Actueel | 25 februari 2020
25 februari 2020

Effectief communiceren

Op 8 september organiseert de MOA de MOAcademy “Effectief communiceren: Omgaan met lastige mensen en/of situaties” met Jildou Oostenbrug als workshopleider. 

Actueel | 14 november 2019
14 november 2019

Hoe mature is jouw data- en insightsmanagement?

Steeds meer bedrijven houden zich bezig met insights. Data uit vele bronnen worden gecombineerd en in inzichtelijke adviezen aan de board vertaald. De status van het data- en insightsmanagement systeem binnen de organisatie is per bedrijf anders gestructureerd, kent andere accenten en toont zich in verschillende verschijningsvormen. In welke fase van professionalisering zit jouw organisatie en hoe verhoudt zich dat met andere vergelijkbare bedrijven?

Onderzoek | 13 november 2019
13 november 2019

Wat is de toekomst van de kleine detailhandel in de binnensteden?

Deze studie van Panteia geeft een overzicht van de belangrijkste trends, uitdagingen en kansen voor de kleine detailhandel in stadcentra, met inbegrip van kleine centra in landelijke gebieden. 

Actueel | 28 oktober 2019
28 oktober 2019

Hoe richt je jouw analytics organisatie in?

Hoe zorg je nu voor draagvlak voor analytics? En wie maak je verantwoordelijk voor welke taak? Dennise Yeh ging uitgebreid in op de uitdagingen om een analytics organisatie in te richten. Gerard Rathenau vond het super interessant en persoonlijk het leukste onderwerp bij het Digital Analytics Congres 2019 en schreef er een samenvatting over.

Actueel | 21 oktober 2019
21 oktober 2019

Hoe productontwikkeling je werk in digital analytics gaat versterken

Prolet Miteva, sr. productmanager analytics bij Autodesk, was één van de keynotes op het Digital Analytics Congres 2019. Ze sprak over een onderwerp dat haar al heel lang aan het hart ligt: het ‘ver-producten’ van analytics.

Onderzoek | 21 oktober 2019
21 oktober 2019

Neobanking is alleen in emerging markets sterk aanwezig

Dat blijkt uit een wereldwijd onderzoek van Kantar naar het gebruik van nieuwe banken onder 3.000 consumenten. Neobanks, zoals Alipay, N26, Monzo, Revolut – en in Nederland Knab en Bunq – staan bekend als uitdagers (challenger banks) die een revolutie ontketenen in de wereld van retail-banking. Daar is in de ontwikkelde markten vooralsnog echter weinig van te merken.

Onderzoek | 21 oktober 2019
21 oktober 2019

Nederland minder tolerant op het gebied van geestelijke gezondheid dan andere landen

Net iets meer dan de helft van alle Nederlanders (55%) vindt dat een psychische aandoening net als een andere aandoening is. Daarmee is Nederland minder tolerant op het gebied van geestelijke gezondheid dan andere landen.

Onderzoek | 13 mei 2019
13 mei 2019

De omzet in de duurzame touringcarsector blijft stijgen

Panteia verricht jaarlijks, in opdracht van Busvervoer Nederland, een onderzoek naar de omvang en samenstelling van het touringcarvervoer in Nederland. De bevindingen staan beschreven in de nieuwe brochure “Kerncijfers 2018 van het Nederlandse touringcarvervoer”.

Daily Data Bytes wordt gesteund door Kennispartners.

Actueel | 07 mei 2019
07 mei 2019

Datavisualisatie, van inzicht naar impact

Op 21 september organiseert de MOA de MOAcademy “Datavisualisatie, van inzicht naar impact” met Michiel Dullaert als workshopleider. Een goed gekozen en ontworpen datavisualisatie trekt de aandacht van de lezer. Hij zorgt dat mensen wat gaan doen met de inzichten die er getoond worden. 

Interviews | 16 april 2019
16 april 2019

Bekroonde SIRE-Campagne voor jongens heeft effect

Ieder jaar zijn de Effie Awards weer een bron van inspiratie voor marketeers, brand managers en onderzoekers. Een van de campagnes die beloond werden met een Effie Award 2018 is ‘Laat jij jouw jongen genoeg jongen zijn?’ van SIRE. 

Actueel | 13 maart 2019
13 maart 2019

Wifi-me-niet register in de maak

De MOA, branchevereniging voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics komt met een register waarin burgers zich kunnen inschrijven als ze niet willen dat zij aan de hand van wifi als passant worden geteld in winkelgebieden.