Actueel | 11 februari 2025
11 februari 2025

Webinar van de week – Succesvol implementeren van onderzoeksinzichten

Leer in slechts 45 minuten de populaire trainingsonderwerpen van het Data & Insights Network kennen. Schrijf je direct gratis in voor de nieuwe webinar-serie Webinars by the Academy! Tijdens deze korte en praktische webinars word je door experts bijgepraat over onderwerpen die er echt toe doen. ▼ Deze week: 𝗦𝘂𝗰𝗰𝗲𝘀𝘃𝗼𝗹 𝗶𝗺𝗽𝗹𝗲𝗺𝗲𝗻𝘁𝗲𝗿𝗲𝗻 𝘃𝗮𝗻 𝗼𝗻𝗱𝗲𝗿𝘇𝗼𝗲𝗸𝘀𝗶𝗻𝘇𝗶𝗰𝗵𝘁𝗲𝗻 13 februari 2025, 11:00 – 11:45 ‘Impact van onderzoek op de…

Actueel | 04 februari 2025
04 februari 2025

Webinar van de week – Design Thinking

Leer in slechts 45 minuten de populaire trainingsonderwerpen van het Data & Insights Network kennen. Schrijf je direct gratis in voor de nieuwe webinar-serie Webinars by the Academy! Tijdens deze korte en praktische webinars word je door experts bijgepraat over onderwerpen die er echt toe doen. ▼ Deze week – Design Thinking: Maak het verschil 6 februari 2025, 11:00 – 11:45 In dit…

Actueel | 04 februari 2025
04 februari 2025

MIE’25 – ‘Bijna elke politiezaak heeft nu een digitale component, en dus veel data’

Het Marketing Information Event van 18 en 19 maart a.s., georganiseerd door het Data & Insights Network, heeft als thema ‘Revolutionizing Data & Insights: The Transformative Power of Generative AI’. Een van de sprekers is Dominique Roest (foto), kwartiermaker van TROI NL (Team Rendement Operationele Informatie) bij de politie. Een team waar alles draait om…

Actueel | 30 januari 2025
30 januari 2025

Nomineer mee voor de Data & Insights Awards 2025

Ook dit jaar reikt het Data & Insights Network weer Awards uit. Awards win je niet zomaar. Het zijn dé vakprijzen voor inspirerende en toonaangevende data & insights professionals, bureaus en companies die het verschil maken in het vakgebied. En…. er kan nog worden genomineerd!  ▼ De Awards 2025 worden uitgereikt in de volgende categorieën: •…

Actueel | 28 januari 2025
28 januari 2025

Webinars Digital & Analytics Congres ‘24 – Unlock the Power of Data Analysis & Value Creation

Explore the latest insights in AI, marketing, and data analytics with an exciting lineup of webinars. These sessions are designed to help you turn data into actionable value, whether by enhancing your ad strategies, leveraging AI for qualitative research or navigating the ethical challenges of emerging technology. ▼ Discover how data-driven decision-making can create real…

Actueel | 16 januari 2025
16 januari 2025

Creativiteit in marketing en merkcommunicatie op SWOCC Symposium

Op donderdag 6 februari 2025 organiseert SWOCC in de middag het jaarlijkse SWOCC Symposium. Het symposium staat in het teken van creativiteit in marketing en merkcommunicatie en het wordt gehouden bij Crea in  Amsterdam. Vooraanstaande academici en creatieve professionals delen er de nieuwste inzichten en praktijkervaringen. ▼ Hoogtepunten van het programma zijn: Creativiteit in de…

Actueel | 14 januari 2025
14 januari 2025

Ipsos I&O Festival: Beter door anders

Sinds januari 2024 zijn Ipsos en I&O Research één. Reden om het éénjarig bestaan te vieren met een event: het Ipsos I&O Festival: Beter door Anders! Op de middag van donderdag 30 januari a.s. wil de organisatie laten zien wat de kracht is van de combinatie, en dat gebeurt in de Tolhuistuin in Amsterdam. ▼…

Actueel | 17 december 2024
17 december 2024

Aanmelden Insight Scientist 2025 van start – thema is influencer marketing

Jaarlijks reikt het Data & Insights Network vakprijzen uit. Dat gebeurt in 2025 op 26 juni. De komende maanden zijn tal van jury’s bezig met de beoordeling van bureaus, bedrijven en professionals, en dat geldt ook voor de Insight Scientist-award. Aanmeldingen voor die prijs zijn vanaf nu welkom. Thema komend jaar is ‘influencer marketing’. ▼…

Actueel | 05 december 2024
05 december 2024

MIE’25 – Revolutionising data & insights 

Op 18 en 19 maart 2025 vindt in Amersfoort MIE’25 plaats. Het jaarlijkse evenement van  het Data & Insights Network heeft gekozen voor een nieuwe locatie. Niet meer de Jaarbeurs in Utrecht maar de Rijtuigenloods in Amersfoort. Het thema van  MIE’25 is ‘Revolutionising Data & Insights: The transformative power of generative AI.’ ▼ De nieuwe…

Actueel | 28 november 2024
28 november 2024

Training voor marketeers: ‘Van data naar commerciële besluitvorming’


Marketeers zien vaak door de bomen het KPI-bos niet meer. Er is meer data beschikbaar dan je kunt verwerken. Hoe krijg je overzicht? Hoe stel je prioriteiten? Het Data & Insights Network organiseert daarom een tweedaagse training ‘Van data naar commerciële besluitvorming’. Docent is Robert van Ossenbruggen. ▼ Het programma van de training is als volgt:  Deel…

Actueel | 28 november 2024
28 november 2024

Unravel Research wint opnieuw FD Gazellen Award

Voor het vijfde jaar op rij heeft Unravel Research de FD Gazellen Award in ontvangst mogen nemen. De FD Gazellen Award wordt jaarlijks uitgereikt door het Financieele Dagblad aan snelgroeiende ondernemingen die zich onderscheiden door hun sterke groei.  ▼ ‘Voor Unravel Research is dit een bijzondere erkenning van onze continue bedrijfsontwikkeling en marktpositie’, zegt mede-oprichter Tim…

Actueel | 12 november 2024
12 november 2024

Primera, NS International en KLM winnen DDMA Experimentation Heroes 2024

DDMA maakte afgelopen week bekend welke organisaties tot DDMA Experimentation Heroes 2024 zijn uitgeroepen. Primera, NS International, KLM en Mepal gaan met de winst naar huis, in respectievelijk de categorieën Conversie, Experimentation Culture en Beyond Web. ▼ Volgens de jury viel Primera’s case op door zijn klantgerichte aanpak, grondig gebruikersonderzoek, sterke samenwerking en robuuste datavalidatie,…

Ook de laatste bytes ontvangen?