Nederlandse marketeers lopen voorop bij inzet data en AI
Uit een gezamenlijk onderzoek van Hubspot en LinkedIn blijkt dat marketeers in Nederland en België voorlopen op hun Europese collega’s in het gebruik van data en AI. Wel blijkt dat er nogal wat gebrek is aan kennis en mensen. ▼ Een aantal belangrijke bevindingen uit het onderzoek: Er is sprake van een hoge mate van…
Effective 100 2024: De data achter succesvolle campagnes
De creatieve strategieën achter de meest effectieve campagnes ter wereld zijn de afgelopen tien jaar veranderd, zo blijkt uit een nieuw rapport van WARC Creative: The Effective 100 2024: The data behind the winning campaigns. ▼ Het rapport (alleen beschikbaar voor abonnees van WARC Creative) analyseert de campagnes die in 2024 de Effective 100 hebben…
Online Dialogue overgenomen door Customer Collective
Marketing- en technologiecollectief Customer Collective heeft Online Dialogue overgenomen. Online Dialogue, gevestigd in Utrecht, bestaat 15 jaar en is een specialist in CRO en digital experimentation. Onlangs werd het bureau nog genomineerd voor de award voor bureau van het jaar van het Data & Insights Network. ▼ Online Dialogue heeft een indrukwekkend klantenbestand, waaronder grote…
Platform Innovatie Marketing (PIM) presenteert visiedocument
Platform Innovatie Marketing (PIM) heeft afgelopen week het visiedocument ‘De marketingtoekomst in versnelling: AI en duurzaamheid als krachtbronnen’ gepresenteerd, bedoeld als gids voor marketingprofessionals die werken aan een innovatieve en duurzame mindset in de wereld van AI. ▼ Het visiedocument wil diepgaande inzichten en praktische aanbevelingen bieden om marketingstrategieën te versterken en te vernieuwen, met…
Dynata winnaar I-COM Global Data Creativity Awards
Dynata is winnaar van de I-COM Global Data Creativity Awards 2024. De bekendmaking was op 16 mei jl. in Malaga, Spanje. De awards worden jaarlijks uitgereikt voor baanbrekende werk op het gebied van data en marketing. Dynata’s inzending was ‘QualityScore’, een nieuwe methode voor het voorkomen van enquêtefraude en misbruik van AI door respondenten. De…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Validators lanceert Share of Content voor reclamecodering
Na een ontwikkelperiode van drie jaar lanceert Validators een AI toepassing die reclames op inhoud en vorm codeert. Share of Content wil marketeers een kijkje geven in de boardroom van de concurrenten. Het toont aan welke proposities (of Category Entry Points) worden geladen, welke middelen hiervoor worden ingezet en wat de kenmerken van deze uitingen…
Verbod op telemarketing mag geen gevolgen hebben voor tele-onderzoek
De Nederlandse regering is in gesprek met de EU-Commissie om lidstaten in staat te stellen huis-aan-huisverkoop en telemarketing te verbieden. EFAMRO, ESOMAR en D&IN hebben het kabinet en de EU-commissie laten weten bezorgd te zijn over de gevolgen voor tele-onderzoek. De drie organisaties zeggen te willen pleiten voor een uitzonderingssituatie wanneer de EU zou besluiten…
Hoe AI de reclamebureaus onder druk zet
Bijna twee derde (63%) van de chief marketing officers (CMO’s) is van plan om het komende jaar AI in te zetten 55% verwacht dat daardoor de samenwerking met het reclamebureau zal veranderen. AI zet ook de reclamewereld op zijn kop en de werkwijze van bureaus moet veranderen. Dat is de mening van Priscilla Kim, APAC…
De revolutie van CreativAI in Out-Of-Home advertising
De Gen AI-hulpmiddelen schieten als paddenstoelen uit de grond. Ze zijn steeds meer in gebruik voor content-creatie. Een recente reclamevorm die de branche omarmt, gebruikt AI in de vorm van Computer Generated Imagery (CGI). Paul Ketelaar en Joyce Massop schreven er voor SWOCC een artikel over (en klik vooral ook de filmpjes aan). Een recent…
Nieuw! Sarah, uw 24/7 AI-marketingmedewerker
Het moest er een keer van komen: de eerste digitale AI-marketingmedewerker. Ze heet Sarah en ze is door AI-startup Typetone opgeleid tot content marketeer. Ze kan al van A tot Z contentstrategieën bedenken, maken en uitvoeren. Sarah doet er ongeveer tien minuten over om een contentstrategie te maken voor de komende drie maanden. Vervolgens kan…
Mastering Marketing Mix Modelling: Incorporating brand KPI’s and longterm effectiveness
Duik in de kern van Marketing Mix Modelling en ontdek hoe merk KPI’s en langdurige effectiviteit gekoppeld kunnen worden. Laat machine learning je merkstrategie naar nieuwe hoogtes stuwen. Kom alles te weten in een gratis webinar dat het Data & Insights Network a.s. donderdag organiseert. Meld je snel aan! Marijke Wiersma, managing partner van Annalect,…
Digital Marketing Trends 2024
In het Digital Marketing Trendrapport van Beeckestijn Business School omschrijft digital strateeg Bart Meerdink de belangrijkste trends voor het komende jaar. De trends zijn gebaseerd op het analyseren van digitale strategieën van B2B-, B2C-, corporate en mkb-bedrijven, aangevuld met internationaal onderzoek en interviews met experts. Trend 1: Inflatie van content en advertenties Met dagelijkse schermgebruikscijfers…