Interviews | 21 juni 2018
21 juni 2018

RTL vecht terug met data: het nieuwe TV-kijken

De digitalisering van de wereld verandert alles, ook de manier waarop we tv-kijken. Netflix YouTube, Amazon Prime; wie weet nog waar de kijker zit? Dit voorjaar kondigde RTL Nederland daarom aan miljoenen te gaan steken in technologie en data-analyse.

Interviews | 19 april 2018
19 april 2018

De inspirerende verhalen van Trendsactive

Waar creativiteit en data elkaar ontmoeten

Data en menselijke inzichten leven nog te vaak langs elkaar heen. TrendsActive koppelt ze aan elkaar en komt zo tot nieuwe inzichten. Het bureau brengt een genuanceerde boodschap in een wereld van buzzwoorden.

Actueel | 10 januari 2018
10 januari 2018

De status van CRO tools in Nederland

In mei 2017 publiceerden webanalisten.nl de resultaten van het onderzoek naar de status van CRO en A/B-testen in Nederland. Afgelopen december hebben ze een vervolgonderzoek uitgevoerd waar ze specifiek hebben gekeken naar de verschuiving in de voorkeuren voor A/B-test software en workflow tools en het gebruik hiervan. De resultaten van dit onderzoek lees je hier. 

Ook de laatste bytes ontvangen?