De eerste MediaTestTaart van 2023 gaat naar Natuurhuisje

Door Jan Roekens | 28-02-2023

Terug van weggeweest: De MediaTestTaart. Elk half jaar reikt MediaTest de MediaTestTaart aan een organisatie of persoon die er in de Nederlandse media uitspringt, bijvoorbeeld voor een opmerkelijke prestatie, een sympathieke actie of een opvallende campagne. Dit jaar ging de taart naar Natuurhuisje.

De onderzoekers van MediaTest waren het er unaniem over eens: met een nieuwe branding en de krachtige copy ‘Niet vliegen, wel landen’ heeft Natuurhuisje erg veel media-aandacht gekregen. En veel lof van vakgenoten. De MediaTestTaart werd ten kantore van Natuurhuisje in ontvangst genomen door CEO Dick Vulto en impact-manager Robert van Veen, die vol enthousiasme vertelden over de visie van Natuurhuisje en over de campagne zelf.

De campagne van Natuurhuisje is ontwikkeld in samenwerking met Gardeners. De slogan ‘Niet vliegen, wel landen’ hint naar vliegschaamte, maar biedt ook een oplossing aan. Door deze oplossingsgerichte, positieve insteek kreeg de campagne van alle kanten lovende reacties.

MediaTest brengt elk halfjaar een MediaTestTaart langs bij een organisatie of persoon die eruit springt binnen het vakgebied van media en communicatie. Wil je iemand of een organisatie aandragen? Stuur dan een mail naar Eline de Jong, edejong@mediatest.nl.

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?