Ladies of Data viert vijfjarig bestaan met evenement
Op 16 april 2024 vindt de vijfde editie plaats van het evenement ‘Ladies of Data’. Plaats van handeling: JADS Mariënburg, ‘s-Hertogenbosch. Ladies of Data heeft zich sinds de lancering opgeworpen als een platform dat vrouwen in de data-science-sector samenbrengt en ondersteunt. Ladies of Data is een jaarlijks evenement dat vrouwen in data-science samenbrengt voor kennisuitwisseling…
Education Day – Data Strategy & Data Driven Marketing
Kom naar de Education Day, een sessie exclusief voor docentleden en in onderwijs geïnteresseerden van het Data & Insights Network en NIMA. Thema: Data Strategy & Data Driven Marketing. Een niet te missen middagprogramma op 18 oktober a.s. van 14.00 tot 16.35 uur (met borrel na). Gratis voor D&IN-leden! Programma 14.00 – 14. 10 uur |…
Van welke marktonderzoektermen moeten we af?
De jaarlijkse Marketing Research Society-conferentie in Engeland telde dit jaar ook een sessie waarin – als was het een populaire talkshow – een panel mocht zeggen welke termen uit het vak dienen te verdwijnen. Het publiek mocht erover stemmen. Kiezen van ergernissen… in Engeland is er zelfs een speciaal tv-programma voor, Room 101. Dat was…
MIE’24 groot succes
Afgelopen woensdag en donderdag, 13 en 14 maart, vond in Utrecht de 22ste editie van het MIE plaats. Het event werd een groot succes. The Art of Data & Insights kwam volledig tot zijn recht in 94 verschillende sessies, waarin 150 sprekers de laatste trends en ontwikkelingen in het vakgebied presenteerden. De 1.450 bezoekers (waarvan…
Chatbots die praten met persona’s – Maak het mee op MIE’24!
Op de tweede dag van MIE’24 (14 maart) vertellen David Verschoor en Marco Vugts van MarketResponse alles over de eerste versie van de BSR-chatbot. BSR is het segmentatiemodel van het bureau, compleet met persona’s. En met die persona’s kun je nu in gesprek. Daily Data Bytes sprak met Jos Frijters, CCO van MarketResponse. ‘Ga aan…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Weer meer opdrachtgevers naar MIE’24
Tot en met gisteren was ruim de helft van de aanmeldingen voor het MIE (dat morgen begint) afkomstig van gebruikers/opdrachtgevers van onderzoek en/of dataservices (zie de nieuwe lijst onderaan het bericht). Dat is in lijn met wat we vorige week al konden melden. MIE’24 begint morgen. Wie er nog bij wil zijn, kan zich binnen…
‘Validators herdefinieert spelregels marketing’
Op MIE’24 maak je alles live mee. Ook de presentatie van Validators dat op woensdag 13 maart, om 11.15 uur, in de Ipsos I&O- zaal, een revolutionair product wil onthullen dat ‘de spelregels van marketing herdefinieert’. Validators verklapt nog weinig over de onthulling. ‘Stel je voor dat je real time inzicht hebt in de strategieën…
‘Technologie en cultuur geven communicatie nieuwe dynamiek’
Op de tweede dag van MIE’24 geven Gert Koot en Maxime de Jonge van Human Tales een lezing onder de titel: ‘Changing the Dialogue’. Het gaat over het veranderende landschap van communicatie temidden van technologische en culturele verschuivingen. Een nieuwe blik op het zender-ontvangermodel en de gevolgen voor bedrijven en merken. De lezing is in…
Ruigrok over de kracht van inclusief onderzoek én onderzoek in actie!
Ook dit jaar neemt Ruigrok deel aan het MIE, als gouden sponsor en kennispartner. Op 13 en 14 maart zijn er round tables over de kracht van inclusief onderzoek en de impact daarvan op productontwikkeling en communicatie. En in een lezing komt de vertaling van onderzoek naar actie ruim aan bod. De do’s en don’ts…
De digitale klantreis van IKEA
Ewald Lausberg (foto) van excap en Dennis van der Veen van IKEA geven op het MIE een presentatie over de digitale klantreis van IKEA. Het bedrijf versnelde de digitalisering in 2020 en dat leidde tot een omnichannel klantreis met een klantgerichte, datagedreven aanpak. Wij spraken met Ewald Lausberg van excap, gespecialiseerd in CX en EX….
MIE’24: David Smith over AI, winnaars en verliezers (en alles daartussenin)
David Smith vertelt op MIE’24 wie er gaan profiteren van AI en wie het moeilijk krijgen. De onderzoeksveteraan spreekt van de allergrootste omwenteling die hij in zijn lange carrière heeft meegemaakt. Iedereen, in elke sector, heeft het weleens gecheckt: hoe groot is de kans dat ik door AI word vervangen? David Smith publiceerde recentelijk, samen…
Webinar Haystack Consulting en Ebrofoods
Een jaar geleden introduceerde Haystack Consulting het innovatiespel Treasure Hunt en daar hebben al veel partijen mee mogen spelen. Op 29 februari houdt Haystack een webinar over het spel, met speciale aandacht voor Ebrofoods. Uitgangspunt van het spel is dat de wereld om ons heen tal van prachtige schatten verbergt en die ontdekt kunnen worden….