Best practices | 17 november 2021
17 november 2021

Hoe persoonlijk is jouw dienstverlening?

Organisaties die een digitale transformatie doormaken stellen zichzelf de vraag: welke contactmomenten lenen zich voor digitale invulling? En in welke contactmomenten biedt mijn medewerker toegevoegde waarde? Daarachter ligt vaak de vraag: hoe houd ik de klantrelatie op peil en zorg ik dat mijn klanten mijn dienstverlening als persoonlijk blijven ervaren? Het was een onderwerp binnen...
Best practices | 27 oktober 2021
27 oktober 2021

Tegen het letterlijk luisteren

Welkom bij Myth Busters, de blog waarin Kees van Duyn en Robert van Ossenbruggen de jubelverhalen over innovaties aan zich voorbij laten gaan, en een kritische blik werpen op datgene wat we met z’n allen voor zoete koek slikken. Zoals het idee dat we beter moeten luisteren naar consumenten. Luister naar Kees van Duyn! Een...
Best practices | 27 oktober 2021
27 oktober 2021

Klantbeleving in 2022 – actie on the spot

In het eerste deel van deze driedelige reeks ging Underlined in op innovatie en ontwikkeling van klantcontact, waarbij de klantbeleving centraal staat. In deel 2 was te lezen hoe data je verder helpen om de klantbeleving steeds beter te maken. De reeks wordt afgesloten met de verwachtingen voor 2022 en de kansen die je als...
Best practices | 20 oktober 2021
20 oktober 2021

Data verbeteren de klantbeleving

In het eerste deel van deze driedelige reeks ging Underlined in op innovatie en ontwikkeling van klantcontact, waarbij de klantbeleving centraal staat. Als de beleving centraal moet staan dan dient dat ook het sturingsmechanisme zijn. Underlined moedigt daarom de samenwerking tussen service en marketing aan om een gezamenlijk doel te formuleren. Met klantverwachtingen die alleen...
Best practices | 13 oktober 2021
13 oktober 2021

De toekomst van brand health tracking

Brand health tracking staat onder druk. De pandemie heeft dat verergerd. Sommige bedrijven besteden minder (of nauwelijks meer) aan marketing en ze doen minder aan meting. In dit artikel betogen Sjoerd Koornstra en Patrick Bruin dat brand health tracking belangrijk is en wat dat betekent voor company insights managers. Het spectrum aan verkoopkanalen wordt groter....
Best practices | 12 oktober 2021
12 oktober 2021

‘Hoe meer data-science hoe groter de behoefte aan kwalitatief onderzoek’

Over vijf jaar stap je vanachter je computer thuis de winkel van Apple in New York binnen om de nieuwste iPhone op te pakken en te bekijken. ‘Maar de menselijke kant in dat contact ga je niet krijgen van een algoritme. Daar heb je kwalitatief onderzoek voor nodig’, denkt Theo van der Steen van Underlined....
Best practices | 04 oktober 2021
04 oktober 2021

Waar het hart sneller van gaat kloppen – innovatie en ontwikkeling van klantcontact

VANAD Engage en Underlined toetsen voortdurend of de doelstellingen van organisaties nog steeds matchen met de verwachting van de klant. Door de toename aan kanalen en digitale touchpoints is de match ingewikkelder geworden. In deze eerste aflevering van een reeks komt klantbeleving aan bod en vertellen Marcel van der Marck van Underlined en Joost van...
Best practices | 23 september 2021
23 september 2021

Sensory branding – hype or happening?

Binnenkort verschijnt bij SWOCC publicatie nummer 84 over sensory branding. Anna Giling en Ivar Vermeulen (Associate Professor aan de Vrije Universiteit en auteur van de publicatie) gingen in gesprek over de plaats van sensory branding in de marketingmix, de meerwaarde en de praktische toepassing. ‘Sensory stimuli zorgen dat merkeigenschappen beter toegankelijk zijn’ Ivar Vermeulen Wat...
Best practices | 21 september 2021
21 september 2021

Kleur wijst de weg naar consument

One Inch Whale is een insights consultancy-bedrijf dat samen met technologiebedrijven en experts over de hele wereld methodes ontwikkelt om het consumentengedrag beter te doorgronden. Dat leidde onder andere tot de joint venture Research & Visual Nudging die de impact van kleur op het beslissingsproces wetenschappelijk wil onderbouwen. ‘Wanneer we kleurexpertise en marktonderzoek met elkaar...
Best practices | 15 september 2021
15 september 2021

Waarom beleggen mensen (niet)?

In de inspiratiepodcast 'Waarom beleggen mensen (niet)?' bespreekt journalist en auteur Sander Heijne de drempels die Nederlanders ervaren om te gaan beleggen, en wat er moet gebeuren om die weg te nemen. Hij behandelt de resultaten uit het gedragsonderzoek dat Beautiful Lives hiernaar deed voor DUFAS (branchevereniging vermogensbeheerders). De onderzoeksresultaten presenteerden zij tijdens Road to...
Best practices | 25 augustus 2021
25 augustus 2021

Waarom alle pop-ups uiteindelijk falen

Waarom bestaat bannerblindheid eigenlijk? Hoe werkt dit in het brein? En wat kun je doen om die blindheid te voorkomen? Tim Zuidgeest van Unravel Research schreef er een blog over én hij opent Best of MIE op 22 en 23 september a.s. in de Jaarbeurs in Utrecht. In een recent neuro usability-onderzoek kwam iets vreemds...
Best practices | 18 augustus 2021
18 augustus 2021

De nummer 1 hit voorspellen – met hersenactiviteit!

Natuurlijk is het succes van een nummer van ontzettend veel factoren afhankelijk, zoals draaien op de radio, mond-tot-mond reclame en het marketingbudget. Maar is de hersenactiviteit van de luisteraars - hun emotionele reactie – ook belangrijk? Nikki Leeuwis van Unravel Research deed er onderzoek naar en schreef er een blog over. Binnen de entertainmentwereld is...
";

Ook de laatste bytes ontvangen?