Nieuwe Power BI Trainingen: Basis en Advanced
Na de zomer trapt de Academy van het Data & Insights Network weer af, en ditmaal met twee gloednieuwe trainingen: Power BI op basisniveau en op advanced niveau. Of je nu een beginner bent die zijn eerste stappen zet in Power BI, of een ervaren gebruiker die zijn kennis wil uitbreiden, voor beiden is er…
Kom naar Data-Expo – op 11 en 12 september in de Jaarbeurs Utrecht
Data Expo is dé beurs op het gebied van data, AI en digitale transformatie. Experts delen er hun expertise, visie en praktijkvoorbeelden in een uitgebreid lezingenprogramma met meer dan 120 toonaangevende sprekers. Data Expo vindt plaats op 11 en 12 september in de Jaarbeurs Utrecht en is gratis te bezoeken. ▼ Data Expo biedt de…
Congres Kids en Jongeren: minder markt, meer mens
Op 18 juni vond in Hilversum de 32ste editie plaats van het congres Kids en Jongeren. Deelnemers kwamen uit de marketingwereld, onderwijs, media en onderzoek. Ook Sylvie Verbiest was erbij en ze schreef er een blog over. ‘Een warm bad van meningen en inzichten, maar ook een peilstok voor ontwikkelingen.’ ▼ Opvallend aan het congres…
Data & Analytics Congres op 7 november a.s.
Het Data & Insights Network organiseert op 7 november a.s. het zevende Data & Analytics Congres. Nationale en internationale topsprekers presenteren hun visie en tips uit de praktijk. ▼ Het congres is bedoeld voor data-specialisten, online marketeers, e-commerce-specialisten en -managers, CRO-specialisten en-managers, digital data-managers, managers van data- en optimalisatie-teams en product owners. Onderwerpen zijn o.a. Advanced…
Ontdek de kracht van AI op de AI Summit van 19 september
Op 19 september vindt in Amsterdam de AI Summit plaats, georganiseerd door het Data & Insights Network. Wie meer wil weten over AI-toepassingen – en tegelijkertijd wil netwerken – kan zich nu aanmelden. ▼ Geen enkele recente ontwikkeling heeft de data & insightssector meer op zijn grondvesten doen schudden dan de razendsnelle opkomst van Gen…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
‘Miles Monthly’ van start
Miles Research is een serie webinars gestart, onder de naam Miles Monthly, om de innovatieve oplossingen die het bureau ontwikkelt, met anderen te delen. Op 25 juni vond de eerste webinar plaats, deze keer samen met Rob Geerlings, productowner bij CZ. ▼ Tijdens het (goed beoordeelde en bekeken) webinar werd gesproken over de toepassing UX…
D&IN Awards 2024 – het vak zoekt en vindt verbinding
Afgelopen donderdag vond in Zandvoort de finale plaats van de jaarlijkse strijd om de Data & Insights Awards. Zeven categorieën, zeven indrukwekkende winnaars. Voor Daily Data Bytes sprak Ellen Nap na afloop met alle winnaars. ‘Niemand kan meer om het onderzoeksvak heen.’ ▼ De 16e uitreiking van de Data & Insights Awards vond net als…
Motivaction uitgeroepen tot Data & Insights Bureau 2024
Motivaction is vanavond bij de uitreiking van de Data & Insights Awards uitgeroepen tot Data & Insights Bureau van het jaar. De prijs voor Data & Insights Company van 2024 is uitgereikt aan KLM-Air France. ▼ Bij de uitreiking van de jaarlijkse vakprijzen in het vakgebied van data- en insights zijn in totaal in zeven…
NIMA Marketing Now: Het Grote AI Congres
Op 2 juli organiseert NIMA Het Grote AI Congres over de rol en positie van kunstmatige intelligentie voor marketingstrategie. Het evenement vindt plaats bij Club ACE in Amsterdam. Sprekers zijn Jeroen de Bakker, Marc van Eck, Arne Mosselman, Antal de Waij en Martin van Kranenburg. D&IN-leden krijgen korting op de toegangsprijs. ▼ Kunstmatige intelligentie heeft de invulling van de marketingfunctie inmiddels…
D&IN Awards – ‘Als Insights Professional moet je volhardend zijn’
Neeltje Martens (AS Watson), Hans Zijlstra (KLM) en Satyam Arora (Philips) zijn in de race voor de Data & Insights Award voor Insights Professional aan Bedrijfszijde. In aanloop naar de bekendmaking op 27 juni leggen ze elkaar een prangende vraag voor. En ze hebben advies voor jong talent. Hoe zorg je, bij een grote organisatie…
‘We moeten creatiever zijn en meer experimenteren’
Data omzetten in inzichten vindt Romy Bongers (25), Market Intelligence Consultant bij a.s.r., maar half werk: wil je gehoord worden, dan moet je inzichten wel op een creatieve manier doorvertalen binnen de organisatie. Ze is genomineerd voor de Young Talent Award van het Data & Insights Network. Dit is deel twee van een serie van…
Nieuwe definitie van groei en impact op het Sprints & Sneakers Festival
Op 30 augustus a.s. vindt in Thuishaven in Amsterdam voor de derde keer het Sprints & Sneakers Festival plaats. Het thema dit jaar is ‘A New Definition of Growth’, en er zijn 17 sprekers geboekt uit het bedrijfsleven en de wetenschap. Sprekers zijn onder anderen Marco Knitel (ex general manager Uber, co-founder Check) en Matthijs…