Bureaus | 30 augustus 2021
Nieuw marketingadviesbureau Mark Stronger
Ronald Jansen heeft DVJ Insights verlaten voor de oprichting van een marketingadviesbureau. Dat doet hij samen met Rob Revet en Ed Borsboom onder de naam Mark Stronger. Het bureau gaat bedrijven ondersteunen bij het ontwikkelen en implementeren van marketing- en merkstrategie die aantoonbaar bijdraagt aan business kpi’s. Om bedrijven te ondersteunen bij het ontwikkelen en...
Bureaus | 17 augustus 2021
PSV en Markteffect verlengen samenwerking
Markteffect blijft ook de komende vijf jaar verbonden aan PSV. De club en de Official Sponsor hebben de samenwerking opengebroken en verlengd tot en met de zomer van 2026. In de overeenkomst is tevens een optie tot twee extra jaren opgenomen. Markeffect trekt met ingang van dit seizoen bovendien in een gloednieuwe Business Room in...
Bureaus | 16 augustus 2021
Haystack Consulting lanceert ‘Finish First’ – innovation done differently!
Op elk moment kunnen springen, is wat ons overeind houdt - niet alleen in Covid-tijden, maar ook in een onderzoeksindustrie die steeds snellere doorlooptijden in onderzoek eist. Van innovaties, lanceringen en communicatie wordt verwacht dat ze sneller dan ooit van start gaan. Wie niet snel reageert, loopt het risico irrelevant te zijn nog voor de...
Bureaus | 10 augustus 2021
Motivaction en Underlined samen in CX-merkonderzoek
Motivaction en Underlined hebben besloten samen te werken op het gebied van klant- en merkbeleving, te beginnen bij de bancaire sector. Bedoeling is beter in staat te zijn de relationele NPS (of een andere relationele klantervarings-KPI) te begrijpen vanuit CX (customer experience) en het merk. Waar Motivaction zich bezighoudt met doelgroepen in relatie tot merk(-waarden),...
Bureaus | 09 augustus 2021
Suntory en Validators breiden brand-tracking en post-testing uit naar 28 landen
Sinds begin 2020 is Validators internationaal onderzoekpartner van Suntory in 20 landen, voor merken als Schweppes, Orangina en Dr. Pepper. Na een intensief pitchtraject met Suntory en Accenture, kan Validators het onderzoek in 2021 uitbreiden naar 28 landen. Martin Leeflang, CEO van Validators is verheugd over het winnen van de pitch: ‘Ik ben enorm blij...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Bureaus | 09 augustus 2021
Quantilope schuift 27 plaatsen omhoog in Grit Top 50
Quantilope is opnieuw opgenomen in de GRIT Top 50 Most Innovative Suppliers, de lijst van 's werelds meest innovatieve leveranciers van marktonderzoek en insights. Het bureau maakte de grootste sprong in de ranglijst en staat nu op plaats 17, en dat is 27 plaatsen hoger dan vorig jaar. De ranglijst van de meest innovatieve leveranciers...
Bureaus | 13 juli 2021
Respondenten.nl overgenomen door Norstat Group
Respondenten.nl verviervoudigde in vijf jaar de omzet en investeerde in de afgelopen jaren in een nieuw kantoor, breidde het team uit en voerde gesprekken met mogelijke investeerders en partners. Met succes. Respondenten.nl treedt nu toe tot de Norstat Group die actief is in 13 Europese landen waaronder Scandinavië, Frankrijk, Engeland en Duitsland. Norstat Group, dat...
Bureaus | 12 juli 2021
InSites Consulting meldt 10% groei
InSites Consulting kondigde vorige week aan dat het zijn boekjaar 2020-2021 afsluit met een inkomstengroei van 10%, goed voor 66 miljoen euro wereldwijd. Terwijl in EMEA, APAC en de VS even sterke groeipercentages werden opgetekend, realiseerde het bedrijf een aanzienlijk hoger groeipercentage van 16% bij wereldwijde merken versus nationale merken. Magali Geens, Hoofd van Groeimanagement...
Bureaus | 07 juli 2021
quantilope is expanding into the UK market
Global market research technology provider quantilope is expanding into the UK market in July 2021. The UK market is the world's second-largest market for market research, worth almost USD 7 billion. quantilope has been on a path of global expansion, opening it’s first international office in New York in 2019, which has now grown to...
Bureaus | 28 juni 2021
MeMo2 en New Growth Strategies sluiten partnership
MeMo2 en New Growth Strategies gaan intensief met elkaar samenwerken. MeMo2, dat onlangs werd overgenomen door Kantar, zal haar meettechnologie integreren in de dienstverlening van New Growth Strategies (deelneming van TBWA\). De samenwerking biedt grote merken verbetering, versnelling en vereenvoudiging van grootschalige merk- en marketingprojecten. De informele samenwerking bestond al langer en begin 2021 werd...
Bureaus | 28 juni 2021
MediaTest zoekt naar nieuwe term voor ‘handicap’ of ‘beperking’
MediaTest vierde onlangs haar 22ste verjaardag met de MediaTestDag. Met het hele bedrijf werd binnen 24 uur belangeloos een volledig onderzoek uitgevoerd voor het Fonds Gehandicaptensport. Het fonds was benieuwd of er een positievere term te bedenken is voor de woorden ‘handicap’ of ‘beperking’. De onderzoeksvraag die Fonds Gehandicaptensport ingediend had was 'Wat is een...
Bureaus | 23 juni 2021
Quantilope is expanding its MR partner network in Europe
In the course of its international expansion, quantilope is expanding its strategic partnerships in Europe. The international market research technology provider’s new partner program is focused on market research institutes and marketing and consulting agencies. Leading market research service providers such as GfK, Statista, and LINK are already using quantilope’s insights technology. quantilope is continuing...