Het optimaliseren van non-profit websites

Door Jan Roekens | 16-01-2019

Leer je doelgroep kennen, genereer traffic, duik in je data en stuur gericht. Conversieoptimalisatie is niet alleen voor grote commerciële organisaties met grote budgetten. Integendeel. Tijdens het MIE laten 2 interessante non-profit organisaties zien hoe zij dit aanpakken. 


Conversieoptimalisatie bij CliniClowns

Cheyenne Crucq laat zien hoe zij data en conversieoptimalisatie inzet om de website van CliniClowns te optimaliseren. Want het mag dan wel een goed doel zijn, de online marketing wordt commercieel aangepakt door te sturen op zaken zoals data, traffic en conversie. Daar hoef je echt geen grote organisatie met de grootste budgetten voor te zijn! Een verrassende presentatie vol praktische tips en tools om zelf ook toe te passen.

Harten veroveren bij de Hartstichting

Larissa Put, doelgroepmanager bij de Hartstichting en Gerrit Piksen, expert customer insights van SAMR Marktvinders vertellen hun inzichten over hoe gerichte communicatie hen heeft geholpen bij het optimaliseren van de donateurwerving en wat het heeft opgeleverd. Welke goede-doelen segmenten zijn er in Nederland en hoe breng je die tot leven? Hoe bereik je Nederlandse donateurs? Niet elke Nederlander wordt getriggerd door dezelfde communicatie. SAMR maakte voor de Hartstichting inzichtelijk welke goede-doelensegmenten er in Nederland zijn en hoe de Hartstichting die kan inzetten om de harten van donateurs te veroveren. Om de segmenten te laten leven in de hele organisatie, hebben we ze letterlijk de organisatie in gebracht.

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?