Actueel | 02 april 2024
02 april 2024

Ladies of Data viert vijfjarig bestaan met evenement

Op 16 april 2024 vindt de vijfde editie plaats van het evenement ‘Ladies of Data’. Plaats van handeling: JADS Mariënburg, ‘s-Hertogenbosch. Ladies of Data heeft zich sinds de lancering opgeworpen als een platform dat vrouwen in de data-science-sector samenbrengt en ondersteunt. Ladies of Data is een jaarlijks evenement dat vrouwen in data-science samenbrengt voor kennisuitwisseling…

Actueel | 28 maart 2024
28 maart 2024

Education Day – Data Strategy & Data Driven Marketing

Kom naar de Education Day, een sessie exclusief voor docentleden en in onderwijs geïnteresseerden van het Data & Insights Network en NIMA. Thema: Data Strategy & Data Driven Marketing. Een niet te missen middagprogramma op 18 oktober a.s. van 14.00 tot 16.35 uur (met borrel na). Gratis voor D&IN-leden!  Programma 14.00 – 14. 10 uur |…

Actueel | 28 maart 2024
28 maart 2024

Van welke marktonderzoektermen moeten we af?

De jaarlijkse Marketing Research Society-conferentie in Engeland telde dit jaar ook een sessie waarin – als was het een populaire talkshow – een panel mocht zeggen welke termen uit het vak dienen te verdwijnen. Het publiek mocht erover stemmen. Kiezen van ergernissen… in Engeland is er zelfs een speciaal tv-programma voor, Room 101. Dat was…

Actueel | 19 maart 2024
19 maart 2024

MIE’24 groot succes

Afgelopen woensdag en donderdag, 13 en 14 maart, vond in Utrecht de 22ste editie van het MIE plaats. Het event werd een groot succes. The Art of Data & Insights kwam volledig tot zijn recht in 94 verschillende sessies, waarin 150 sprekers de laatste trends en ontwikkelingen in het vakgebied presenteerden. De 1.450 bezoekers (waarvan…

Actueel | 12 maart 2024
12 maart 2024

Chatbots die praten met persona’s – Maak het mee op MIE’24!

Op de tweede dag van MIE’24 (14 maart) vertellen David Verschoor en Marco Vugts van MarketResponse alles over de eerste versie van de BSR-chatbot. BSR is het segmentatiemodel van het bureau, compleet met persona’s. En met die persona’s kun je nu in gesprek. Daily Data Bytes sprak met Jos Frijters, CCO van MarketResponse. ‘Ga aan…

Actueel | 12 maart 2024
12 maart 2024

Weer meer opdrachtgevers naar MIE’24

Tot en met gisteren was ruim de helft van de aanmeldingen voor het MIE (dat morgen begint) afkomstig van gebruikers/opdrachtgevers van onderzoek en/of dataservices (zie de nieuwe lijst onderaan het bericht). Dat is in lijn met wat we vorige week al konden melden. MIE’24 begint morgen. Wie er nog bij wil zijn, kan zich binnen…

Actueel | 07 maart 2024
07 maart 2024

‘Validators herdefinieert spelregels marketing’

Op MIE’24 maak je alles live mee. Ook de presentatie van Validators dat op woensdag 13 maart, om 11.15 uur, in de Ipsos I&O- zaal, een revolutionair product wil onthullen dat ‘de spelregels van marketing herdefinieert’. Validators verklapt nog weinig over de onthulling. ‘Stel je voor dat je real time inzicht hebt in de strategieën…

Actueel | 07 maart 2024
07 maart 2024

‘Technologie en cultuur geven communicatie nieuwe dynamiek’

Op de tweede dag van MIE’24 geven Gert Koot en Maxime de Jonge van Human Tales een lezing onder de titel: ‘Changing the Dialogue’. Het gaat over het veranderende landschap van communicatie temidden van technologische en culturele verschuivingen. Een nieuwe blik op het zender-ontvangermodel en de gevolgen voor bedrijven en merken. De lezing is in…

Actueel | 07 maart 2024
07 maart 2024

Ruigrok over de kracht van inclusief onderzoek én onderzoek in actie!

Ook dit jaar neemt Ruigrok deel aan het MIE, als gouden sponsor en kennispartner. Op 13 en 14 maart zijn er round tables over de kracht van inclusief onderzoek en de impact daarvan op productontwikkeling en communicatie. En in een lezing komt de vertaling van onderzoek naar actie ruim aan bod. De do’s en don’ts…

Actueel | 29 februari 2024
29 februari 2024

De digitale klantreis van IKEA

Ewald Lausberg (foto) van excap en Dennis van der Veen van IKEA geven op het MIE een presentatie over de digitale klantreis van IKEA. Het bedrijf versnelde de digitalisering in 2020 en dat leidde tot een omnichannel klantreis met een klantgerichte, datagedreven aanpak. Wij spraken met Ewald Lausberg van excap, gespecialiseerd in CX en EX….

Actueel | 29 februari 2024
29 februari 2024

MIE’24: David Smith over AI, winnaars en verliezers (en alles daartussenin)

David Smith vertelt op MIE’24 wie er gaan profiteren van AI en wie het moeilijk krijgen. De onderzoeksveteraan spreekt van de allergrootste omwenteling die hij in zijn lange carrière heeft meegemaakt. Iedereen, in elke sector, heeft het weleens gecheckt: hoe groot is de kans dat ik door AI word vervangen? David Smith publiceerde recentelijk, samen…

Actueel | 27 februari 2024
27 februari 2024

Webinar Haystack Consulting en Ebrofoods

Een jaar geleden introduceerde Haystack Consulting het innovatiespel Treasure Hunt en daar hebben al veel partijen mee mogen spelen. Op 29 februari houdt Haystack een webinar over het spel, met speciale aandacht voor Ebrofoods. Uitgangspunt van het spel is dat de wereld om ons heen tal van prachtige schatten verbergt en die ontdekt kunnen worden….

Ook de laatste bytes ontvangen?