Actueel | 07 september 2023
07 september 2023

Human8 organiseert twee brand-events

Op woensdag 20 september organiseert Human8 twee digitale sessies onder de naam Do What Matters. In anderhalf uur komt een mix van merkverhalen voorbij, gepresenteerd door vertegenwoordigers van o.a. Coca-Cola, Philips en Cathay Pacific. Er zijn twee sessies, eentje gericht op APAC/EMEA en eentje op EMEA/AMS. Per sessie zijn er verschillende sprekers, met in ieder…

Actueel | 07 september 2023
07 september 2023

Shopper Brain Conference Europe

Op 25 en 26 oktober a.s. wordt in Dublin de Shopper Brain Conference Europe gehouden. Het is dé plek om alles te weten te komen over wat het brein doet op de winkelvloer. Hoe verkoop je je producten, hoe kun je de wensen van consumenten nog beter begrijpen en hoe communiceer je nog effectiever met…

Actueel | 05 september 2023
05 september 2023

Sprints & Sneakers Festival: van talks tot party

Op 29 september 2023 organiseert Sprints & Sneakers een festival voor marketeers bij Thuishaven in Amsterdam. Na de uitverkochte eerste editie in 2022, verwacht de organisatie opnieuw een samensmelting van congres en festival. Overdag is er tijd voor inhoud, ’s avonds is het feest. Congressen zijn vaak saai en de meeste festivals zijn niet leerzaam,…

Actueel | 05 september 2023
05 september 2023

SMART Congres 2023 – 21 september – In de Ruimte, Utrecht

Het programma van het komende SMART Congres is nu compleet. Het congres vindt plaats op donderdag 21 september in de Ruimte, een historische locatie aan de Utrechtse grachten. Is jouw bureau of bedrijf aangesloten bij het Data & Insights Network, dan krijg je korting op de ticketprijs! Het programma ziet er als volgt uit: 09:30-10:00…

Actueel | 05 september 2023
05 september 2023

ESOMAR’s AI Taskforce inventariseert kansen en bedreigingen

ESOMAR richtte onlangs de AI Taskforce op, bedoeld om het gebruik van kunstmatige intelligentie in de onderzoeks-, insights- en analyticssector te begeleiden. In Community Circles werd in augustus een inventarisatie gehouden van de sterke en zwakke punten en de kansen en bedreigingen van AI. Op het ESOMAR Congres van 10 t/m 13 september in de…

Actueel | 31 augustus 2023
31 augustus 2023

Data & Analytics Congres op 2 november

  Het Data & Insights Network organiseert op 2 november a.s. het zesde Data & Analytics Congres. Verrassende (inter)nationale topsprekers presenteren hun visie en tips uit de praktijk aan vele enthousiaste data-specialisten, online marketeers, e-commerce-specialisten en -managers, business translators en-managers, digital data-managers, managers van data- en optimalisatie-teams en product owners. De topics van het Data…

Actueel | 29 augustus 2023
29 augustus 2023

Marketing measurement maakt het verschil

Van 10 t/m 13 september wordt in Amsterdam het jaarlijkse ESOMAR Congres gehouden. Namens het Data & Insights Network spreekt Sven Meijer, director business development van Objective Platform, op 11 september op het congres over marketing measurement. Daily Data Bytes vroeg hem alvast iets te vertellen over zijn presentatie.    Als kernboodschap van zijn lezing…

Actueel | 24 augustus 2023
24 augustus 2023

Hoe vind je de ideale prijs voor een nog niet bestaand product?

Op 12 september houdt Neurensics van 10.00 tot 11.00 uur een webinar over de ideale prijs voor een nieuw product. Sprekers zijn Kai-Markus Mueller (Neurensics), Sandris Murins (founder Scent Camera) en George Boretos (FutureUP). Wat het nieuwe product is? De Scent Camera die geuren vastlegt. Scent Camera is een revolutionair apparaat waarmee dat het mogelijk…

Actueel | 17 augustus 2023
17 augustus 2023

Save the date: 21 september – SMART Congres

Het jaarlijkse SMART Congres komt er weer aan. Op donderdag 21 september is er een dagvullend programma dat je niet alleen laat luisteren, maar je ook prikkelt om zelf na te denken. Laat je niet alleen verrassen, maar neem zelf het roer in handen om kennis te vergaren. Het congres wordt gehouden in De Ruimte,…

Actueel | 27 juli 2023
27 juli 2023

Winnaars Insight250 Award bekend

ESOMAR heeft de winnaars bekendgemaakt van de Insight250 Award 2023. De jaarlijkse verkiezing is bedoeld om mensen uit te lichten die bijzondere prestaties leveren op het gebied van marktonderzoek, datagedreven marketing en insights. Van de 250 personen die een award ontvingen, komen er drie uit Nederland. Het zijn Fenny Léautier, Head of Marketing Insights &…

Actueel | 13 juli 2023
13 juli 2023

MediaTestDag in teken van Simavi

In het kader van de 24ste verjaardag van MediaTest hield het bureau zoals traditioneel de MediaTestDag: onderzoek in 24 uur. Een belangeloos onderzoek dat sinds 2018 bestaat, en deze keer werd uitgevoerd voor Simavi. Die organisatie sprong er met haar maatschappelijke en concrete onderzoeksvragen boven alle inzendingen uit. Ontwikkelingsorganisatie Simavi strijdt, samen met vrouwen en...
Actueel | 06 juli 2023
06 juli 2023

2023 YES Pitch Award Finalists

The Young ESOMAR Society (YES!) Award is a global competition designed to both engage young professionals (30 and under) and shine a spotlight on the valuable perspective a new generation of researchers is bringing to the table. Each year between five to ten finalists are selected to pitch their idea in 60 seconds to the...

Ook de laatste bytes ontvangen?