Bureaus | 20 oktober 2021
Triple Double, Markteffect en Abovo Maxlead slaan handen ineen
Sportmarketing is voor veel organisaties een belangrijk onderdeel van de marketingmix en de bedrijfsstrategie. Onderzoek, sportmarketing en reguliere media kunnen elkaar hierin nog meer versterken, volgens Triple Double, Markteffect en Abovo Maxlead. Daarom slaan zij de handen ineen. Uit onderzoek blijkt dat als sportsponsoring en reguliere media op de juiste manier op elkaar worden afgestemd,...
Bureaus | 20 oktober 2021
Versnelling AI-ontwikkeling door krachtenbundeling TNO en NL AIC
Afgelopen week hebben TNO en de Nederlandse AI Coalitie (NL AIC) een ‘Memorandum of Understanding’ getekend om de onderlinge samenwerking te bekrachtigen. Door de samenwerking worden de krachten gebundeld om de ontwikkeling en toepassing van AI in Nederland te versnellen. Daarbij moet worden gedacht aan het beschikbaar maken van meer data uit verschillende bronnen, aan...
Bureaus | 14 oktober 2021
Norstat neemt CG Research over
Dataverzamelingsbedrijf Norstat heeft een akkoord bereikt voor de overname van CG Research. Norstat nam in juli al Respondenten.nl over en met de nieuwe overname wil het bureau de positie op de Nederlandse markt versterken en uitbreiden. Norstat is Noord-Europees dataverzamelingsbedrijf voor marktonderzoeksdiensten. Sinds de oprichting in 1997 is het bedrijf uitgebreid met vestigingen in Denemarken,...
Bureaus | 11 oktober 2021
Kantar brings AI-based creative testing to digital video adverts
Kantar announced the global launch of Digital Video AI, a fully AI-powered creative effectiveness tool that predicts the performance of digital video advertising. Building on the launch of Link AI for TV advertising in 2020, Digital Video AI is a creative measurement tool designed to evaluate online video ads against the behavioural and creative metrics...
Bureaus | 11 oktober 2021
NielsenIQ acquires Data Impact and Rakuten Intelligence
NielsenIQ has bought omnichannel analytics company Data Impact and e-commerce data business Rakuten Intelligence. NielsenIQ was formed earlier this year after its spin-off from Nielsen. The acquisitions will expand NielsenIQ’s e-commerce and omnichannel measurement services. Paris-headquartered Data Impact operates in 40 markets, mainly across Europe and in the US. The company’s technology offers banner and...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Bureaus | 27 september 2021
Ipsos acquires Infotools
Ipsos has agreed to acquire New Zealand-based market research software business Infotools. Founded in 1990, Infotools has offices in the US, UK, Latin America and South Africa, employs 75 people, and recorded sales of around $7m last year. The company’s cloud-based Harmoni platform is used by researchers to access, analyse and share insights from survey...
Bureaus | 27 september 2021
New wins for Kantar in cross-media campaign measurement
In the United Kingdom, Kantar has been selected by Origin, the joint industry initiative led by ISBA (the UK advertiser trade body), as the preferred supplier of a single-source panel to develop a cross-media measurement system. This win builds on growing momentum in Latin America where Kantar has launched its ‘Cross Media Performance’ solution, with...
Bureaus | 22 september 2021
Quantilope acquires video research company Plotto and announces product launch of inColor
Quantilope buys UK-based qualitative video research company Plotto and expands into automated qualitative market research. With the acquisition, quantilope announces the launch of its new product, inColor. inColor extends the company's existing Insights Automation platform as a standalone product, providing users with automated online qualitative market research. inColor is launched as a standalone product. The...
Bureaus | 20 september 2021
Consumentenonderzoek Wageningen University naar Flycatcher
Na een Europese openbare aanbesteding heeft Wageningen University and Research (WUR) de opdracht voor het uitvoeren van alle onderzoek onder consumenten aan Flycatcher gegund. Dat gebeurde na een offertefase waaraan vijf bureaus deelnamen. Niet alleen is gekeken naar de kwaliteit van het panel en de samenstelling, ook is in de selectie veel aandacht uitgegaan naar...
Bureaus | 15 september 2021
GfK launches AI business intelligence platform
GfK has developed an artificial intelligence-based software platform, ‘gfknewron’. The cloud-based platform covers three areas: markets, consumers and predictions. The market element is based on GfK retail panel data and allows clients to use transaction data to measure product performance against market benchmarks and identify market changes. The ‘gfknewron Consumer’ module is the updated version...
Bureaus | 15 september 2021
UmbrellaBrand Group neemt belang in The AccelerationGroup
UmbrellaBrand Group, moederbedrijf van onder meer MarketResponse en 4orange, neemt een minderheidsbelang in The AccelerationGroup. Door het nemen van een belang krijgt The AccelerationGroup direct toegang tot de data, tooling en expertises van de UmbrellaBrand-bureaus. Voor de UmbrellaBrand Group past deze deelneming in de strategie om een volledig portfolio aan full service-marketingdiensten te bieden op...
Bureaus | 01 september 2021
MWM2 per 1 september verhuisd
MWM2 is per 1 september verhuisd van de Rijnsburgstraat naar de Generaal Vetterstraat 82 in Amsterdam. Het nieuwe kantoor ligt in een buurt die wordt gezien als de belangrijkste creatieve en technologische hotspot van de stad. MWM2 deelt het pand met reclamebureau TBWA. Ook de drie dochterbedrijven, Crowdtech, InnerVoice en Hibou, zijn meeverhuisd. De belangrijkste...