SWOCC publiceert trendrapport over het merk als kompas
Op 28 mei verschijnt het trendrapport van SWOCC Het merk als kompas in tijden van paradoxale spanningen. Daarin duiden professionals en onderzoekers de zes grootste dilemma’s waarmee merken de komende jaren te maken krijgen. Het rapport verschijnt online, en wordt op 11 juni uitgereikt tijdens het jubileumevent 30 jaar SWOCC. ▼ Diepte-interviews met een breed…
Arjan Pomper vertrekt alweer bij NMO
Per 1 juli zal Algemeen Directeur Arjan Pomper vertrekken bij het Nationaal Media Onderzoek (NMO). Tot die tijd blijft hij actief voor de organisatie. Hij werd in november 2024 aangesteld als nieuwe Algemeen Directeur van de Stichting Nationaal Media Onderzoek als opvolger van Ton Schoonderbeek. ▼ Het bestuur van NMO zegt Arjan Pomper erkentelijk te…
AI in Practice: Beyond the Hype
How can organizations apply AI in a meaningful way, without getting lost in buzzwords and theoretical promises? During an event on May 20 real-world applications of AI will be explored – with inspiring cases from organizations that are already making an impact through machine learning, smart algorithms, and data-driven decision making. The event is organized…
Q8 kiest Blauw Research als partner voor marktonderzoek en consumer insights
Q8 heeft – voor zijn merken Q8 en Tango – Blauw Research geselecteerd als exclusieve partner voor marktonderzoek en consumer insights. Vanaf 1 april 2025 zijn beide partijen een strategische samenwerking aangegaan voor een periode van minimaal drie jaar. ▼ Mark Buissink, Marketing Manager bij Q8, zegt over de samenwerking: ‘We zijn blij dat we…
Symposium 2025 | The Value of Influencers for Building Brands | 22 mei
Op donderdag 22 mei organiseert het Data & Insights Network het jaarlijkse Insights Scientist Symposium. In één middag krijg je frisse inzichten over influencer marketing van topnamen uit wetenschap en praktijk. ▼ Wat werkt écht? Hoe bouw je merken via influencers? En wat is de rol van AI en virtuele persoonlijkheden Laat je inspireren in zes…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Daan Versteeg nieuwe Director Research Panel Inzicht en DPG Media
Per 1 mei 2025 is Daan Versteeg (47) werkzaam als Director Research bij Panel Inzicht en DPG Media. Hij heeft ruime ervaring in strategie, marketing en onderzoek bij bedrijven als Shell, Heineken, Google, Netquest, Dentsu en Ipsos I&O. Bij Ipsos I&O was hij Country Manager Nederland. Daarnaast is hij de voorzitter van het Data &…
‘De werkelijkheid is anders dan je eigen bubbel’
Bij het Data & Insights Network draait alles om de leden. Wie zijn dat? Wat beweegt hen? Waarom vinden ze data & insights zo’n mooi vak? In een reeks interviews laten we de D&IN-leden zelf hun verhaal vertellen. Vandaag: Carla de Bakker (59), werkzaam voor de RVO – Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. Carla de Bakker…
Verrijk je kennis op de Data & Insights Academy
Het Academy-aanbod van het Data & Insights Network is gericht op het verrijken van kennis en op persoonlijke ontwikkeling. Het gros van onze trainingen vindt plaats in de cursusruimte te Amsterdam. In de komende periode staan er weer inspirerende trainingen op het programma. We doen een greep uit het aanbod tot eind juni. ▼ Krachtige…
Webinar: The Future of Market Research: Faster, Smarter, Automated | 14 mei
On Wednesday, May 14, the Data & Insights Network is hosting a short, practical webinar on how AI and data are changing the way we do market research. Automation, predictive analytics, and smarter workflows are no longer just ideas — they’re already reshaping how insights are gathered and used in real business decisions. ▼ We’ll…
MRS lanceert campagne voor betere data
De Engelse Market Research Society (MRS) heeft de Campaign for Better Data gelanceerd, Daarin wordt de branche begeleiding en training aangeboden om kwaliteit van data te verbeteren en het vertrouwen van het publiek in (markt)onderzoek te versterken. ▼ De MRS heeft de Campaign for Better Data ontwikkeld vanwege de risico’s die de onderzoeksbranche loopt met…
‘Hoe zorgen we ervoor dat we er voor klanten zijn op momenten dat het echt nodig is?’
Bij a.s.r. staat een extreem makkelijke en persoonlijke dienstverlening voor klanten en adviseurs centraal. Desirée van der Veen (foto), Senior Customer Experience Manager, zet zich dagelijks in om de klantervaring verder te verbeteren. ‘Je mag je elke dag opnieuw bezighouden met de uitdaging om klanten nóg een beetje blijer te maken.’ ▼ De loopbaan van…
Webinar on measuring emotions
Emotional responses are playing an increasingly vital role in brand strategy and research. Emotions are not only powerful drivers of consumer behaviour but are also remembered more vividly than neutral experiences. But how can we accurately measure them? ▼ DVJ Insights is pleased to invite you to an exclusive webinar in collaboration with the University…