Best practices | 26 juli 2022
26 juli 2022

Hoe verbind je klantfeedback aan bedrijfsinkomsten?

Customer Experience (CX) is een belangrijke graadmeter voor het succes van een bedrijf. Veel CX-projecten beginnen met de vraag hoe je de NPS of CES in beweging krijgt. Een even belangrijke vraag is: hoe kun je bewijzen dat de financiële voordelen van CX de kosten overtreffen? Daarover ging een webinar van Underlined op 30 juni....
Best practices | 12 juli 2022
12 juli 2022

Is aandacht voor je advertentie echt belangrijk?

Een van de grootste zorgen van marketeers is of mensen wel aandacht besteden aan de advertenties. De aandachtsspanne wordt steeds korter en mensen proberen ads soms gewoon helemaal te vermijden. In deze bijdrage legt Neurensics uit dat er goed nieuws is: een effectieve advertentie hoeft niet per se bovengemiddeld sterk de aandacht te trekken. Het...
Best practices | 30 juni 2022
30 juni 2022

Korting op MRMW Virtual Summit 6 en 7 juli a.s.

Voor geïnteresseerden is er de mogelijkheid om met korting deel te nemen aan een online event dat MRMW volgende week woensdag en donderdag, 6 en 7 juli, organiseert en waar tal van vertegenwoordigers van merken en bedrijven de laatste insights delen. This summit will bring together forward thinking clients, innovative agencies and technology disruptors to...
Best practices | 30 juni 2022
30 juni 2022

ESOMAR maakt nominaties Best Paper bekend

Elk jaar presenteert ESOMAR op en rond een aantal evenementen papers die verband houden met het thema van het evenement en die allemaal een wetenschappelijk karakter dragen. Dit jaar zijn zijn er vier papers genomineerd voor de Best Paper Award 2022. De vier genomineerde papers zijn: Evenement: Insights Festival 2021 Nominatie: Fixing a 100-year-old set...
Best practices | 14 juni 2022
14 juni 2022

Lezingendag NPSO – Longitudinaal survey onderzoek en panels

Op 22 juni organiseert het NPSO haar jaarlijkse lezingendag met als thema Longitudinaal survey onderzoek en panels. Longitudinaal onderzoek en panels zijn niet weg te denken uit survey onderzoek. In België en Nederland zijn vele panels actief, groot én klein, commercieel én academisch en zowel gericht op actualiteit als op meer diepgaande analyse. In deze...
Best practices | 07 juni 2022
07 juni 2022

Cialdini past niet in een inclusieve samenleving

Vaste medewerker Eveline van Zeeland buigt zich over de denkbeelden van Robert Cialdini. Is de kunst van beïnvloeding nog steeds een goede inspiratiebron of wordt het tijd dat de marketeer eens wat meer gaat werken aan betekenis en waarde-creatie, samen met de consument? Op nu.nl schrijven ondernemers over hun favoriete boeken in de rubriek ´gouden...
Best practices | 31 mei 2022
31 mei 2022

Met data kijken naar de toekomst

We leggen vaak de focus op de korte termijn omdat we daar nou eenmaal meer voorkeur voor hebben dan voor de langere termijn. Liever een kleine beloning op de korte termijn dan een grote beloning op de langere termijn. 'Present biases' heet dat in de psychologie. Data-expert Job van den Berg kijkt in deze blog...
Best practices | 19 mei 2022
19 mei 2022

Webinar over de combinatie van traditioneel en neuro-onderzoek

Op 9 juni organiseert Neurensics een speciaal webinar, waarin er wordt ingegaan op het inzetten van methodieken voor marketing en marktonderzoek die zich baseren op Systeem 2 (vragenlijsten, focusgroepen en interviews) én Systeem 1 (neuro-onderzoek) van Kahneman. Nobelprijswinnaar Kahneman heeft met zijn Systeem 1-metafoor het inzicht populair gemaakt dat we informatie vaak op een snelle,...
Best practices | 03 mei 2022
03 mei 2022

GreenBook’s top 5 marktonderzoekpodcasts

Podcast zijn er over elk onderwerp dat je maar kunt bedenken, maar podcasts over marktonderzoek…? Ze bestaan echt, het is een opkomend fenomeen. Het Amerikaanse kenniscentrum Greenbook vroeg zijn eigen medewerkers naar hun favorieten. We zetten er vijf op een rij. GreenBook recently launched its own The GreenBook Podcast. In no particular order, here are the...
Best practices | 14 april 2022
14 april 2022

Gartner noemt drie toptrends in data en analytics voor 2022

Onderzoeksbureau Gartner ziet voor dit jaar drie trends in data en analytics. Het zijn dynamiek en diversiteit, ‘datageletterdheid' en de verankering van vertrouwen. De opkomst van AI-systemen stimuleert groei en innovatie. Innovatie in datamanagement voor AI, geautomatiseerde, actieve metadata-gedreven benaderingen en delen van gegevens, verlenen data en analytics hun volle betekenis. De trend van ‘altijd...
Best practices | 24 maart 2022
24 maart 2022

Ladies of Data – een middag over natural language processing

Op 14 april vindt de 3de editie van Ladies of Data plaats, een event voor iedereen die in data-science en diversiteit is geïnteresseerd. Het thema is natural language processing. Het wordt een middag met keynote-sprekers en break-outsessies. Ladies of Data wordt gehouden op Mariënburg in Den Bosch. Ladies of Data in Den Bosch begint om...
Best practices | 15 maart 2022
15 maart 2022

Merkkoppeling en reclame – show or tell?

In de wereld van reclame is merkkoppeling een cruciale factor bij het bepalen of een advertentie effect zal hebben. Hoe meer consumenten het adverterende merk kunnen herinneren in een copy test, hoe beter de uiteindelijke merkkoppeling van de advertentie. DVJ Insights deed onderzoek naar de impact van merkvermeldingen. Zelfs als een advertentie een duidelijke, overtuigende...
";

Ook de laatste bytes ontvangen?