Volumemodellen voor productlanceringen? Kijk ook naar strategie!
Martin Hellich van DVJ Insights schreef twee blogs over innovatiemanagement. In deel 1 ging het over Jobs-To-Be-Done, de kernmethodiek van innovatie. In het tweede deel geeft hij antwoord op de vraag waarom volumemodellen voor productlanceringen ook strategische opties moeten overwegen. ▼ Stel je een productmanager voor die een nieuw product moet lanceren in een specifiek…
HIG brengt formeel bod uit op Kantar Media
Het blijft onrustig rond de mogelijke overname van Kantar Media. Nu is het pivate equity-onderneming HIG Europe dat een formeel bod uitbrengt, zo meldt Sky News. Het bod, dat door de bronnen van Sky wordt omschreven als ‘serieus en geloofwaardig’, wordt beschouwd als het enige dat tot nu toe op tafel ligt. ▼ HIG is…
Project Beauty (2): ‘Mooi, maar gevaarlijk!’
Marius Hogendoorn is al jaren bezig met een onderzoek naar schoonheid. Wat is schoonheid, waar vind je die, hoe kijken mensen tegen schoonheid aan, en zijn er verschillen per land? Hij startte er het ‘Project Beauty’ voor dat hij wereldwijd uitzet. In het eerste deel van een serie vertelde hij hoe hij op het idee kwam…
Diversiteit en inclusie – wat betekent dat voor de praktijk van onderzoek?
Diversiteit en inclusie in de branche krijgen steeds meer aandacht. Het Data & Insights Network heeft er een taskforce voor opgericht, en bureaus nemen ook allerlei initiatieven. Eerder dit jaar verscheen er van de hand van Ewout Witte een verslag over diversiteit en medewerkers. Nu publiceert hij deel 2: Hoe zit het met de praktijk…
‘Mensen in de zorg begrijpen niet wat AI eigenlijk is’
Sigrid Berge van Rooijen (foto) ondersteunt zorgorganisaties bij de implementatie van AI. Ze legt uit wat de obstakels en kansen zijn, en vooral waarom de sector niet langer om AI heen kan. ‘AI is niet altijd dé oplossing, maar wel een deel van oplossingen in de zorg.’ ▼ Op jonge leeftijd maakte Sigrid Berge van…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Nielsen meet crossmediaal advertenties op TikTok
TikTok kondigt samenwerking aan met Nielsen om advertentiecampagnes te meten over digitale kanalen, connected TV (CTV) en traditionele lineaire TV. Nielsen zegt dat het noodzakelijk is betrokkenheid van kijkers op TikTok te meten, want gebruikers zitten op verschillende platforms en apparaten. ▼ Het onderzoeksbureau gebruikt voor de meting de tool Nielsen ONE, speciaal ontwikkeld voor…
KLM en Google werken samen in data en Gen AI
Google Cloud en Air France-KLM gaan een strategische samenwerking aan op het gebied van data, analyse en Gen AI om de datagedreven strategie van France-KLM te versnellen, innovatie te stimuleren en de reiservaring en tevredenheid van passagiers te verbeteren. ▼ Met drie luchtvaartmaatschappijen, 551 operationele vliegtuigen en 93 miljoen vervoerde passagiers in 2023, genereert…
Reinier Zuydgeest nieuwe algemeen directeur van USP Marketing Consultancy
USP Marketing Consultancy, onderzoeksbureau in de bouw- en installatiesector, heeft Reinier Zuydgeest (foto) benoemd tot nieuwe algemeen directeur. Hij neemt het stokje over van Jan Paul Schop, de oprichter van USP, die na meer dan 30 jaar weggaat, maar nog wel betrokken blijft als New Business Developer. ▼ Onder leiding van Jan Paul Schop heeft…
Ipsos brengt toch geen bod uit op Kantar Media
Vorige week konden we nog berichten dat Ipsos voornemens was om een bod uit te brengen op Kantar Media, een paar dagen later deelt Ipsos mee geen overnameplannen meer te hebben. ▼ Ipsos zei in eerste instantie dat er besprekingen gaande waren en dat er een bod werd overwogen, maar eind vorige week kwam er…
Opinium Amsterdam uitgeroepen tot Best New Venture bij MRS-awards
De Amsterdamse vestiging van Opinium (op de foto hierboven) is uitgeroepen tot Best New Venture bij de Engelse Marketing Research Society Awards 2024. De totale Opinium-organisatie won de Research Live-award voor bureau van het jaar. Opinium heeft naast een vestiging in Amsterdam, ook kantoren in Londen, Kaapstad en New York. ▼ Om bureau van het…
Verband tussen bekroonde campagnes en kwantitatieve pre-testing
Meer dan de helft van de winnende campagnes van de IPA Effectiveness Awards zijn ontstaan na kwantitatieve pre-testing, en dat is een trend die de afgelopen twee decennia gestaag is gegroeid. ▼ De IPA Effectiveness Awards worden toegekend door The Institute of Practioners in Advertising. Uit eerdere analyse van de IPA-databank bleek dat kwantitatieve pre-testing…
CMO moet data omzetten in effectieve strategie
CMO’s moeten kloven overbruggen, impact op de onderneming vergroten en het marketingrendement opstuwen. Dat is volgens consultancy en onderzoeksbureau Gartner de missie voor 2025. Data, goed gebruik van AI en een beter gevoel voor de klant, moeten daarbij helpen. ▼ Gartner vat de taken van de CMO in het komende jaar samen in drie speerpunten:…