Bureaus | 18 mei 2021
18 mei 2021

Eerste certificaat ISO 27701 voor Blauw Research

Als uitbreiding van ISO 27001 (informatiebeveiliging) kunnen onderzoekbureaus zich sinds enige tijd ook laten certificeren voor ISO 27701. Dit is een ISO-norm die helemaal gericht is op privacy-informatiemanagement. Het eerste bureau dat het certificaat heeft behaald is Blauw Research. De ISO-norm behandelt alle aspecten van ‘Personally Identifiabele Information (PII)’, waaronder de verantwoordelijkheden van PII Verwerkingsverantwoordelijken...
Bureaus | 17 mei 2021
17 mei 2021

MeMo2 lanceert real-time Shopper Analytics

MeMo2 lanceert in Nederland en België het THX Shopper Analytics-platform. Het geautomatiseerde platform monitort real-time en 24/7 het (cross)media, consumptie en verplaatsingsgedrag onder een representatieve groep van ruim 10.000 ‘connected’ consumenten. Na de eerste succesvolle toepassingen van het platform voor onder meer de grotere Nederlandse supermarktketens en non-food retailers, is de verwachting dat THX Shopper...
Bureaus | 17 mei 2021
17 mei 2021

Whitepaper creatieve technieken en communities

MWM2 heeft een whitepaper uitgebracht over creatieve technieken en communities. De kracht van een research community zit volgens het bureau in de interactie met de doelgroep, het verkrijgen van waardevolle inzichten en snelheid waarmee ze kunnen worden verzameld. De research community leent zicht ook goed het uitdagen van deelnemers met behulp van creatieve technieken. Theodora...
Bureaus | 28 april 2021
28 april 2021

Visie op marktonderzoek gevraagd

Miles Research kondigt de Nationale Onderzoeksmonitor aan. Een initiatief om de ontwikkelingen in het vak in kaart te brengen. Zowel bureaus als opdrachtgevers worden uitgenodigd om eraan deel te nemen. De Nationale Onderzoeksmonitor is opgezet door Miles Research. Eric Landwaart, directeur van Miles Research, licht toe: ‘We zullen niet de enige zijn die veranderingen zien...
Bureaus | 25 april 2021
25 april 2021

Met Autodrop naar het optimale prijsadvies

Vaststellen van de optimale prijs is van groot belang als de hoogst haalbare verkoopcijfers gewenst zijn, maar het is ook belangrijk voor je positionering. Als je erom bekend wilt staan dat je kwaliteit levert, dan wil je niet als té goedkoop of té duur worden gezien. Autodrop is een van de FMCG-klanten die het Prijsonderzoek...
Bureaus | 07 april 2021
07 april 2021

Kantar lanceert digital analytics service

Kantar heeft een service opgezet om merken te helpen ongestructureerde gegevens om te zetten in inzichten. Dat is mogelijk geworden door de overname van digitaal marketing- en analyse-adviesbureau Mavens uit Londen in 2020. DX Analytics, dat op 7 april van start ging, richt zich op het ondersteunen van merken na covid-19, vooral bij het gebruik...
Bureaus | 05 april 2021
05 april 2021

Miles Research investeert in Whatsapp Only-onderzoek

Bij Miles Research zijn de laatste tijd diverse nieuwe datacollectietechnieken in kaart gebracht. Daarachter zit de overtuiging dat technologische ontwikkelingen marktonderzoek beter, sneller en soms leuker maken. Eerder beschreef Eric Landwaart van Miles Research in Daily Data Bytes de mogelijkheden van Voice. Deze keer gaat hij in op onderzoek via Whatsapp. Onderzoek via Whatsapp is...
Bureaus | 01 april 2021
01 april 2021

Kantar en Ipsos samen geselecteerd voor Nationaal Media Onderzoek

Na een uitgebreide tender zijn Kantar en Ipsos door SKO, NLO, NOM en VINEX geselecteerd om het nieuwe geïntegreerde bereiksonderzoek op te zetten. Onder de nieuwe naam Nationaal Media Onderzoek (NMO) zal het bereik van televisie, radio, print en online worden gemeten en gaat het op termijn de huidige standaarden vervangen. Elk afzonderlijk bereiksonderzoek wordt...
Bureaus | 24 maart 2021
24 maart 2021

Blauw wint aanbesteding klanttevredenheidsonderzoeken RVO

Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) voert doorlopend klanttevredenheidsonderzoeken uit om de dienstverlening structureel te kunnen optimaliseren. Voor een nieuwe meerjarige aanbesteding voor het uitvoeren van de KTO’s schreven meer dan 10 Nederlandse onderzoeksbureaus zich in. Voor de tweede keer op rij heeft Blauw Research de aanbesteding gewonnen. RVO stimuleert Nederlandse ondernemers in binnen- en buitenland...
Bureaus | 23 maart 2021
23 maart 2021

Nebu en 2gather lanceren samen Esperto

Nebu en 2gather roepen samen een platform in het leven waarmee professionals worden ondersteund die anderen willen laten groeien met hun kennis. Het platform, met de naam Esperto, wil daarmee een leven lang ontwikkelen stimuleren, iets wat door de overheid wordt gepromoot. Binnen Esperto komen de ontwikkelingen van Nebu op het gebied van assessments en...
Bureaus | 23 maart 2021
23 maart 2021

Forse personele groei bij Markteffect

MOA-bureau van het jaar 2020, Markteffect, heeft in de afgelopen zes maanden 20 nieuwe werknemers aan het team toe kunnen voegen. Een explosieve groei die past binnen de ambities en plannen van het bureau. ‘Groei is belangrijk, maar kwaliteit staat voorop.’ Sinds de oprichting van Markteffect in 2007 hebben oprichters Edgar de Beule en Hesam...
Bureaus | 17 maart 2021
17 maart 2021

Phebi launches ‘Emotional Resonance Score’

In London, speech analysis tech firm Phebi has launched an Emotional Resonance Score (ERS), tracking emotional responses to a set of items or concepts, automatically comparing positive and negative responses and presenting the results in rank order. Phebi's technology is used for voice-enabling market and survey research. Flagship product Phebi Insight offers qualitative data at...

Ook de laatste bytes ontvangen?