DDMA publiceert whitepaper over social measurement
TikTok-gebruikers maken zich zorgen over privacy
Hootsuite – trends en vooruitzichten sociale media in 2022
Vier keer Augmented Reality
Nu velen van ons nog thuis zitten, zijn augmented reality-toepassingen (AR) relevanter dan ooit. Doordat AR-toepassingen virtuele objecten aan de echte wereld toevoegen, geven ze de mogelijkheid om meerwaarde te creëren. Anne Roos Smink beschrijft vier manieren waarop AR juist nu relevant is.
MeMo² wint AMMA Award voor Best Media Research
De organisatie van de AMMA Awards heeft onlangs de winnaars van de editie van 2020 bekendgemaakt. MeMo² mocht vanwege het inzenden van de THX.-case de award voor Best Media Research mee naar huis nemen. Het bureau was verder nog genomineerd in de categorie Best Media Innovation.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Nederlanders willen goed voorbereid en goed geïnformeerd zijn
Dat vinden de Nederlanders in deze tijden van de coronacrisis het allerbelangrijkst zo blijkt uit onderzoek van Kantar. 37% van de ondervraagden gaf aan dat deze stelling het best past bij hun huidige gemoedstoestand.
Het coronavirus verandert het online mediagedrag
Nu Nederlanders zoveel meer tijd thuis doorbrengen, verandert het online mediagebruik, zo blijkt uit het NOBO uitgevoerd door Kantar.
GfK Digital Audience Measurement Jaaroverzicht 2019
In december 2019 zijn de Nederlandse radiozenders veel online bezocht: NPO Radio 2 bereikt in de maand van de Top 2000 maar liefst 28% van de doelgroep 25-54 jaar met hun website en app. Dat blijkt uit het GfK Digital Audience Measurement (DAM) Jaaroverzicht 2019, het online bereikonderzoek waarin sinds 2013 het digitale gedrag in Nederland wordt onderzocht.
Newcom Nationale Social Media onderzoek
Social Media zijn niet meer weg te denken uit het media landschap en staan volop in de belangstelling. Maar welke platformen worden op dit moment gebruikt? En met welke frequentie? Wat zijn de stijgers en dalers? Je leest het in het Newcom Nationale Social Media onderzoek.
De kracht van video: merkherkenning en boodschap-overdracht
Al decennialang weten we dat het gebruikmaken van video een enorm versterkend effect kan hebben op het resultaat van een campagne. We weten ook dat de kans dat je video gezien wordt – door de toenemende strijd om aandacht – al lang niet meer vanzelfsprekend is.
1 Miljoen TikTok gebruikers in Nederland
Social media app TikTok heeft in Nederland op dit moment ruim 1 miljoen gebruikers. De app is voornamelijk populair onder de jeugd. TikTok heeft maar liefst 830.000 gebruikers binnen de leeftijdsgroep 6 t/m 18 jaar. Dit blijkt uit een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 1.911 Nederlanders.
Nederlanders zijn minder social media gaan gebruiken
Nederlanders zijn het afgelopen jaar minder social media gaan gebruiken. Het gemiddelde gebruik per dag is in 2019 gedaald tot onder de 80 minuten. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders.