Bureaus | 05 april 2021
05 april 2021

Miles Research investeert in Whatsapp Only-onderzoek

Bij Miles Research zijn de laatste tijd diverse nieuwe datacollectietechnieken in kaart gebracht. Daarachter zit de overtuiging dat technologische ontwikkelingen marktonderzoek beter, sneller en soms leuker maken. Eerder beschreef Eric Landwaart van Miles Research in Daily Data Bytes de mogelijkheden van Voice. Deze keer gaat hij in op onderzoek via Whatsapp. Onderzoek via Whatsapp is...
Bureaus | 01 april 2021
01 april 2021

Kantar en Ipsos samen geselecteerd voor Nationaal Media Onderzoek

Na een uitgebreide tender zijn Kantar en Ipsos door SKO, NLO, NOM en VINEX geselecteerd om het nieuwe geïntegreerde bereiksonderzoek op te zetten. Onder de nieuwe naam Nationaal Media Onderzoek (NMO) zal het bereik van televisie, radio, print en online worden gemeten en gaat het op termijn de huidige standaarden vervangen. Elk afzonderlijk bereiksonderzoek wordt...
Bureaus | 24 maart 2021
24 maart 2021

Blauw wint aanbesteding klanttevredenheidsonderzoeken RVO

Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) voert doorlopend klanttevredenheidsonderzoeken uit om de dienstverlening structureel te kunnen optimaliseren. Voor een nieuwe meerjarige aanbesteding voor het uitvoeren van de KTO’s schreven meer dan 10 Nederlandse onderzoeksbureaus zich in. Voor de tweede keer op rij heeft Blauw Research de aanbesteding gewonnen. RVO stimuleert Nederlandse ondernemers in binnen- en buitenland...
Bureaus | 23 maart 2021
23 maart 2021

Nebu en 2gather lanceren samen Esperto

Nebu en 2gather roepen samen een platform in het leven waarmee professionals worden ondersteund die anderen willen laten groeien met hun kennis. Het platform, met de naam Esperto, wil daarmee een leven lang ontwikkelen stimuleren, iets wat door de overheid wordt gepromoot. Binnen Esperto komen de ontwikkelingen van Nebu op het gebied van assessments en...
Bureaus | 23 maart 2021
23 maart 2021

Forse personele groei bij Markteffect

MOA-bureau van het jaar 2020, Markteffect, heeft in de afgelopen zes maanden 20 nieuwe werknemers aan het team toe kunnen voegen. Een explosieve groei die past binnen de ambities en plannen van het bureau. ‘Groei is belangrijk, maar kwaliteit staat voorop.’ Sinds de oprichting van Markteffect in 2007 hebben oprichters Edgar de Beule en Hesam...
Bureaus | 17 maart 2021
17 maart 2021

Phebi launches ‘Emotional Resonance Score’

In London, speech analysis tech firm Phebi has launched an Emotional Resonance Score (ERS), tracking emotional responses to a set of items or concepts, automatically comparing positive and negative responses and presenting the results in rank order. Phebi's technology is used for voice-enabling market and survey research. Flagship product Phebi Insight offers qualitative data at...
Bureaus | 15 maart 2021
15 maart 2021

GfK kondigt Brand Architect aan

GfK heeft de lancering aangekondigd van Brand Architect, een nieuwe methode om de kracht van merken te meten en de kloof tussen consumentenhouding en daadwerkelijk gedrag te overbruggen. De tool combineert 'alle dimensies van merkprestaties' in één KPI, de Brand Strength Index. De Index geeft een indicatie van het aantal klanten dat het merk kan...
Bureaus | 01 maart 2021
01 maart 2021

MarketResponse neemt Wonder Insights over

MarketResponse versterkt zijn positie op het gebied van multidisciplinaire data, insights en consultancy met de overname van boutiquebureaus Wonder Insights. Wonder Insights is gespecialiseerd in kwalitatief onderzoek op basis van gedragswetenschap en beschikt over een toolkit voor strategieontwikkeling. Deze specifieke expertise moet het kwalitatief onderzoek bij MarketResponse verder versterken en verdiepen, zegt managing director Manon...
Bureaus | 17 februari 2021
17 februari 2021

Prestatie campagnes op YouTube meetbaar via Project Moonshot van Kantar

Marketeers in de VS kunnen per direct de prestaties van YouTube-campagnes op alle apparaten en platforms beoordelen zonder het gebruik van pixels. Dit is mogelijk door de migratie naar Google's Ads Data Hub, als onderdeel van Kantars Project Moonshot. Er wordt momenteel getest in nog eens 15 markten over de hele wereld. Ook Nederland zal...
Bureaus | 15 februari 2021
15 februari 2021

‘Data-Driven Decision Making’ nieuw Brand Growth-thema DVJ Insights

DVJ Insights presenteerde afgelopen week het Brand Growth-thema voor 2021: Data-Driven Decision Making. Het Brand Growth-platform, bestaande uit honderden visiegesprekken met CMO’s, het jaarlijkse kwantitatieve onderzoek onder marketeers en het gelijknamige Brand Growth Event, viert dit jaar zijn vijfjarig jubileum. De keuze voor het thema is gebaseerd op eerdere edities en het feit dat marketeers...
Bureaus | 10 februari 2021
10 februari 2021

De stand van het vak – De opmars van inhouse-onderzoek

We vroegen vier bureaudirecteuren of zij last hebben van de inhouse-trend, nu steeds meer klanten hun eigen onderzoek lijken te doen. We kregen gevarieerde en genuanceerde reacties. Vorige keer kwamen Bram van Schaik van Kantar en Pieter van der Gouwe van MetrixLab aan het woord. In dit tweede en laatste deel Dirk Huisman van SKIM...
Bureaus | 10 februari 2021
10 februari 2021

MarketResponse-oprichter Willem Brethouwer overleden

Willem Brethouwer, oprichter en creatief directeur van MarketResponse, is op 7 februari op 63-jarige leeftijd overleden. Brethouwer was een van de pioniers op het gebied van professioneel marktonderzoek en was altijd een bevlogen, aimabele, nieuwsgierige en erudiete inspirator voor bedrijven en organisaties. Willem Brethouwer begon zijn loopbaan in 1979 als marktonderzoeker bij Douwe Egberts in...
";

Ook de laatste bytes ontvangen?