Bureaus | 07 juni 2021
07 juni 2021

DESAN verhuist

Half juni 2021 verhuist DESAN Research Solutions naar de Transformatorweg in Amsterdam. Na 35 jaar verruilt DESAN haar monumentale pand aan de Raadhuisstraat in het centrum van Amsterdam voor een moderne kantoorruimte vlakbij Amsterdam Sloterdijk. ‘Wij willen ook na het corona-tijdperk medewerkers deels thuis laten werken. Gelet op het hybride werken, gaan we naar een...
Bureaus | 07 juni 2021
07 juni 2021

Enghouse Systems acquires Nebu BV

Enghouse Systems Limited last week announced it has acquired Nebu BV, a Wormerveer-based provider of market research and data analytics software solutions. A principal offering of Nebu, which is ISO 27001 certified, is the Nebu Data Suite. This array of software and cloud services allows enterprises, researchers and analysts to cover all requirements needed to...
Bureaus | 03 juni 2021
03 juni 2021

Kantar neemt MeMo² over

Kantar neemt crossmedia effecttracking-specialist MeMo² over. Het team en de portfolio van Memo² vormen volgens Kantar een sterke aanvulling op het aanbod van Kantar op het gebied van media- en marketingeffectiviteit. Door de overname worden 50 specialisten toegevoegd aan het Kantar-team en kunnen activiteiten op het gebied van crossmedia-effectiviteit in Europa aanzienlijk worden uitgebreid. De...
Bureaus | 31 mei 2021
31 mei 2021

De MediaTestdag – gratis onderzoek – binnen 24 uur

Ter gelegenheid van het 22-jarig bestaan organiseert MediaTest de MediaTestDag 2021. Dat is een volledig afgerond onderzoek voor een organisatie die daar normaal gesproken niet het budget voor heeft. Het onderzoek wordt binnen 24 uur en zonder kosten uitgevoerd, maar het moet wel om een sympathiek en maatschappelijk verantwoord doel gaan en binnen een dag...
Bureaus | 26 mei 2021
26 mei 2021

MeMo2 en Publicis winnen vier IAB Europe Research Awards

De organisatie rondom de IAB Europe Research Awards heeft afgelopen dinsdag bekendgemaakt dat MeMo2, in samenwerking met Publicis, Albert Heijn, Duracell en IGLO voor vier categorieën een IAB Europe Research Award heeft gewonnen. De categorieën zijn Best Use of Research Budget, Brand Advertising Effectiveness, Crossmedia Research en Research Innovation. Het unieke aan de ingezonden case,...
Bureaus | 26 mei 2021
26 mei 2021

Kantar Public launches data science platform

Kantar Public, the global group's government and public sector practice, has launched a data science platform and toolkit, 'PUBLIC Evidential', which promises advanced data blending and analytics to help 'build and enrich' the evidence base for public policy decisions. The platform was originally built during 2020 as a means of integrating data from multiple sources,...
Bureaus | 18 mei 2021
18 mei 2021

Eerste certificaat ISO 27701 voor Blauw Research

Als uitbreiding van ISO 27001 (informatiebeveiliging) kunnen onderzoekbureaus zich sinds enige tijd ook laten certificeren voor ISO 27701. Dit is een ISO-norm die helemaal gericht is op privacy-informatiemanagement. Het eerste bureau dat het certificaat heeft behaald is Blauw Research. De ISO-norm behandelt alle aspecten van ‘Personally Identifiabele Information (PII)’, waaronder de verantwoordelijkheden van PII Verwerkingsverantwoordelijken...
Bureaus | 17 mei 2021
17 mei 2021

MeMo2 lanceert real-time Shopper Analytics

MeMo2 lanceert in Nederland en België het THX Shopper Analytics-platform. Het geautomatiseerde platform monitort real-time en 24/7 het (cross)media, consumptie en verplaatsingsgedrag onder een representatieve groep van ruim 10.000 ‘connected’ consumenten. Na de eerste succesvolle toepassingen van het platform voor onder meer de grotere Nederlandse supermarktketens en non-food retailers, is de verwachting dat THX Shopper...
Bureaus | 17 mei 2021
17 mei 2021

Whitepaper creatieve technieken en communities

MWM2 heeft een whitepaper uitgebracht over creatieve technieken en communities. De kracht van een research community zit volgens het bureau in de interactie met de doelgroep, het verkrijgen van waardevolle inzichten en snelheid waarmee ze kunnen worden verzameld. De research community leent zicht ook goed het uitdagen van deelnemers met behulp van creatieve technieken. Theodora...
Bureaus | 28 april 2021
28 april 2021

Visie op marktonderzoek gevraagd

Miles Research kondigt de Nationale Onderzoeksmonitor aan. Een initiatief om de ontwikkelingen in het vak in kaart te brengen. Zowel bureaus als opdrachtgevers worden uitgenodigd om eraan deel te nemen. De Nationale Onderzoeksmonitor is opgezet door Miles Research. Eric Landwaart, directeur van Miles Research, licht toe: ‘We zullen niet de enige zijn die veranderingen zien...
Bureaus | 25 april 2021
25 april 2021

Met Autodrop naar het optimale prijsadvies

Vaststellen van de optimale prijs is van groot belang als de hoogst haalbare verkoopcijfers gewenst zijn, maar het is ook belangrijk voor je positionering. Als je erom bekend wilt staan dat je kwaliteit levert, dan wil je niet als té goedkoop of té duur worden gezien. Autodrop is een van de FMCG-klanten die het Prijsonderzoek...
Bureaus | 07 april 2021
07 april 2021

Kantar lanceert digital analytics service

Kantar heeft een service opgezet om merken te helpen ongestructureerde gegevens om te zetten in inzichten. Dat is mogelijk geworden door de overname van digitaal marketing- en analyse-adviesbureau Mavens uit Londen in 2020. DX Analytics, dat op 7 april van start ging, richt zich op het ondersteunen van merken na covid-19, vooral bij het gebruik...
";

Ook de laatste bytes ontvangen?