Bureaus | 10 september 2020
10 september 2020

QualCollective – small maar mighty

Burat Research & Strategy, het Amsterdamse kwalitatieve onderzoeksbureau van Sabine Rats en Wim Buedts, heeft met een aantal buitenlandse bureaus een nieuw Europees netwerk van kwalitatieve onderzoekbureaus opgericht. Het initiatief krijg de naam QualCollective en bestaat uit bureaus uit Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italië en de UK. QualCollective wil zich positioneren als een slim...
Bureaus | 10 september 2020
10 september 2020

De stand van het vak ‘Het nieuwe normaal is nog niet bereikt’

We vroegen vier bureaudirecteuren naar hun ervaringen in een jaar waarin alles opeens anders was. Hoe heeft corona hun werk veranderd? Hoe spelen ze in op 'het nieuwe normaal’? Vorige week was de beurt aan Karin Rutten van DESAN en Bram van Schaik van Kantar. Deze week reageren Jos Vink van Blauw Research en Jorgen...
Bureaus | 10 september 2020
10 september 2020

Future of Food Institute – Insights voor duurzaamheid

Een nieuw soort marktonderzoekbureau, een bureau dat het verbeteren van de wereld als doelstelling heeft, zo mag je het Future of Food Institute wel noemen. In een tijd waarin voedsel, duurzaamheid en het klimaat hot topics zijn, is een bureau met zo’n doelstelling geen roepende in de woestijn. Hoe bevlogen het bureau is, lichten oprichters...
Bureaus | 03 september 2020
03 september 2020

Viral Vigor – perspectieven en kansen in Covid-tijden

Op eigen initiatief startte bureau MARE een onderzoekstraject om inzicht te bieden in wat de wereld op dit moment betekent voor doelgroepen, nu en in de toekomst. De inzichten werden geduid aan de hand van maatschappelijke trends en perspectieven vanuit het eigen Sparksnetwerk. Binnen het onderzoek lag de focus op de thema’s Welzijn en Connectiviteit....
Bureaus | 03 september 2020
03 september 2020

Delta introduceert DeltaGO

Netflix, Spotify, Basic-Fit, Hello Fresh, Bloomon, Boldking…. tegenwoordig zijn veel producten en diensten in abonnement beschikbaar. Waarom niet ook onderzoek, dacht Delta. In gesprek met een aantal opdrachtgevers kwam het bureau erachter dat er behoefte aan is, bijvoorbeeld wanneer er maar één onderzoeker in de organisatie werkt die wel een inhoudelijke sparringpartner kan gebruiken. Of...
Bureaus | 03 september 2020
03 september 2020

Op het snijpunt van digitaal en face-to-face

Bijdrage Kennispartner   Margré Nijkamp en Sander Kluiters zijn in 2018 begonnen met het InnovatieLab bij Motivaction. Ze zijn daarmee continu op zoek naar nieuwe ontwikkelingen in kwalitatief marktonderzoek. Gebruik van laptop en smartphone tijdens onderzoek verbetert niet alleen de kwaliteit van de output maar draagt ook bij aan het fun-element en de betrokkenheid van...
Bureaus | 01 september 2020
01 september 2020

Duizenden ontslagen bij Nielsen

Nielsen Holdings ontslaat 3500 werknemers, vertrekt uit kleinere markten, en staakt alle niet-kernactiviteiten. De maatregelen passen in een kostenbesparend herstructureringsplan. Het nieuws valt samen met de negatieve cijfers van het tweede kwartaal. Nielsen rapporteerde een omzetdaling van 8,1%; $1,49 miljard tegenover $1,63 miljard een jaar eerder. De herstructureringskosten voor dit jaar vallen hoger uit dan...
Bureaus | 26 augustus 2020
26 augustus 2020

Bureau Lahaut verhuist naar nieuw pand

Bureau Lahaut is per 15 augustus 2020 verhuisd naar de Herengracht 62 te Amsterdam. Bureau Lahaut is het onderzoeksbureau voor de kunst- en cultuursector. Daarnaast verzamelen zij data en geven een algemeen inzicht in de cultuursector om zodoende de sector als geheel te versterken.

Daily Data Bytes wordt gesteund door Kennispartners.

Bureaus | 26 augustus 2020
26 augustus 2020

Newcom ontwikkelt Exploratio

Newcom heeft de online applicatie Exploratio ontwikkeld om organisaties de mogelijkheid te bieden zelf – via een licentie – online enquêtes uit te voeren onder hun doelgroepen. Exploratio is ISO27001:2013 en NEN7510:2011 gecertificeerd.

Bureaus | 19 augustus 2020
19 augustus 2020

Ipsos-campagne voor goed onderzoek

Ipsos Nederland is onlangs gestart met een reclamecampagne om diverse vormen van marktonderzoek zoals opinie-, gezondheidszorg-, consumenten- en medewerkersonderzoek onder de aandacht te brengen.

Bureaus | 19 augustus 2020
19 augustus 2020

Offspring Media en Markteffect starten samenwerking

Online uitgeverij Offspring Media en Markteffect slaan de handen ineen. Na een pilot gaan de bedrijven de samenwerking verder uitbreiden in de vorm van een gemeenschappelijke marktonderzoekspropositie in de markt voor gezinnen met jonge kinderen en zwangere vrouwen.

Bureaus | 05 augustus 2020
05 augustus 2020

Respondenten zetten zich belangeloos in

Respondenten.nl heeft aan het begin van de coronatijd haar 55.000 respondenten gevraagd zich ook in te zetten voor andere intiatieven. En dat deden ze!