Annemarie Klaassen is Digital en Webanalist van het jaar 2019

Door Jan Roekens | 06-06-2019

Digital & Webanalist van 2019 is Annemarie Klaassen van VodafoneZiggo. Volgens de jury toont Klaassen zich een vakvrouw die weet hoe online techniek werkt.


‘Met oog voor de details van data-analyse en ook de ethische kant van online analyse’, aldus de jury. ‘Ze heeft heel goed door welke belangen in de business spelen. En als belangrijkste: Annemarie weet hoe je die met elkaar in verbinding brengt’. De jury was onder de indruk van hoe Klaassen in korte tijd concrete stappen heeft gezet, om de ‘analytics-volwassenheid’ van verschillende teams op peil te brengen. “Nou, daar wordt nog aan gewerkt”, reageerde een kritische Klaassen na afloop. Op de vraag hoe ze dat doet, zei Klaassen: “Door het hele team, dus niet alleen de analist, data-gedreven te laten werken.” En dat vraagt geduld, concludeerde de gelukkige winnaar. Andere genomineerden waren Elisa Onink van KPN en Maurice Beerthuyzen van Nummer Negen.

Lees hier het juryrapport.

Voor meer informatie over de MOAwards zie: www.moawards.nl of via de MOA.

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?