Onderzoek | 14 juni 2021
14 juni 2021

Welke gegevens delen we voor gepersonaliseerde advertenties?

Personalisatie is al lang een heilige graal voor marketeers die efficiënt willen verkopen, maar de houding tegenover gebruik van bepaalde informatie is voor iedereen verschillend, volgens een enquête van A Million Ads in de UK. Nieuw onderzoek van creatief bureau A Million Ads wijst uit dat hoewel 61% van de respondenten bereid is om gepersonaliseerde...
Best practices | 10 juni 2021
10 juni 2021

The cookieless era – deel 2

Third-party cookies worden vanaf 2022 onbruikbaar, waardoor adverteerders en marketeers naar de cookieless era gelanceerd worden. Maar liefst 80% van de data die in 2021 inzichtelijk zijn, zijn in 2022 niet langer beschikbaar. Arnold Bax van Traffic Builders neemt je in twee blogs mee naar die cookieless era. In dit tweede deel (lees ook deel...
Onderzoek | 30 mei 2021
30 mei 2021

843 miljoen gebruikers adblockers

Meer dan 840 miljoen mensen gebruiken wereldwijd software om advertenties te blokkeren op mobiel en desktop, volgens leverancier van adblockers Blockthrough. Het blokkeren van mobiele advertenties komt het meeste voor en er is een duidelijke stijging, want eind 2020 waren er nog 586 miljoen gebruikers van de blokkeersoftware. Volgens het onderzoek komt de groei vooral...
Onderzoek | 30 mei 2021
30 mei 2021

TikTok integreert e-commerce

TikTok is in Europa begonnen met de integratie van e-commerce in de app. TikTok's moederbedrijf ByteDance hoopt het enorme succes van TikTok's Chinese equivalent, Douyin, te evenaren. Douyin zette in het eerste jaar van zijn activiteiten al voor 26 miljard dollar om. TikTok werkt met winkels in verschillende Europese markten en test daarmee de online...
Onderzoek | 19 mei 2021
19 mei 2021

Voorstellen media monitoring NMO gevraagd

Afgelopen dinsdag 18 mei publiceerden de organisaties voor bereiksonderzoek in Nederland gezamenlijk een Request for Proposal (RfP) voor media monitoring binnen het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (NMO). Eerder zijn de contracten voor de bereiksmetingen ten behoeve van NMO gegund aan Kantar en Ipsos. Nu is het moment aangebroken om de registratie, classificatie en harmonisatie van...
Onderzoek | 19 mei 2021
19 mei 2021

VIA Nederland & DVJ Insights: ‘Marketing is a delicate balancing act’

De wereld verandert razendsnel en het marketingvakgebied moet daarin mee. Om de huidige stand van zaken en de toekomst van marketing in kaart te brengen, deden VIA Nederland & DVJ Insights uitgebreid onderzoek onder meer dan 250 senior professionals. Ze presenteren de resultaten op Road to MIE. Voor de vierde editie van het jaarlijkse CMO-onderzoek...
Onderzoek | 03 mei 2021
03 mei 2021

Liever tv-reclame dan advertenties op sociale media

Ongeveer eenderde van de consumenten vindt tv-reclame 'vermakelijk' (34%) en 'informatief' (30%) – en dat zijn hogere cijfers dan voor reclame op sociale media (respectievelijk 17% en 19%). Ondanks de groeiende bestedingen aan advertenties worden sociale mediacampagnes door het publiek meestal 'buitensporig' of 'opdringerig' genoemd. De grootverbruikers van digitale media zijn ook het meest bestand...
Onderzoek | 27 april 2021
27 april 2021

Snapchat telt bijna 300 miljoen gebruikers

Sociaal platform Snapchat kreeg er in de eerste drie maanden van het jaar dagelijks 15 miljoen gebruikers bij, waardoor het totaal op 280 miljoen komt. Amerika droeg een miljoen dagelijkse gebruikers bij (totaal 93 miljoen), Europa voegde drie miljoen toe (totaal 77 miljoen) en de rest van de wereld 12 miljoen (totaal 111 miljoen). Zo’n...
Onderzoek | 19 april 2021
19 april 2021

Heinekens ‘Cheers to all’ creatief en effectief

In 2020 heeft Kantar meer dan 10.000 reclames getest voor klanten over de hele wereld. Welke is de meest creatieve én effectieve? Dat is af te lezen aan de Creative Effectiveness Awards waar consumenten de jury voor vormen. Uit de Covid-barometer-onderzoeken van Kantar bleek dat mensen wilden dat reclame tijdens de pandemie doorging, omdat het...
Actueel | 15 april 2021
15 april 2021

Creatief met Real-Time Marketing

Dat marketing al lang niet meer om transacties maar om het bouwen van relaties draait, lijken we ten tijde van de ‘booming business’ van de e-commerce en online marketing nog wel eens te vergeten. De gemiddelde consument die zich blootstelt aan de online verleidingstechnieken van giganten als Booking.com zal niet het gevoel hebben dat hij...
Onderzoek | 13 april 2021
13 april 2021

Waarom marketingmail wordt geopend – of niet

Marketeers kunnen zwoegen op aansprekende onderwerpregels in marketingmail, maar onderzoek wijst uit dat merkherinnering het beste werkt. Het rapport Consumer Email Tracker 2021 van de Data and Marketing Association (UK) vroeg 2.000 consumenten wat ze vonden van de marketing-emails. Merkherinnering is voor 68% van de respondenten de belangrijkste reden om een e-mail te openen. Belangrijkste...
Actueel | 31 maart 2021
31 maart 2021

Drie nieuwe Effie-categorieën

De organisatie achter Effie brancheplatformen VIA en bvA, heeft bekend gemaakt dat Effie gaat verbreden. Er komen drie nieuwe categorieën bij: Branded Customer Experience, Succesvolle Introductie en Impactvolle Propositie. En (eind)verantwoordelijken uit de marketing-, communicatie- en creatieve sector kunnen zich weer aanmelden voor de Effie-vakjury’s. De verbreding naar het marketingspeelveld en het introduceren van drie...

Ook de laatste bytes ontvangen?