Best practices | 12 mei 2021
12 mei 2021

Global Brand Management in zeven stappen

Met zijn interculturele dimensies is ‘Global Brand Management’ niet alleen een van de meest fascinerende onderdelen van hedendaagse marketing, maar ook een van de meest complexe. Door deze op te splitsen in zeven stappen, kun je dit proces versimpelen en een raamwerk bouwen om je internationale merkmanagement te verbeteren en je merkwaarde te vergroten. 1....
Best practices | 03 mei 2021
03 mei 2021

Veertien engines voor geautomatiseerde inzichten ontleed

In november vorig jaar kondigde de MOA een softwarereview aan van insight engines. De review werd afgelopen maanden op verzoek van de MOA uitgevoerd door Sjoerd Koornstra die er op het komende Road to MIE ook over gaat vertellen. De MOA biedt haar leden binnenkort de review als rapport aan. Insight engines zijn softwareplatforms die...
Best practices | 18 maart 2021
18 maart 2021

Met consumenten trends ontdekken

Geen onderzoek zonder consumenten, dat is algemeen bekend. Maar als je op zoek bent naar inzichten die verder gaan dan alleen het vragen naar een mening, dan is het ook belangrijk dat je de juiste consument op het juiste moment betrekt in je onderzoek. Een bijdrage van Kjell Massen van InSites Consulting. Binnen InSites Consulting...
Best practices | 03 maart 2021
03 maart 2021

De 5 contentcreatietrends van 2021

De manier waarop content tegenwoordig wordt geconsumeerd is drastisch veranderd. Als je jouw doelgroep op een effectieve manier wilt (blijven) bereiken, dan is het een must-do om je contentstrategie daarop aan te passen. Met vijf contentcreatietrends geef je je strategie weer een boost en laat je de concurrentie achter je. Een bijdrage van Whello. De...
Best practices | 22 februari 2021
22 februari 2021

Merk of mens, bezit of beminde?

Merken kunnen gezien worden als doelgroepbedienende machines maar ook als levende organismen met een menselijke ziel. Wat is ervoor nodig om merken te beschouwen als menselijke zielen waarmee consumenten zich willen verbinden? Wat zijn de belangrijkste eigenschappen van een mens en welke worden toegekend aan menselijke merken? En: hoe gebeurt dat? De drie auteurs schreven...
Best practices | 27 januari 2021
27 januari 2021

UTM tagging (slot) – de beste taggingsheet

Tije Vlam van Traffic Builders krijgt regelmatig vragen van klanten die de resultaten van hun inspanningen op online kanalen inzichtelijk willen maken in Google Analytics. Hij schreef er een serie van drie artikelen over. Dit laatste deel gaat over de (gratis!) taggingsheet. Dit is ‘m dan! Nou ja, dit is een screenshot van de Google...
Best practices | 27 januari 2021
27 januari 2021

6 CX-trends in 2021

Digitale transformatie heeft niet alleen onze technologie veranderd, maar ook de hele manier waarop we zaken doen. Veranderend consumentengedrag en -verwachtingen hebben CX-deskundigen ertoe aangezet om verder te gaan dan omnichannel en echt te differentiëren en te concurreren op klantervaring. Want in een wereld die wordt gedomineerd door verandering, willen bedrijven de klanten behouden die...
Best practices | 21 januari 2021
21 januari 2021

UTM tagging: de 15 spelregels

Tije Vlam van Traffic Builders krijgt regelmatig vragen van klanten die de resultaten van hun inspanningen op online kanalen inzichtelijk willen maken in Google Analytics. Hij schreef er een serie van drie artikelen over. Dit keer deel 2, over de 15 spelregels voor goede UTM tagging. Het opzetten van goede UTM tagging bestaat uit vier...
Best practices | 12 januari 2021
12 januari 2021

UTM tagging – inzicht in marketingcampagnes

Tije Vlam van Traffic Builders krijgt regelmatig vragen van klanten die de resultaten van hun inspanningen op online kanalen inzichtelijk willen maken in Google Analytics. En dat is heel begrijpelijk, want je kunt je inspanningen pas goed optimaliseren als je weet wat werkt en wat niet. Dé manier om de effecten van alle marketingkanalen te...
Best practices | 16 december 2020
16 december 2020

Tips voor omgaan met data-analyse

Steeds meer marketeers en cx-professionals komen met data-analyse in aanraking. Dat betekent ook dat zij voor de uitdaging staan om de uitkomsten van deze onderzoeken te begrijpen en vervolgens te gebruiken om goede vervolgacties te ondernemen. Lotte van Bakel, data-scientist bij Underlined, geeft 5 tips voor het trekken van conclusies uit data-analyse. 1 Bekijk data...
Best practices | 08 december 2020
08 december 2020

Aan de slag met de nieuwe Google Tag Manager

Folkert van Oorschot van Traffic Builders praatte je twee weken geleden bij over Google Analytics 4. In het tweede deel van het verhaal vertelt hij je alles over de Google Tag Manager Update. Google heeft in oktober de Google Tag Manager (GTM) voorzien van een nieuw likje verf. Vooral de interface en het gebruik van...
Best practices | 01 december 2020
01 december 2020

Een overvloed aan kanalen – en de gevolgen voor insights (deel 2)

In het afgelopen jaar is online verkoop en plaatsen van digitale advertenties enorm toegenomen. Covid-19 versnelde het fenomeen en zal dat mogelijk blijven doen. Durk Bosma, Patrick Bruin en Sjoerd Koornstra schreven er twee artikelen over. In deel 1 bespraken ze de trends in verkoop- en communicatiekanalen die leiden tot channel abundance (overvloed aan kanalen)....
";

Ook de laatste bytes ontvangen?