Best practices | 15 maart 2022
15 maart 2022

Merkkoppeling en reclame – show or tell?

In de wereld van reclame is merkkoppeling een cruciale factor bij het bepalen of een advertentie effect zal hebben. Hoe meer consumenten het adverterende merk kunnen herinneren in een copy test, hoe beter de uiteindelijke merkkoppeling van de advertentie. DVJ Insights deed onderzoek naar de impact van merkvermeldingen. Zelfs als een advertentie een duidelijke, overtuigende...
Onderzoek | 10 januari 2022
10 januari 2022

Facebook, Google en Amazon profiteren meest van einde third party cookies

Marketingfacts meldt dat onderzoek onder marketingbeslissers in de VS laat zien dat bijna 9 van de 10 voor hun marketing of advertenties afhankelijk zijn van third party cookies. Maar nu dat tijdperk eindigt, willen zij hun advertentiecampagnes aanpassen. En dat betekent voor 62% dat zij meer geld gaan uitgeven aan Facebook, Instagram, Amazon en Google....
Onderzoek | 15 december 2021
15 december 2021

Media 2030: Groei digitale mediaconsumptie vooral in 50+

Het Media Loket schetst in het onlangs uitgekomen rapport Media 2030 een beeld van de mediaconsumptie in 2030. De lineaire kijk- en luistertijd zal verder afnemen, tv- en radiozenders gaan verdwijnen, vermindert het aantal printtitels en wordt de mediaconsument belangrijker als financier van de content. De groei van de digitale mediaconsumptie vindt vooral in de...
Bureaus | 13 december 2021
13 december 2021

Traffic Builders Beste agency bij Dutch Search Awards

Traffic Builders is flink in de prijzen gevallen bij de Dutch Search Awards die afgelopen donderdag werden bekendgemaakt. De digital agency sleepte twee prijzen in de wacht. Daarnaast won het bureau de prestigieuze 'excellence award’ voor Beste agency (large) gewonnen. De Dutch Search Awards is een jaarlijks evenement waarbij prijzen worden uitgereikt aan agencies en...
Onderzoek | 08 december 2021
08 december 2021

Think Forward 2022 – 5 trends in sociale media

Het socialemediabureau We are Social deed wereldwijd onderzoek naar wat 2022 ons digitaal gaat brengen. Het vond zijn weerslag in het rapport Think Forward 2022. We lichten er vijf trends uit. Mensen beginnen waarde te zien in digitale goederen. Gen Z’ers nemen het voortouw. 33% van deze leeftijdsgroep meldt het bezit van digitale kleding. En...
Onderzoek | 01 december 2021
01 december 2021

DPG Media, Mediahuis & Hearst bereiken met online video 8,1 miljoen mensen

Uit de oktobercijfers van het bereiksonderzoek GXL DAM (van GfK) blijkt dat – de van-oorsprong-print publishers - een sterke positie hebben als het gaat om online video. In totaal bereiken de uitgevers DPG Media, Mediahuis en Hearst met hun content 8,1 miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder, oftewel 55% van de bevolking. Online video...
Actueel | 30 november 2021
30 november 2021

‘De strategie van de kreeft’ wint PIM Marketing Literatuur Prijs

Het boek De strategie van de kreeft is door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot het beste marketingboek van 2021. Auteurs Yousri Mandour, Dorien van der Heijden en Sven Turnhout gebruiken in hun boek de kreeft als metafoor om het proces van strategie en veranderingen in organisaties te duiden. De prijs...
Onderzoek | 29 november 2021
29 november 2021

Branding en data brengen marketing naar hoger niveau

In ‘Blik op Marketing’ deden DPG Media en DVJ Insights samen onderzoek naar de uitdagingen van marketeers en ondernemers. Tweehonderd marketeers en 240 ondernemers van Nederland vertelden waar ze wakker van liggen en waar ze inspiratie van krijgen. Er blijkt vooral behoefte te zijn aan meer strategisch langetermijndenken en aan datatoepassingen voor het maken van...
Actueel | 15 november 2021
15 november 2021

PIM Marketing Literatuur Prijs 2021

PIM reikt dit jaar voor de 19e keer de Marketing Literatuur Prijs uit aan het beste nieuwe marketingboek én het beste marketingstudieboek. De prijsuitreiking is op 25 november van 17.00 tot 18.00 uur. Online bij te wonen! Dit zijn de negen nominaties voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2021 in alfabetische titelvolgorde: Act Human -...
Best practices | 27 oktober 2021
27 oktober 2021

Tegen het letterlijk luisteren

Welkom bij Myth Busters, de blog waarin Kees van Duyn en Robert van Ossenbruggen de jubelverhalen over innovaties aan zich voorbij laten gaan, en een kritische blik werpen op datgene wat we met z’n allen voor zoete koek slikken. Zoals het idee dat we beter moeten luisteren naar consumenten. Luister naar Kees van Duyn! Een...
Onderzoek | 25 oktober 2021
25 oktober 2021

Ruim 90% zakelijke bestellers koopt online

Bijna de helft (46%) van zakelijk Nederland heeft de afgelopen 12 maanden een zakelijke bestelling gedaan. Van deze bestellers deed 91% één of meer aankopen online. Drie op de tien zakelijke bestellers is het afgelopen jaar meer online gaan kopen. Dat blijkt uit de B2B E-commerce Markt Monitor 2021 van Ipsos. De groei in b2b-commerce...
Bureaus | 20 oktober 2021
20 oktober 2021

Triple Double, Markteffect en Abovo Maxlead slaan handen ineen

Sportmarketing is voor veel organisaties een belangrijk onderdeel van de marketingmix en de bedrijfsstrategie. Onderzoek, sportmarketing en reguliere media kunnen elkaar hierin nog meer versterken, volgens Triple Double, Markteffect en Abovo Maxlead. Daarom slaan zij de handen ineen. Uit onderzoek blijkt dat als sportsponsoring en reguliere media op de juiste manier op elkaar worden afgestemd,...

Ook de laatste bytes ontvangen?