Onderzoek | 16 september 2021
16 september 2021

Marketeers worstelen met hoeveelheid data

Uit recent onderzoek van DVJ Insights onder marketingprofessionals in Europa blijkt dat 72% van alle marketeers de toenemende beschikbaarheid en toepassing van data als de grootste uitdaging voor de toekomst zien. In vergelijking met eerdere onderzoeken onder marketeers blijkt dat de meest impactvolle ‘driver’ voor groei de manier is waarop bedrijven beslissingen in de organisatie...
Best practices | 15 september 2021
15 september 2021

Waarom beleggen mensen (niet)?

In de inspiratiepodcast 'Waarom beleggen mensen (niet)?' bespreekt journalist en auteur Sander Heijne de drempels die Nederlanders ervaren om te gaan beleggen, en wat er moet gebeuren om die weg te nemen. Hij behandelt de resultaten uit het gedragsonderzoek dat Beautiful Lives hiernaar deed voor DUFAS (branchevereniging vermogensbeheerders). De onderzoeksresultaten presenteerden zij tijdens Road to...
Actueel | 15 september 2021
15 september 2021

Customer én employee experience integraal verbeteren? Dit kun je van NS leren!

Welke aanpak heeft NS gevolgd om in één beweging zowel de customer experience (CX) als de employee experience (EX) te verbeteren? En hoe hebben Gidsende Principes bijgedragen aan gedragsverandering bij medewerkers, zoals treinconducteurs? Op 22 en 23 september vertellen Pauline Bron van NS en Stephan van Slooten van Altuition het eerlijke verhaal. Iedereen met praktijkervaring...
Onderzoek | 13 september 2021
13 september 2021

TV onverminderd belangrijk in ons leven

Op 2 oktober 1951 werd de eerste officiële Nederlandse televisie-uitzending vanuit Bussum verzorgd. Anno 2021 speelt televisie nog steeds een belangrijke rol in het leven van het Nederlands publiek. Dat blijkt uit onderzoek van DVJ Insights in opdracht van NPO. Uit de resultaten blijkt dat 81% van de ondervraagden van 13+ vindt dat televisieprogramma’s van...
Onderzoek | 13 september 2021
13 september 2021

Genomineerden Klant- en Medewerkerbeleving Awards 2021 bekend

Welke organisaties in Nederland presteerden de afgelopen twee jaar het best op het gebied van klant- en medewerkerbeleving? Dat blijkt op 7 oktober, wanneer Integron (voor de 11de keer) de Beleving Awards uitreikt. Dit jaar staat de bijeenkomst in het teken van de mensgerichte organisatie. Voor de Beleving Awards zijn 42 organisaties genomineerd in 16...
Onderzoek | 09 september 2021
09 september 2021

Coolblue levert beste online klantervaring

Volgens de nieuwste editie van Digital Excellence Monitor van WUA levert Coolblue de beste online klantervaring. De totale ranking bestaat uit 137 toonaangevende Nederlandse websites. ANWB, Greenchoice en KPN gaan aan kop in zes onderliggende branchespecifieke ranglijsten. De strijd om de koppositie gaat dit jaar tussen twee e-commerce giganten. Coolblue scoort 74 van de 100...
Actueel | 08 september 2021
08 september 2021

Tijd om feiten van fabels te onderscheiden

Welkom bij Myth Busters, de blog waarin Kees van Duyn en Robert van Ossenbruggen de jubelverhalen over innovaties aan zich voorbij laten gaan, en een kritische blik werpen op datgene wat we met z’n allen voor zoete koek slikken. Robert van Ossenbruggen buigt zich over vanzelfsprekende zaken die wat meer tegenwicht kunnen gebruiken. Tijd voor...
Onderzoek | 08 september 2021
08 september 2021

Medewerkers actief betrokken bij vormgeven ideale werkplek

Steeds meer werkgevers denken na over de ideale werkplek na corona. Medewerkers zijn in groten getale gewend geraakt aan het thuiswerken. Daarnaast verandert de functie van het kantoor. Veel organisaties (93%) betrekken hun medewerkers bij het vormgeven van de werkomgeving. Een onderzoek van facilitair dienstverlener HEYDAY, uitgevoerd door Markteffect. Drie op de vijf organisaties (59%)...
Onderzoek | 07 september 2021
07 september 2021

Liever offline dan online advertenties

Ondanks de prominente plaats die digitale platformen innemen in het dagelijks leven, blijven consumenten wereldwijd positiever staan tegenover reclame in offline kanalen zoals bioscopen, gesponsorde evenementen, tijdschriften en reclame op de winkelvloer (POS). Dat blijkt uit Kantars wereldwijde Ad equity -ranglijst van mediakanalen en mediamerken. De positieve houding tegenover advertenties via traditionele mediakanalen is ook...
Onderzoek | 06 september 2021
06 september 2021

Nederlanders trekken er weer op uit, maar online is here to stay

Nederland gaat langzaam weer open. We mogen voorzichtig weer op reis, winkelen, naar een restaurant of een evenement. En daar maken we gebruik van. Dat blijkt uit de Monitor Consumentengedrag van Validators in samenwerking met de VU. Dat Nederland weer open gaat is goed nieuws voor veel ondernemers. Een merk dat hier meteen mee aan...
Onderzoek | 30 augustus 2021
30 augustus 2021

Jongste generatie wil liefst doneren aan beter milieu

Vraag jongeren welke goededoelenorganisatie zij financieel het liefst willen steunen, dan kiezen ze waarschijnlijk organisaties voor natuurbehoud en milieubescherming. De Dierenbescherming (1), de Dierenambulance (4) en het Wereld Natuur Fonds (5) staan in de top 5 van sterkste merken onder jongeren van 6 tot 18 jaar. Bij volwassenen vallen dezelfde organisaties buiten de top 10....
Onderzoek | 26 augustus 2021
26 augustus 2021

Ook babyboomers kopen meer online

In het afgelopen jaar hebben ook de babyboomers hun koopgedrag – noodgedwongen – aangepast. Mede onder invloed van corona zijn ook zij steeds meer online gaan kopen, vaker dan voor corona. Ze doen inmiddels niet meer onder voor de jongere generaties. Belangrijk dus voor online marketeers om bij de ontwikkeling van hun websites, apps en...

Ook de laatste bytes ontvangen?