Actueel | 29 mei 2019
29 mei 2019

Gevolgen van Intelligent Tracking Prevention (ITP)

In zijn blog gaat Ton Wesseling, Online Dialogue in op de ontwikkelingen rond ITP. Waar komt ITP vandaan? ITP historie, werking en gevolgen. Wat is ITP 2.2? En wat zijn de gevolgen voor A/B Testen.

Actueel | 16 april 2019
16 april 2019

Komt een olifant de kamer binnen …. : Expertise Center (6)

De MOA werkt aan het Expertise Center, een kennis- en adviesinstituut dat opdrachtgevers bijstaat in het veranderende onderzoeksland- schap. Els Molenaar is er voor de MOA volop mee bezig en ze schrijft erover in ClouToday. Deze keer over het ongemak van verandering.

Interviews | 15 april 2019
15 april 2019

Data maken foodprofessionals succesvoller: zorg dat de chef vooral bezig kan zijn met de klant

Als marktleider in de horecagroothandel kan Bidfood niet meer zonder datagestuurd werken. Door de voordelen ervan te demonstreren, lieten de afdelingen online sales- en marketing ook de rest van het bedrijf warmlopen voor data.

Onderzoek | 10 april 2019
10 april 2019

CBS beoordeelt informatie van Mezuro positief

Het CBS heeft de mobiliteits- en verblijfinformatie van Mezuro – marktleider op het gebied van mobiliteitsmetingen – beoordeeld. Vanuit enkele grote Nederlandse gemeenten (G7) was deze vraag aan Mezuro en het CBS gesteld.

Actueel | 10 april 2019
10 april 2019

People analytics in de praktijk

HR-professionals willen meer doen met data, maar zij missen daarvoor de kennis en vaardigheden. Dat blijkt uit onderzoek dat de Hogeschool Utrecht heeft uitgevoerd onder leden van AWVN. Hoe til je people analytics in je organisatie naar een hoger plan?

Onderzoek | 02 april 2019
02 april 2019

De rol van de Chief Digital Officer verandert

De rol van de chief digital officer is sinds enkele jaren aan het veranderen. Dit heeft vooral te maken met de impact van big data en de opkomst van artificial intelligence.

Actueel | 27 maart 2019
27 maart 2019

Verschillen in analyticstools

Veel organisaties gebruiken een gratis analyticstool. Wanneer wordt het interessant of zelfs nodig om over te stappen naar een betaald analyticsplatform? Welke mogelijkheden zijn hiervoor en wat moet er gebeuren om deze overstap te maken? Je leest het in de blog van Felipe Wesbonk, Traffic Builders.

Actueel | 16 januari 2019
16 januari 2019

Growth hacking in 2019

If you have read anything related to start-ups or marketing this decade, you will undoubtedly have come across the popular term “Growth Hacking” and wondered what all the fuss was about. MIE has some very interesting and successful growth hackers about how to become a more data-oriented and consumer centric organisation. 

Actueel | 16 januari 2019
16 januari 2019

Digital analytics in the GDPR and ePrivacy era: strategies and tactics

GDPR has led to a lot of questions and short-term fixes. This year the ePrivacy directive is on the doorstep. What can organisations do to improve the quality of data and customer experience? What digital strategies and tactics can we use? 

Actueel | 16 januari 2019
16 januari 2019

Het optimaliseren van non-profit websites

Leer je doelgroep kennen, genereer traffic, duik in je data en stuur gericht. Conversieoptimalisatie is niet alleen voor grote commerciële organisaties met grote budgetten. Integendeel. Tijdens het MIE laten 2 interessante non-profit organisaties zien hoe zij dit aanpakken. 

Interviews | 15 januari 2019
15 januari 2019

De toegewijde focus van BOL.COM: Mindset moet als een olievlek door de organisatie

Structuur ontbrak in het aanbrengen van verbeteringen aan webshop bol.com. Dus tuigde Melle Moorman, CRO lead en UX analist, een apart team op. 

Actueel | 15 januari 2019
15 januari 2019

The Future of Data Collection

De MOA neemt afscheid van prof.dr. Edith de Leeuw als MOA-hoogleraar Methoden en Statistiek aan de Universiteit van Utrecht. Tijdens het afscheidssymposium kijkt Edith de Leeuw1 nog één keer vooruit naar the Future of Data Collection.  

Ook de laatste bytes ontvangen?