Actueel | 15 september 2020
15 september 2020

De waarde van online content

Sinds 2019 bepaalt het bureau Return on Content wat de waarde is van online content voor het merk en hoe dat kan worden geoptimaliseerd. Intussen zijn er 12.000 respondenten die content van websites, online magazines, productpagina’s, how-to content en online video hebben beoordeeld. De database bevat data van ruim 60 merken uit 10 branches. Hierdoor...
Onderzoek | 14 september 2020
14 september 2020

Aziaten ondervertegenwoordigd in reclame

Wereldwijd woedt de discussie over diversiteit in de media. Ook mensen van Aziatische herkomst blijven nog altijd achter in reclame-uitingen. De Aziatische cultuur en lifestyle is te weinig zichtbaar, concluderen onderzoekers van Getty Images en YouGov. Aziatische consumenten vinden dat bedrijven beter hun best moeten doen om mensen van verschillende etnische achtergronden in beeld te...
Onderzoek | 09 september 2020
09 september 2020

Marketingeuro in coronatijd

In maart startten onderzoeksbureau Validators en Vrije Universiteit Amsterdam de Monitor Consumentengedrag. In de Monitor werd gekeken naar de samenhang tussen toenemende onzekerheid, merkrelevantie en merkbetrokkenheid. Uit het onderzoek blijkt dat iedereen weer anders reageert op zorgen. Waar de één probeert zijn zorgen weg te nemen, reageert de ander een stuk laconieker. Dit kan samenhangen...
Onderzoek | 19 augustus 2020
19 augustus 2020

TV-industrie hard geraakt door coronacrisis

Net als veel andere branches is ook de TV-industrie hard geraakt door de coronacrisis. Ten opzichte van de eerste helft van 2019 is de TV-reclamemarkt in de eerste helft van 2020 uitgekomen op € 307 miljoen, een daling van 23%.

Onderzoek | 12 augustus 2020
12 augustus 2020

Nederlanders blijven bezorgd en de angst om ziek te worden stijgt

Dat blijkt uit wave 7 van de Kantar COVID-19 Barometer. Voor het eerst sinds maart dit jaar neemt de bezorgdheid van Nederlanders rondom de coronacrisis niet langer af, maar blijft gelijk (55% (zeer) bezorgd).

Onderzoek | 20 juli 2020
20 juli 2020

Angst bij de consument is belemmering voor economisch herstel

Dat blijkt uit wave 6 van de Kantar COVID-19 Barometer. Meer dan twee derde (69%) van de consumenten wereldwijd blijft zich zorgen maken over de coronacrisis. In Nederland ligt dat cijfer met 55% aanzienlijk lager, maar we hebben het dan nog steeds over meer dan de helft van de Nederlandse consumenten.

Onderzoek | 20 juli 2020
20 juli 2020

BrandZ Top 100 waardevolste merken wereldwijd

Bedrijven die continu investeren in lange-termijn-marketing en het bouwen van sterke merken lijken de coronacrisis veel beter te doorstaan. Voor de pandemie uitbrak, zag het ernaar uit dat de totale merkwaarde van de Top 100 met 9% zou groeien. Ondanks COVID-19 zag de Top 100 de totale merkwaarde toch nog met 5.9% toenemen.

Interviews | 13 juli 2020
13 juli 2020

Selma Brom winnaar SWOCC Scriptieprijs 2020

Selma Brom (23) is verkozen tot winnaar van de tiende editie van de SWOCC Scriptieprijs, de wedstrijd voor de beste universitaire masterscriptie over merken en communicatie. Het levert haar 750 euro prijzengeld op.

Daily Data Bytes wordt gesteund door Kennispartners.

Onderzoek | 24 juni 2020
24 juni 2020

Nieuw perspectief na corona-tijd

Het kapitalisme zoals we dat kennen heeft zijn beste tijd gehad, aldus MarketResponse. Merken plaatsen zichzelf meer en meer buitenspel. De betrokken burger verdringt de traditionele consument. Dit terwijl de samenleving afstevent op een scherpe tweedeling.

Bureaus | 24 juni 2020
24 juni 2020

Validators en Beautiful Lives lanceren IdeaCheck

Merken zetten nu alles op alles om nieuwe campagnes en proposities te maken die qua toon en inhoud aansluiten bij de nieuwe realiteit. Om ze hierbij te helpen, bundelen Validators en Beautiful Lives hun krachten in een vernieuwende onderzoeksoplossing: IdeaCheck.

Onderzoek | 17 juni 2020
17 juni 2020

Merken moeten inspelen op het nieuwe gedrag van de consument

Het ziet er niet naar uit dat het consumentengedrag van voor de corona-crisis snel terugkomt, zo blijkt uit onderzoek van Kantar.

Bureaus | 08 juni 2020
08 juni 2020

Validators en KICK! Creative Agency gaan samenwerken

Na eerdere succesvolle gezamenlijke klantprojecten hebben Validators en KICK! Creative Agency hun partnership deze week officieel beklonken. Validators test vanaf nu de effectiviteit van creaties van KICK!, zodat hun uitingen voor de start van een campagne nog geoptimaliseerd worden. Dit geldt voornamelijk voor video, banners en DOOH.