Onderzoek | 13 september 2021
13 september 2021

Verantwoord gebruik data voorwaarde commercieel succes

Het overtreffen van de verwachtingen in dataprotectie is een belangrijke factor in het succes van marketeers, zo blijkt uit een studie van Ipsos. Twee baanbrekende internationale onderzoeken – in opdracht van Google in samenwerking met Ipsos en Boston Consulting Group (BCG) – geven inzicht in de ingewikkelde en vaak tegenstrijdige houding tegenover online privacy. Digitale...
Actueel | 15 augustus 2021
15 augustus 2021

Datavisualisatie, van inzicht naar impact

Een goed gekozen en ontworpen datavisualisatie trekt de aandacht van de lezer. Hij zorgt dat mensen wat gaan doen met de inzichten die er getoond worden. Zelfs als de lezer negatief staat ten opzichte van de boodschap, of onervaren met data is. In deze training leer je hoe jij met jouw eigen datavisualisaties mensen in...
Personalia | 07 juli 2021
07 juli 2021

Robin Mulders consultant bij Underlined

Per 1 juli is Robin Mulders begonnen als consultant bij Underlined. Hij startte zijn carrière als business consultant bij Adviesgroep Novius, waar hij organisaties hielp met strategisch advies, business analyse en project management. Zijn interesse is vooral gericht op customer experience en binnen Underlined wil hij er de mogelijkheden van data science aan toevoegen.
Actueel | 06 juli 2021
06 juli 2021

MOAwards 2021 – Doorzetters aan kop

Het zijn dit jaar de doorzetters uit het vak die een MOAward mee naar huis mochten nemen. Winnende Insight Professionals Christiaan Buitenhuis (aan bedrijfszijde) en Jori van de Spijker (aan bureauzijde) waren eerder genomineerd. Ook Validators, dat is uitgeroepen tot Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar, is een bekend gezicht. In 2015 won...
Actueel | 05 juli 2021
05 juli 2021

Gaia-X heeft Nederlandse hub

Gaia-X, het Europese initiatief om een data- en cloudinfrastructuur te ontwikkelen waarbij data-soevereiniteit geborgd kan worden, heeft sinds vorige week een Nederlandse hub. Dit is aangekondigd door TNO dat als coördinator van de hub optreedt. De hub gaat invulling geven aan het Nederlandse standpunt over de Europese data- en cloudinfrastructuur. Vanuit de hub wordt kennis...
Actueel | 30 juni 2021
30 juni 2021

Google stelt blokkeren cookies uit tot 2023

Google kondigde onlangs aan dat plannen om third-party-cookies te blokkeren in Chrome worden uitgesteld tot 2023, een jaar later dan oorspronkelijk gepland. Andere browsers, zoals Safari en Firefox, zijn al wel verder met de voorbereidingen, maar Chrome is de meest gebruikte desktopbrowser. Google zegt dat uitstel van stoppen met third-party-cookies te maken heeft met hun...
Best practices | 10 juni 2021
10 juni 2021

The cookieless era – deel 2

Third-party cookies worden vanaf 2022 onbruikbaar, waardoor adverteerders en marketeers naar de cookieless era gelanceerd worden. Maar liefst 80% van de data die in 2021 inzichtelijk zijn, zijn in 2022 niet langer beschikbaar. Arnold Bax van Traffic Builders neemt je in twee blogs mee naar die cookieless era. In dit tweede deel (lees ook deel...
Best practices | 02 juni 2021
02 juni 2021

The cookieless era

Third-party cookies worden vanaf 2022 onbruikbaar, waardoor adverteerders en marketeers naar de cookieless era gelanceerd worden. Maar liefst 80% van de data die in 2021 inzichtelijk zijn, zijn in 2022 niet langer beschikbaar. Arnold Bax van Traffic Builders neemt je in twee blogs mee naar die cookieless era. Vandaag deel 1 en binnenkort deel 2....
Interviews | 01 juni 2021
01 juni 2021

‘Webanalytics is steeds meer onderdeel van data-analyse’

Na jaren als cro-specialist te hebben gewerkt, stapte Thijs van der Wal twee jaar geleden over naar de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. Omdat hij houdt van complexe IT-vraagstukken. En bij de overheid kans ziet een brug te slaan tussen techniek en analyse. Hij was genomineerd voor de MOAward Digital & Webanalist 2021. Hoe sla je...
Actueel | 31 mei 2021
31 mei 2021

Digitale autonomie staat onder druk

De digitale autonomie in Nederland staat onder druk en dat raakt het hart van onze samenleving. De cyber-dreigingen nemen toe en we worden steeds afhankelijker van de digitale infrastructuur die in handen is van een aantal grote buitenlandse marktspelers. Dit kan grote gevolgen hebben voor onze nationale en economische veiligheid en daarmee voor het verdienvermogen...
Actueel | 24 mei 2021
24 mei 2021

Discover M(I)E: Wat je ZEGT of wat je BEDOELT?

Ontdek tijdens Road to MIE alles over de impact van VOICE op research. Onder de noemer ‘Phebi Presents’ laat Phebi je vanuit verschillende invalshoeken kennismaken met hun innovatieve Voice-oplossing. 27 mei 09.00 uur: Phebi Presents: Integrating emotion & voice data, crosstab & analysis libraries Phebi and Red Centre Software present how Phebi’s emotion and voiced...
Interviews | 20 mei 2021
20 mei 2021

‘Een goede analist weet wanneer hij moet stoppen’

Analist en conversie optimalisatie-specialist Anouk Erens (30) is winnares van de MOAward Digital & Webanalist 2021. Bij Online Dialogue is ze gespecialiseerd in het vertalen van data naar inzichten. Het vertalen van data naar inzichten, daar word je om geroemd door je klanten. ‘Dat blijkt ja. Ik ben eigenlijk psycholoog, dus onderzoek doen naar klantgedrag...

Ook de laatste bytes ontvangen?