Bureaus | 27 januari 2022
Norstat buys Nordic panels firm Userneeds
Data collection company Norstat has acquired Nordic online data supplier Userneeds, for an undisclosed sum. The deal adds approximately 130,000 panelists to Norstat's existing consumer panels across the region. In a statement, Norstat said the latest acquisition solidifies its position in the Nordic market and adds to the group's previous European acquisitions, including those of...
Kantar neemt Italiaanse AI-specialist MindIT over
Kantar neemt de in Italië gevestigde AI-specialist MindIT over, een spin-out van de Universiteit van Bologna en specialist in machine learning. Daarmee worden Kantar's Trade Optimisation SaaS-activiteiten verder uitgebouwd, waardoor de ontwikkeling van een end-to-end Revenue Growth Management (RGM)-platform wordt versneld. Cedric Guyot, Executive MD Trade Optimisation bij Kantar: 'We weten dat RGM een topprioriteit...
Bureaus | 13 januari 2022
InSites Consulting en Gongos, Inc. bundelen krachten
InSites Consulting neemt Gongos, Inc. over, een Amerikaans adviesbureau voor customer-centricity. Met meer dan 30 jaar ervaring is Gongos een begrip geworden in de VS als bureau dat merkgroei stimuleert door consumenten-inzicht te verbeteren en organisaties te veranderen. Gongos begon in 1991 in metro Detroit met consumentenonderzoek in de auto-industrie. Gaandeweg breidde het bedrijf zijn...
Bureaus | 12 januari 2022
Quantilope introduces unlimited paid time off
With the start of 2022, software company quantilope will enable all employees worldwide to take unlimited paid leave. With the new time-off policy, quantilope aims to further strengthen flexible working hours and its trust-based corporate culture, setting a new standard as an employer. All full- and part-time employees will be able to take as much...
Bureaus | 12 januari 2022
STG completes its acquisition of Kantar’s Reputation Intelligence
Technology investor Symphony Technology Group has completed its acquisition of Kantar’s Reputation Intelligence business and announced the additional purchase of PRgloo and Onclusive. Together, the three businesses will merge to create a new global media monitoring, measurement and workflow management service for the global PR and communications sector. The new standalone company will operate under...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Bureaus | 10 januari 2022
Certificeringen Desan ISO 27001 en 20252 verlengd
Desan Research Solutions is sinds 2013 gecertificeerd voor ISO 20252 (markt- en opinieonderzoek) en sinds 2015 voor ISO 27001 (informatiebeveiliging). In november en december 2021 heeft voor beide certificeringen weer een positief afgesloten externe audit plaatsgevonden door de Stichting Toetsingsbureau KCC. ISO 27001 is de internationale norm voor informatietechnologie, beveiligingstechnieken en managementsystemen voor informatiebeveiliging. De...
Bureaus | 04 januari 2022
InSites Consulting neemt Space Doctors over
Om aan de toenemende vraag naar culturele inzichten en semiotiek te voldoen, neemt InSites Consulting het brand consultancybureau Space Doctors over. Door de krachten te bundelen, kunnen beide bedrijven zorgen voor een uitgebreid aanbod aan diensten op het gebied van strategische merk- en bedrijfstransformatie. Space Doctors werd in 2001 opgericht door Fiona McNae en wordt...
Bureaus | 03 januari 2022
Independent Minds wint pitch onderzoek voor Belgisch crisiscentrum
Independent Minds gaat het kwalitatieve en kwantitatieve onderzoek doen voor het Nationaal Crisiscentrum van België (www.crisiscentrum.be), in het kader van de nieuwe strategie van het centrum omtrent risicocommunicatie. Independent Minds gaat in eerste instantie in op de risicoperceptie, en de coping-strategieën van de Belgische burger met betrekking tot risico’s van zaken als gezondheid, veiligheid en...
Bureaus | 20 december 2021
FD Mediagroep en Brand Metrics meten effecten audiocampagnes
FD Mediagroep heeft een partnership gesloten met internationaal onderzoeksbureau Brand Metrics. Doel van deze samenwerking is het inzichtelijk maken van de effecten van de inzet van audio advertising, voor zowel podcast en livestream als voor lineair. Brand Metrics is een Zweeds onderzoeksbureau dat inmiddels in meer dan tien landen merkeffectiviteit van online campagnes meet. In...
Bureaus | 15 december 2021
Dynata acquires Optimus Analytics
Dynata announced it has acquired 0ptimus Analytics, an artificial intelligence and machine learning data science and technology company whose proprietary platform connects, models and transforms insights into activation at scale in real time. Since its founding in 2013, 0ptimus has developed connected data approaches leveraging market insights, data science, predictive analytics, and proprietary software platform...
Bureaus | 13 december 2021
Traffic Builders Beste agency bij Dutch Search Awards
Traffic Builders is flink in de prijzen gevallen bij de Dutch Search Awards die afgelopen donderdag werden bekendgemaakt. De digital agency sleepte twee prijzen in de wacht. Daarnaast won het bureau de prestigieuze 'excellence award’ voor Beste agency (large) gewonnen. De Dutch Search Awards is een jaarlijks evenement waarbij prijzen worden uitgereikt aan agencies en...
Bureaus | 06 december 2021
Motivaction tekent Charter Diversiteit
Pieter Paul Verheggen, algemeen directeur van Motivaction, ondertekende in november het Charter Diversiteit, een initiatief van SER Diversiteit in Bedrijf. Het bureau wil zo zijn ambitie hard maken voor een divers medewerkersbestand en een inclusieve werkvloer. Pieter Paul Verheggen: ‘Door het opbouwen van respondenten- en klantenpanels met burgers en consumenten uit alle geledingen van Nederlandse...

