de manier waarop marktleiders de impact van digitale ervaringen meten. Amplitude-klanten zoals Ford Motor Company, Care.com en Match werden door...
Actueel | 22 maart 2021
22 maart 2021

Ajax investeert fors in big data

Ajax zet hoog in op het gebruik van data en heeft inmiddels acht fulltime medewerkers die voetbaldata inkopen en analyseren, meldt het FD. Naast deze medewerkers levert ook Acronis, hoofdsponsor van de Ajax-jeugd, een bijdrage in het gebruiken van voetbaldata. Het bedrijf stelt experts beschikbaar voor kunstmatige intelligentie. Ajax gebruikt data voor verschillende zaken. De...
Actueel | 15 maart 2021
15 maart 2021

Digital Talk: How to set up your conversational analytics

It appears that most organisations employing conversational platforms, like chatbots and voicebots, rarely use analytics. This is a missed opportunity since a well-designed and smart use of analytics can be crucial to improving the customer experience. How then, to set up your conversational analytics? Working with voice or chatbots, how do you make sense of...
Best practices | 03 maart 2021
03 maart 2021

De 5 contentcreatietrends van 2021

De manier waarop content tegenwoordig wordt geconsumeerd is drastisch veranderd. Als je jouw doelgroep op een effectieve manier wilt (blijven) bereiken, dan is het een must-do om je contentstrategie daarop aan te passen. Met vijf contentcreatietrends geef je je strategie weer een boost en laat je de concurrentie achter je. Een bijdrage van Whello. De...
Bureaus | 17 februari 2021
17 februari 2021

Prestatie campagnes op YouTube meetbaar via Project Moonshot van Kantar

Marketeers in de VS kunnen per direct de prestaties van YouTube-campagnes op alle apparaten en platforms beoordelen zonder het gebruik van pixels. Dit is mogelijk door de migratie naar Google's Ads Data Hub, als onderdeel van Kantars Project Moonshot. Er wordt momenteel getest in nog eens 15 markten over de hele wereld. Ook Nederland zal...

Ook de laatste bytes ontvangen?