Onderzoek | 28 oktober 2020
28 oktober 2020

Data-science verbetert aanrijtijden ambulances

Uit onderzoek blijkt dat in een aantal regio’s de responstijden van de ambulances fors stijgen en dat is een zorgelijke ontwikkeling. CbusineZ, de innovatie- en investeringsmaatschappij van CZ, gaat participeren in een onderneming die met behulp van data-science helpt die aanrijtijden te verbeteren. Met een nieuw systeem kan op basis van historische data een betere...
Bureaus | 06 mei 2020
06 mei 2020

MeMo2 introduceert FLOW: AI gedreven voorspellingssoftware voor marketing analytics

Recentelijk heeft MeMo2 een nieuwe manier van realtime crossmediaal meten en optimaliseren geïntroduceerd. Nederlandse consumenten delen met de THX app continue crossmedia-exposure, shopping-gedrag en diepgaande inzichten. Consumenten helpen nu merken 24/7 om nog sterkere merken te worden.

Actueel | 21 april 2020
21 april 2020

Kids, jongeren en trends: Koplopers van verandering

Sylvie Verbiest en Arianne Hendriks zijn gespecialiseerd in onderzoek naar kids, jongeren en trends. Voor de MOAcademy organiseren zij een workshop waarin ze uitleggen hoe je jonge doelgroepen beter begrijpt en benadert. Vanuit hun doelgroepen trendkennis verklaren zij de ontwikkelingen die kinderen en jongeren doormaken.

Onderzoek | 04 maart 2020
04 maart 2020

Trends in Digitale Media 2020

De manier waarop Nederlanders audio consumeren verandert door de jaren heen. Dat blijkt allemaal uit het onderzoek ‘Trends in Digitale Media’ dat GfK jaarlijks uitvoert onder Nederlandse internetgebruikers.

Onderzoek | 29 januari 2020
29 januari 2020

Video highlights trends in digitale media 2019 onderzoek

TV-content, iets dat men op TV heeft gezien, brengt consumenten steeds vaker in beweging. Als men op het internet surft tijdens het TV-kijken, is dat steeds vaker naar aanleiding van TV-content. In 2019 geldt dit voor 61% van de Nederlanders. In 2018 was dit nog 54%. Dit zijn enkele uitkomsten van de nieuwstee editie van het Trends in Digitale Media onderzoek van GfK.

Actueel | 15 januari 2020
15 januari 2020

Groei in top 100 marktonderzoekbureaus van Verenigd Koninkrijk

Onlangs publiceerde de Market Research Society (MRS) in samenwerking met Toluna het ResearchLive Industry Report 2020. De totale research markt in het Verenigd Koninkrijk is in 2018 gegroeid met 0,7% naar GBP5 bn.

Onderzoek | 15 januari 2020
15 januari 2020

Intermediairs opnieuw zeer tevreden over uitvaartverzekeraars

Eind 2019 heeft Ipsos opnieuw het jaarlijkse onderzoek gehouden onder intermediairs om de tevredenheid over de uitvaartverzekeraars te peilen. Het hoge niveau van de vorige meting, die de hoogste tevredenheid ooit liet zien, is lichtjes gedaald (van 7,8 naar 7,6 gemiddeld).

Onderzoek | 09 januari 2020
09 januari 2020

Nederlanders egoïstisch in zoektocht naar geluk

Zo blijkt uit onderzoek van No Ties. ‘Streven naar geluk is mooi, maar het mag geen obsessie worden’ en ‘In de jacht naar geluk en succes kunnen we onszelf soms voorbijlopen’, zo sprak koning Willem-Alexander in zijn kersttoespraak. Maar in hoeverre lopen Nederlanders, naast zichzelf, wellicht juist anderen voorbij?

Daily Data Bytes wordt gesteund door Kennispartners.

Actueel | 09 januari 2020
09 januari 2020

Voorspellingen maken met automated machine learning

In 2018 kwam predictive analytics vaak naar boven als één van de trends voor 2019. Is er veel mee gedaan? Tijdens het MIE, Marketing Insights Event, op 5 en 6 februari 2020 presenteert Infotopics.ai een interessante praktijkcase over succesvol voorspellingen maken met behulp van automated machine learning.

Onderzoek | 09 januari 2020
09 januari 2020

Jongeren laten pakketten massaal thuisbezorgen, ook als er niemand thuis is

Op ‘normale’ dagen verwerkt PostNL zo’n 800 duizend pakketten. Rond de feestdagen ligt de piek op 1,5 miljoen per dag. MediaTest vraagt zich af: hoe ziet het bezorg- en retourgedrag van jongeren (Millennials en Gen Z) eruit?

Actueel | 07 januari 2020
07 januari 2020

4 ways for research to leave the twilight zone in 2020

2020, a pivotal year which has set its time mark on many business strategies and plans over the past years. How many companies have set up a 2020 Strategy over the last decade? Tried to envision how their business will look by then? Made plans to anticipate potential futures? And now… 2020 is just around the corner.

Onderzoek | 03 december 2019
03 december 2019

Nieuwe kansen in een post-cookie 5G wereld komen niet zonder uitdagingen

In 2020 blijven technologische ontwikkelingen het medialandschap herdefiniëren, met alle nieuwe kansen en uitdagingen voor marketeers van dien. Hoewel online bestedingen blijven groeien, voorspelt Kantar een herwaardering van de ‘echte’ wereld door innovaties die merken in staat stellen op nieuwe manieren met de consument in contact te komen.