Actueel | 10 augustus 2023
10 augustus 2023

TikTok stopt met aanbevelingen op basis van persoonlijke data

TikTok heeft besloten zijn aanbevelingsalgoritme te laten vallen om alvast gehoor te geven aan de regels van de Digital Services Act van de EU. De Digital Services Act, die afgelopen oktober door het Europees Parlement is geratificeerd, maakt deel uit van een pakket maatregelen om de concurrentie in de technische wereld aan te pakken en…

Actueel | 06 juli 2023
06 juli 2023

Influencers – waarom wel, wanneer niet

Ben je benieuwd hoe je influencers effectief kunt inzetten in campagnes? In een SWOCC-blog gaat Annemarie Nanne er dieper op in, naar aanleiding van de SWOCC-publicatie Influencing for the better, die op 13 juli verschijnt en waaromheen een bijeenkomst is georganiseerd. De afgelopen jaren zijn influencers een belangrijk onderdeel geworden van de marketingmix. In 2022...
Onderzoek | 04 juli 2023
04 juli 2023

Gebruik social media verandert – minder lang, meer spraaknotities

De gemiddelde tijd die dagelijkse wordt besteed aan social media is wereldwijd voor de tweede keer in meer dan 10 jaar gedaald. Dat blijkt uit een onderzoek van GWI, dat ook laat zien dat een jongere generatie platforms anders gebruikt. Social: Behind the Screens, gebaseerd op onderzoek onder meer dan 970.000 consumenten over de hele...
Actueel | 03 november 2022
03 november 2022

DDMA publiceert whitepaper over social measurement

Adverteren op social media is voor veel bedrijven inmiddels een must. Maar hoe meet je de impact van campagnes? Hoe verzamel je inzichten om de resultaten naar een (nog) hoger niveau te tillen? Met als doel marketeers te ondersteunen publiceert DDMA in samenwerking met de DDMA Commissie Social Media het whitepaper ‘Alles over Social Measurement’....
Onderzoek | 11 oktober 2022
11 oktober 2022

TikTok-gebruikers maken zich zorgen over privacy

Het succes van TikTok heeft voor veel Nederlanders ook een keerzijde. Ruim één op de drie maakt zich er zorgen over dat de app te veel over hen weet. Voor degenen die al langere tijd een account hebben is dit zelfs 53%. Dit blijkt uit onderzoek van Motivaction, in opdracht van stichting Massaschade & Consument....
Onderzoek | 01 februari 2022
01 februari 2022

Hootsuite – trends en vooruitzichten sociale media in 2022

Het Digital 2022-rapport van Hootsuite / We Are Social is uit, met daarin insights over een jaar waarin het gebruik van sociale media alleen maar toenam, verkoop via sociale media zich heeft genesteld en advertenties stuiten op weerstand. Het rapport signaleert ook trends en doet voorspellingen. Het hele – zeer uitgebreide - rapport is online...
Actueel | 08 juli 2020
08 juli 2020

Vier keer Augmented Reality

Nu velen van ons nog thuis zitten, zijn augmented reality-toepassingen (AR) relevanter dan ooit. Doordat AR-toepassingen virtuele objecten aan de echte wereld toevoegen, geven ze de mogelijkheid om meerwaarde te creëren. Anne Roos Smink beschrijft vier manieren waarop AR juist nu relevant is.

Bureaus | 07 juli 2020
07 juli 2020

MeMo² wint AMMA Award voor Best Media Research

De organisatie van de AMMA Awards heeft onlangs de winnaars van de editie van 2020 bekendgemaakt. MeMo² mocht vanwege het inzenden van de THX.-case de award voor Best Media Research mee naar huis nemen. Het bureau was verder nog genomineerd in de categorie Best Media Innovation.

Onderzoek | 09 april 2020
09 april 2020

Nederlanders willen goed voorbereid en goed geïnformeerd zijn

Dat vinden de Nederlanders in deze tijden van de coronacrisis het allerbelangrijkst zo blijkt uit onderzoek van Kantar. 37% van de ondervraagden gaf aan dat deze stelling het best past bij hun huidige gemoedstoestand.

Onderzoek | 31 maart 2020
31 maart 2020

Het coronavirus verandert het online mediagedrag

Nu Nederlanders zoveel meer tijd thuis doorbrengen, verandert het online mediagebruik, zo blijkt uit het NOBO uitgevoerd door Kantar.

Onderzoek | 04 maart 2020
04 maart 2020

GfK Digital Audience Measurement Jaaroverzicht 2019

In december 2019 zijn de Nederlandse radiozenders veel online bezocht: NPO Radio 2 bereikt in de maand van de Top 2000 maar liefst 28% van de doelgroep 25-54 jaar met hun website en app. Dat blijkt uit het GfK Digital Audience Measurement (DAM) Jaaroverzicht 2019, het online bereikonderzoek waarin sinds 2013 het digitale gedrag in Nederland wordt onderzocht.

Onderzoek | 29 januari 2020
29 januari 2020

Newcom Nationale Social Media onderzoek

Social Media zijn niet meer weg te denken uit het media landschap en staan volop in de belangstelling. Maar welke platformen worden op dit moment gebruikt? En met welke frequentie? Wat zijn de stijgers en dalers? Je leest het in het Newcom Nationale Social Media onderzoek.

Ook de laatste bytes ontvangen?