Survalyzer op MIE’24: AI-integratie in klantcontact
Survalyzer presenteerde de afgelopen tijd opmerkelijke resultaten met ChatGPT op het gebied van sentiment- en onderwerpanalyse in open teksten. Volgens eigenaar Christian Hyka staan we nog maar aan het begin van de AI-reis. Daar komt hij over vertellen op het MIE. Wat doe je wanneer je klantervaringsmanagement hapert? Voor het Zwitserse postbedrijf GeoPost DPD was…
MIE’24: Esther Rookhuijzen over de kunst van helder informatie delen
Op 13 en 14 maart kun je op MIE’24 de state of the art van data & insights van dichtbij meemaken in de vorm van presentaties, round tables, een dynamische beursvloer en alle mogelijkheid om contact te leggen met vakgenoten. In de komende edities van Daily Data Bytes stellen we alvast wat sprekers voor. Vandaag…
Kaartverkoop voor MIE’24 gestart!
Op 13 en 14 maart 2024 presenteert het Data & Insights Network de state of the art van het vak tijdens de 22ste editie van het MIE. Wie de laatste trends en ontwikkelingen niet wil missen, bestelt nu tickets! Zet je schrap voor meer dan 80 sessies met topsprekers, prikkelende workshops, silent seminars, round tables…
Sensory Talk ‘Innovaties in Sensorisch Onderzoek’
Het Data & Insights Network nodigt leden en niet-leden uit voor een Sensory Talk op woensdag 31 januari aanstaande van 13.00 – 14.00 uur. De talk wordt gegeven door Daniëlle Dull, Senior Consultant bij EyeQuestion Software, die de nieuwste ontwikkelingen deelt in het sensorisch en consumentenonderzoek. De onderwerpen in de talk van Daniëlle Dull omvatten…
Marug Marketing Conference op 12 maart a.s.
Dit jaar wordt voor de 35ste keer de MARUG Marketing Conference gehouden. Op 12 maart zullen studenten en bedrijven met affiniteit voor marketing samenkomen in Euroborg in Groningen. Tijdens het congres zullen deelnemers zich bezighouden met actuele marketingvraagstukken en hierover actief ideeën uitwisselen. De MARUG Marketing Conference is het grootste studentenmarketingcongres van Nederland met jaarlijks…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Data & Insights Event MIE ’24 op 13 en 14 maart a.s.
Op 13 en 14 maart 2024 presenteert het Data & Insights Network de state of the art van het vak tijdens de 22ste editie van het MIE. In zo’n 80 sessies met topsprekers, en in prikkelende workshops, Silent Seminars, Round Tables en Masterclasses kom je alles te weten over insights, data-science, data-analytics en AI. Ben…
Wie wordt ‘Insights Scientist van het jaar 2024’? Ding mee!
Jaarlijks reikt D&IN vakprijzen uit aan bureaus en bedrijven, en aan inspirerende insights professionals die het verschil maken in het vakgebied. Wetenschappers dingen ook mee naar een van de prijzen. Wie wordt Insights Scientist van het jaar 2024? De inschrijving staat nu open! Door de zorgen om de effecten van klimaatverandering staat het produceren van…
Word een expert in Sensorisch Onderzoek!
Sinds 2002 biedt het Data & Insights Network de cursussen Sensorisch Onderzoek A en Sensorisch Onderzoek B aan ter voorbereiding op landelijk erkende NIMA-Data & Insights Network examens. Sensorisch Onderzoek-A Leer de rol van sensorisch onderzoek begrijpen bij kwaliteitscontrole, houdbaarheidstesten, procesveranderingen, productontwikkeling en consumentenonderzoek. Onder begeleiding van Harry Vogel worden alle relevante hoofdstukken van het…
Charida Dorder wint PIM Marketing Literatuur Prijs met AI in Marketing
De Marketing Literatuur Prijs 2023 van Platform Innovatie in Marketing (PIM) gaat dit jaar naar AI in Marketing van Charida Dorder. De vakjury beoordeelt dit als het meest vernieuwende en relevante boek. Het is een wake-up call en een AI-praktijkhandleiding ineen. AI in Marketing werd door de jury beoordeeld als het meest vernieuwende, inspirerende en…
Education Day over onderzoek en data-analyse
Afgelopen donderdag 23 november organiseerden het Data & Insights Network, samen met NIMA, de Education Day, met als onderwerp ‘Data on Research’. Met een zorgvuldig samengesteld programma bood de dag een uitgelezen kans voor verdieping in de nieuwste ontwikkelingen en trends op het gebied van onderzoek en data-analyse. Eerste spreker was Marco Wolters van Abbi…
Effie Awards uitgereikt
In Circa Amsterdam werden afgelopen donderdag 16 november de Effie Awards uitgereikt. De grote winnaars waren Hertog Jan (‘het #1 biermerk van Nederland’) met goud en bureau Joe Public dat met twee bronzen en een zilveren Effie naar huis ging. De Baak ontving een zilveren Effie voor een campagne waaraan ook Blauw Research meewerkte. Er…
Laatste kans: meld je aan voor Education Day!
Aanstaande donderdagmiddag organiseert het Data & Insights Network samen met het NIMA weer een fysieke Education Day in Amsterdam. Dit keer met als overkoepelend thema ‘Data on Research’. Leden van het D&IN zijn van harte uitgenodigd om hierbij (kosteloos) aanwezig te zijn. Het programma voor de middag ziet er als volgt uit: 13.30 – 14.00…