MIE’24 – Bilendi (deel 2) over AI, kwalitatief onderzoek en de persoonlijke touch
In een vorig artikel introduceerden we Bilendi, toeleverancier op het gebied van technologie en data, met een focus op onderzoek. In dit artikel (en op het MIE) gaan Tymon Groenendal, business development manager Nederland, en country director Luigi Casula dieper in op enkele recente innovaties en toepassingen. Bilendi zit volop in de lift. De Europese…
MIE’24 – ElastIQ-Connect en Alliander over de almachtige data-scientist
Op woensdag 13 maart geven Ben Edmondson van ElastIQ-Connect en Janita Stuurman van Alliander op het MIE een lezing over ‘The Omnipotent Data Scientist’. De vele kanten van de data-scientist komen aan bod en vooral ook wat data-science inhoudt. Daily Data Bytes sprak met software engineer Ben Edmondson: ‘Onze datawereld komt dichter naar de mensen…
MIE’24: Beautiful Lives over de soepele klantreis door Schiphol
Op donderdag 14 maart, om 14.55 uur, geven Gaby Siera en Ellen Boon van Beautiful Lives, samen met Jim van Velzen van de Schiphol Group, op MIE’24 in de Jaarbeurs in Utrecht, een presentatie over de customer journey op Schiphol. Daily Data Bytes sprak met Gaby Siera, founder en managing partner van Beautiful Lives. ‘Ondanks…
Grote toeloop opdrachtgevers naar MIE’24
De inschrijvingen voor MIE’24, 13 en 14 maart in de Jaarbeurs in Utrecht, komen nu volop binnen. Wat opvalt is het hoge aantal opdrachtgevers dat op deze dagen aanwezig zal zijn. Een meer dan uitgelezen kans voor bureaus en bedrijven om elkaar te ontmoeten, niet alleen bij lezingen en round tables, maar ook op de…
MIE’24: DataIM over de kunst van statistische analyses en datavisualisaties
Op het MIE geeft David Macro, hoofd data-science van DataIM, een masterclass met als titel: ‘Marktonderzoek met R en Shiny in vogelvlucht’. R en Shiny zijn twee tools die tezamen een framework bieden voor statistische analyses en datavisualisatie. Daily Data Bytes sprak erover met Gijs van Blokland, algemeen directeur van DataIM. Eerst even over DataIM….
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
MIE’24: Kees van Duyn en Rob Drent over de kunst van semiotics
Op 13 maart om 14.00 uur geven Kees van Duyn en Rob Drent van SemioCentral een lezing onder de titel: ‘Bloody or Virgin Mary? A cultural view of the zero-alcohol movement’. Daily Data Bytes sprak met Kees van Duyn. ‘Culture wordt helaas stelselmatig genegeerd in het Nederlandse marktonderzoek.’ Waar ga je het over hebben op…
Webinar gedragsverandering
Motivaction organiseert eind februari een webinar over gedragsverandering. Het is bestemd voor degenen die campagnes maken, mensen voorlichten of juist nudgen, en die meedenken over beleid. Het webinar biedt concrete en effectieve methoden om verschillende doelgroepen in beweging te krijgen. In het gratis webinar ontdek je: De belangrijkste sociaalpsychologische en fysieke bepalers van gedrag; Hoe…
MIE’24: Iga Jarosz over de kunst van analytics-engineering
Op 13 maart geeft Iga Jarosz, analytics engineer van Digital Power, samen met Jan Hoogenboom van Agrico, op MIE’24 een presentatie over de data-transformatie bij de grootste aardappelproducent van Nederland. Daily Data Bytes sprak met haar. Waar ga je het over hebben op het MIE en waarom juist hierover? ‘We zullen het verhaal van Agrico…
MIE’24: Janine Himpers over de kunst van customer en employee experience
Op 13 en 14 maart kun je op MIE’24 de state of the art van data & insights van dichtbij meemaken in de vorm van presentaties, round tables en een dynamische beursvloer. Op donderdag 14 maart geeft Janine Himpers van Altuïtion een presentatie, samen met Wanda Stoteler van Kramp. Een open sessie over de verschillen…
MIE’24: Merik te Grotenhuis over de kunst van AI in marktonderzoek
Op 13 en 14 maart kun je op MIE’24 de state of the art van data & insights van dichtbij meemaken in de vorm van presentaties, round tables en een dynamische beursvloer. In de komende edities van Daily Data Bytes stellen we een aantal van de sprekers voor. Vandaag Merik te Grotenhuis van interview- en…
Survalyzer op MIE’24: AI-integratie in klantcontact
Survalyzer presenteerde de afgelopen tijd opmerkelijke resultaten met ChatGPT op het gebied van sentiment- en onderwerpanalyse in open teksten. Volgens eigenaar Christian Hyka staan we nog maar aan het begin van de AI-reis. Daar komt hij over vertellen op het MIE. Wat doe je wanneer je klantervaringsmanagement hapert? Voor het Zwitserse postbedrijf GeoPost DPD was…
MIE’24: Esther Rookhuijzen over de kunst van helder informatie delen
Op 13 en 14 maart kun je op MIE’24 de state of the art van data & insights van dichtbij meemaken in de vorm van presentaties, round tables, een dynamische beursvloer en alle mogelijkheid om contact te leggen met vakgenoten. In de komende edities van Daily Data Bytes stellen we alvast wat sprekers voor. Vandaag…