Expertise center (4): Insight-management wordt volwassen
De MOA werkt aan het Expertise Center, een kennis- en adviesinstituut dat opdrachtgevers bij staat in het veranderende onderzoekslandschap. Els Molenaar is er voor de MOA volop mee bezig en ze bezoekt in dit jaar diverse opdrachtgevers om het Center toe te lichten en de behoefte van organisaties te peilen.
Nominaties Dutch Search Awards 2019 bekend
De Dutch Search Awards is een initiatief dat opgericht is om excellentie in de Nederlandse search-industrie in de spotlights te zetten. In totaal zijn er 21 awards, onderverdeeld in vier verschillende categorieën.
Nieuwe rol voor insights departments? De analytics translator
Meer en meer data, en meer en meer behoefte aan analyse. Genoeg te doen voor researchers, data scientists en insights professionals. Maar kunnen zij ook goed genoeg de inzichten vertalen naar de alledaagse praktijk van bedrijven. Tijd voor de analytics translator, zegt Sjoerd Koornstra.
Simpele, snelle communicatie voor visuele wezens: Digital Analytics Congres: Clever°Franke
Het visualiseren van data is lichtjaren verwijderd van de aloude taartgrafiek Het Nederlandse bureau Clever°Franke creëert tegenwoordig visualisaties die net zozeer entertainen als informeren, en gooit daarmee internationaal hoge ogen. Medeoprichter Gert Franke vertelt op het Digital Analytics Congres over de kracht en de noodzaak van visuele communicatie.
Digital Analytics Congres: Kevin Swelsen, Wehkamp ‘Data x Visie = Inzicht’
Ruim anderhalf jaar geleden werd Kevin Swelsen door een recruiter gevraagd om bij Wehkamp product experimentation, CRO en analytics naar een hoger plan te tillen. In Clou en op het Digital Analytics Congres vertelt hij over zijn aanpak. ‘Ik ben meewerkend voorman, ik vind het té leuk om me er niet mee te bemoeien.’
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Expertise Center: een perfecte match
De MOA werkt aan het Expertise Center, een kennis- en adviesinstituut dat opdrachtgevers bijstaat in het veranderende onderzoekslandschap. Els Molenaar is er voor de MOA volop mee bezig en ze bezoekt in dit jaar diverse opdrachtgevers om het Center toe te lichten en de behoefte van organisaties te peilen. In elk nummer van Clou doet ze daar verslag van.
Digital Analytics Congres: Peter O'Neill, LeapThree, ‘In elke organisatie hoort een data-analist'
Peter O’Neill helpt organisaties om meer uit hun data te halen. Op het Digital Analytics Congres vertelt hij wat er vaak nog fout gaat. Organisaties moeten volgens de Brit heel anders naar digital analytics gaan kijken en niet bang zijn om erin te investeren.
Het jaar van Clever°Franke
Gert Franke, mede-oprichter van Clever°Franke, vertelt over de uitbreiding van zijn bedrijf. Gert Franke zal op het Digital Analytics Congres, uitgebreid spreken over “The Art of Visualizing Data’.
Breaking down the barriers to the use of Digital Analytics
Peter O’Neill, co-founder of LeapThree, keynote at the Digital Analytics Congres, explains in his blog how to break down the barriers using Digital Analytics.
Data als nieuwe basisingrediënten in de restaurantkeuken
Horecaondernemers toetsen hun inspanningen ook door data te analyseren van hun gasten. De offline en online verkregen gegevens zijn de voedingsbodem voor de samenstelling van de menukaart en de personeelsbezetting. Data worden gebruik voor het optimaliseren van de service en het maximaliseren van de winst.
Een digital analytics workflow creeëren met R in Google Cloud
Mark Edmondson, Data Insight Developer bij IIH Nordic is spreker tijdens het Digital Analytics Congres. In deze blog gaat hij dieper in op het gebruik van het googleAuthR framework in R.
RTL vecht terug met data: het nieuwe TV-kijken
De digitalisering van de wereld verandert alles, ook de manier waarop we tv-kijken. Netflix YouTube, Amazon Prime; wie weet nog waar de kijker zit? Dit voorjaar kondigde RTL Nederland daarom aan miljoenen te gaan steken in technologie en data-analyse.