Actueel | 04 mei 2023
04 mei 2023

‘Neuromarketing in elke stap van reclameproductie’ op MIE23

Volgende week, op 9 en 10 mei, vindt in de Jaarbeurs Utrecht de 21ste editie plaats van het grootste Data & Insights Event van Nederland, met de laatste trends en ontwikkelingen in het vakgebied. Tom van Bommel, co-founder van Unravel, komt op 9 mei naar het MIE. Hij gaat het hebben over de rol van...
Actueel | 04 mei 2023
04 mei 2023

Social media en de invloed op eet- en koopgedrag van kinderen

Stel je voor dat je onderzoek doet, de resultaten doorvertaalt in videomateriaal en zo de wereld een stukje mooier probeert te maken. Klinkt ingewikkeld? Is het niet. Door een research community in te zetten, maakte Ruigrok inzichtelijk hoe influencers en advertenties kinderen en jongeren al op jonge leeftijd beïnvloeden in hun eet- en koopgedrag. Op...
Actueel | 04 mei 2023
04 mei 2023

Online Brand Growth Event 2023 op 11 mei

DVJ Insights organiseert op 11 mei a.s. de zevende editie van het Brand Growth Event. Er is een online programma op die dag van 16.00 tot 18.00 uur. Het event staat in het teken van het jaarthema: maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Op het Brand Growth Event delen keynote-sprekers hun visie op MVO in relatie tot...
Actueel | 04 mei 2023
04 mei 2023

‘Employee experience’ op MIE23

Volgende week, op 9 en 10 mei, vindt in de Jaarbeurs Utrecht de 21ste editie plaats van het grootste Data & Insights Event van Nederland, met de laatste trends en ontwikkelingen in het vakgebied. ‘Employee experience’: dig the gold & close the loop’, is de lezing die Ally Bouter en David Macro geven op dinsdag...
Actueel | 04 mei 2023
04 mei 2023

Bol.com weer sterkste merk, Holland & Barrett groeikanon

Webwinkel bol.com is opnieuw het sterkste retailmerk van Nederland. Dat blijkt uit de negende editie van het Retail Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy, dat gepubliceerd is in het aprilnummer van RetailTrends. Bol.com kwam tot nu toe ieder jaar als winnaar uit de bus. Kruidvat verdringt HEMA van de tweede plek. Op plaats drie staat...
Actueel | 02 mei 2023
02 mei 2023

‘De kracht van ChatGPT: kansen en valkuilen onthuld!’ op MIE’23

Op 9 en 10 mei vindt in de Jaarbeurs Utrecht de 21ste editie plaats van het grootste Data & Insights Event van Nederland, met de laatste trends en ontwikkelingen in het vakgebied. Charida Dorder van het platform AI for Marketing Academy opent het MIE op dinsdag 9 mei met een keynote over de kracht van...
Actueel | 02 mei 2023
02 mei 2023

AMMA Award voor beste research naar MeMo2

Bij de AMMA Awards 2023 heeft MeMo2 (a Kantar company) de award gewonnen voor beste research. Het onderzoek dat met de eer ging strijken, had als titel ‘Het ware media-effect op supermarktbezoek ontrafeld: over de impact van realtime gedragsdata in effectonderzoek’. Ruim 4300 supermarktfilialen en meer dan 60 crossmediacampagnes van alle Nederlandse supermarkten waren onderdeel...
Actueel | 02 mei 2023
02 mei 2023

Combining Brand and MMM for Future-Proof Marketing’

Op 9 en 10 mei vindt in de Jaarbeurs Utrecht de 21ste editie plaats van het grootste Data & Insights Event van Nederland, met de laatste trends en ontwikkelingen in het vakgebied. Johan Walda van Objective Platform spreekt op 9 mei, samen met Celesta Lücker-Swart van VodafoneZiggo over ‘Ahead of the Curve: Combining Brand and...
Actueel | 25 april 2023
25 april 2023

‘Meten én verbeteren van klantervaringen met Conversational AI’ op MIE’23

Op 9 en 10 mei vindt in de Jaarbeurs Utrecht de 21ste editie plaats van het grootste Data & Insights Event van Nederland, met de laatste trends en ontwikkelingen in het vakgebied. Op 10 mei is er een presentatie en een Round Table met Marco Wolters, CEO van Abbi Insights, en Minke Braakman, marketing- en...
Actueel | 25 april 2023
25 april 2023

‘The quest for the feelgood price’ op MIE’23

Op 9 en 10 mei vindt in de Jaarbeurs Utrecht de 21ste editie plaats van het grootste Data & Insights Event van Nederland, met de laatste trends en ontwikkelingen in het vakgebied. Een van de keynote-sprekers is Kai-Markus Mueller. Zijn bijdrage draagt als titel ‘The quest for the feel-good price’. Prof. Dr. Kai-Markus Mueller gaat...
Actueel | 25 april 2023
25 april 2023

MWM2 wint aanbesteding klantenpanel RVO

De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) streeft ernaar om haar dienstverlening aan te laten sluiten bij de behoeften van de ondernemer. Om inzicht te krijgen in de behoeften van de ondernemer, wil RVO verschillende instrumenten inzetten, waaronder een klantenpanel. Dat werd aanbesteed, en verschillende marktonderzoeksbureaus schreven er zich voor in. MWM2 kwam als winnaar uit...
Actueel | 25 april 2023
25 april 2023

Meld je (vóór 14 mei) aan voor het SMART Bestuur ’23-’25!

Lijkt het je leuk om inspirerende seminars en congressen op te zetten? Mensen met elkaar in verbinding te brengen? En daarnaast natuurlijk ook je eigen netwerk binnen marktonderzoek te vergroten en je skills en CV een extra boost te geven? Dan ben je bij het SMART-bestuur aan het juiste adres! Wat ga je doen als...

Ook de laatste bytes ontvangen?