Actueel | 08 februari 2024
08 februari 2024

Survalyzer op MIE’24: AI-integratie in klantcontact

Survalyzer presenteerde de afgelopen tijd opmerkelijke resultaten met ChatGPT op het gebied van sentiment- en onderwerpanalyse in open teksten. Volgens eigenaar Christian Hyka staan we nog maar aan het begin van de AI-reis. Daar komt hij over vertellen op het MIE. Wat doe je wanneer je klantervaringsmanagement hapert? Voor het Zwitserse postbedrijf GeoPost DPD was…

Actueel | 02 maart 2023
02 maart 2023

Maatregelen tegen greenwashing in de maak

In Engeland zou greenwashing binnenkort wel eens kunnen leiden tot ingrijpen van de Advertising Standards Authority. Nieuwe wet- en regelgeving moet ervoor zorgen dat bedrijven die zich aan greenwashing schuldig maken een boete krijgen. Het doen van ongefundeerde claims die in strijd zijn met de consumentenwetgeving kan binnenkort worden bestraft met boetes tot 10% van...
Actueel | 28 februari 2023
28 februari 2023

De eerste MediaTestTaart van 2023 gaat naar Natuurhuisje

Terug van weggeweest: De MediaTestTaart. Elk half jaar reikt MediaTest de MediaTestTaart aan een organisatie of persoon die er in de Nederlandse media uitspringt, bijvoorbeeld voor een opmerkelijke prestatie, een sympathieke actie of een opvallende campagne. Dit jaar ging de taart naar Natuurhuisje. De onderzoekers van MediaTest waren het er unaniem over eens: met een...
Actueel | 13 oktober 2022
13 oktober 2022

Topadverteerders voelen druk op marketing- en advertentiebudget

Topadverteerders, goed voor 44 miljard dollar aan advertentie-uitgaven, zeggen grote druk te ondervinden op hun budget als gevolg van de zorgwekkende economische omstandigheden. Dat blijkt uit een onderzoek van World Federation of Advertisers en Ebiquity (WFA). De belangrijkste uitkomst van het onderzoek is dat 29% van de ondervraagde multinationale adverteerders van plan is om de...
Onderzoek | 01 december 2021
01 december 2021

Rijksoverheidcampagnes: dalende herkenning, stijgende waardering

De Rijksoverheid voert jaarlijks campagnes om Nederlanders informatie te geven. Worden die overheidscampagnes goed herkend en gewaardeerd door Nederlanders? Flyeralarm analyseerde de resultaten van alle campagnes. Worden de communicatie-uitingen binnen overheidscampagnes door Nederlanders herkend? Om dat aan te duiden gebruikt de overheid in haar rapporten een percentage voor herkenning van 0% tot 100%. Hierbij werd...
Onderzoek | 30 augustus 2021
30 augustus 2021

Jongste generatie wil liefst doneren aan beter milieu

Vraag jongeren welke goededoelenorganisatie zij financieel het liefst willen steunen, dan kiezen ze waarschijnlijk organisaties voor natuurbehoud en milieubescherming. De Dierenbescherming (1), de Dierenambulance (4) en het Wereld Natuur Fonds (5) staan in de top 5 van sterkste merken onder jongeren van 6 tot 18 jaar. Bij volwassenen vallen dezelfde organisaties buiten de top 10....
Onderzoek | 27 januari 2021
27 januari 2021

Topsport van maatschappelijke waarde

Topsport vormt een belangrijke pijler als onderdeel van het nationaal Sportakkoord. Om inzicht te krijgen in het draagvlak van het huidige beleid voerde I&O Research in opdracht van de Universiteit Utrecht en het Mulier Instituut een onderzoek uit naar het maatschappelijk draagvlak van topsport. Over het algemeen zijn Nederlanders daar positief over. Het onderzoek toont...
Onderzoek | 15 april 2020
15 april 2020

Consument blijft ook nu goede doelen steunen

Dat blijkt uit een representatieve peiling van MarketResponse onder ruim vijfhonderd Nederlanders. De Nederlandse consument blijft ondanks de coronacrisis goede doelen op hetzelfde niveau als voorheen ondersteunen met donaties.

Onderzoek | 31 maart 2020
31 maart 2020

Burgers ontevreden over corona-communicatie vanuit gemeenten

Zo blijkt uit onderzoek van Bluefield. Slechts 30% van de Nederlanders is tevreden over de corona-communicatie van hun gemeente.

Onderzoek | 12 maart 2019
12 maart 2019

Duurzaam denken is nog niet duurzaam doen

Het merendeel van de Nederlanders (65%) maakt zich zorgen om de opwarming van de aarde. Om hier iets aan te doen kijken burgers vooral naar de overheid en het bedrijfsleven. Nederlanders willen – per saldo – dat de overheid meer doet om klimaatverandering tegen te gaan.

Actueel | 16 januari 2019
16 januari 2019

Het optimaliseren van non-profit websites

Leer je doelgroep kennen, genereer traffic, duik in je data en stuur gericht. Conversieoptimalisatie is niet alleen voor grote commerciële organisaties met grote budgetten. Integendeel. Tijdens het MIE laten 2 interessante non-profit organisaties zien hoe zij dit aanpakken. 

Actueel | 25 september 2018
25 september 2018

Nepnieuws: De feiten spreken! Maar voor wie?

Ze roepen al heel lang dat je niet alles moet geloven wat je leest, maar het fake news- fenomeen geeft dat advies een nieuwe dimensie. Cijfers worden vaak misbruikt om het kromme recht te praten. Maar kunnen keiharde data de nepberichten ook bestrijden?

Ook de laatste bytes ontvangen?