Grote toeloop opdrachtgevers naar MIE’24
De inschrijvingen voor MIE’24, 13 en 14 maart in de Jaarbeurs in Utrecht, komen nu volop binnen. Wat opvalt is het hoge aantal opdrachtgevers dat op deze dagen aanwezig zal zijn. Een meer dan uitgelezen kans voor bureaus en bedrijven om elkaar te ontmoeten, niet alleen bij lezingen en round tables, maar ook op de…
MIE’24: DataIM over de kunst van statistische analyses en datavisualisaties
Op het MIE geeft David Macro, hoofd data-science van DataIM, een masterclass met als titel: ‘Marktonderzoek met R en Shiny in vogelvlucht’. R en Shiny zijn twee tools die tezamen een framework bieden voor statistische analyses en datavisualisatie. Daily Data Bytes sprak erover met Gijs van Blokland, algemeen directeur van DataIM. Eerst even over DataIM….
MIE’24: Kees van Duyn en Rob Drent over de kunst van semiotics
Op 13 maart om 14.00 uur geven Kees van Duyn en Rob Drent van SemioCentral een lezing onder de titel: ‘Bloody or Virgin Mary? A cultural view of the zero-alcohol movement’. Daily Data Bytes sprak met Kees van Duyn. ‘Culture wordt helaas stelselmatig genegeerd in het Nederlandse marktonderzoek.’ Waar ga je het over hebben op…
Webinar gedragsverandering
Motivaction organiseert eind februari een webinar over gedragsverandering. Het is bestemd voor degenen die campagnes maken, mensen voorlichten of juist nudgen, en die meedenken over beleid. Het webinar biedt concrete en effectieve methoden om verschillende doelgroepen in beweging te krijgen. In het gratis webinar ontdek je: De belangrijkste sociaalpsychologische en fysieke bepalers van gedrag; Hoe…
MIE’24: Iga Jarosz over de kunst van analytics-engineering
Op 13 maart geeft Iga Jarosz, analytics engineer van Digital Power, samen met Jan Hoogenboom van Agrico, op MIE’24 een presentatie over de data-transformatie bij de grootste aardappelproducent van Nederland. Daily Data Bytes sprak met haar. Waar ga je het over hebben op het MIE en waarom juist hierover? ‘We zullen het verhaal van Agrico…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
MIE’24: Janine Himpers over de kunst van customer en employee experience
Op 13 en 14 maart kun je op MIE’24 de state of the art van data & insights van dichtbij meemaken in de vorm van presentaties, round tables en een dynamische beursvloer. Op donderdag 14 maart geeft Janine Himpers van Altuïtion een presentatie, samen met Wanda Stoteler van Kramp. Een open sessie over de verschillen…
MIE’24: Merik te Grotenhuis over de kunst van AI in marktonderzoek
Op 13 en 14 maart kun je op MIE’24 de state of the art van data & insights van dichtbij meemaken in de vorm van presentaties, round tables en een dynamische beursvloer. In de komende edities van Daily Data Bytes stellen we een aantal van de sprekers voor. Vandaag Merik te Grotenhuis van interview- en…
Survalyzer op MIE’24: AI-integratie in klantcontact
Survalyzer presenteerde de afgelopen tijd opmerkelijke resultaten met ChatGPT op het gebied van sentiment- en onderwerpanalyse in open teksten. Volgens eigenaar Christian Hyka staan we nog maar aan het begin van de AI-reis. Daar komt hij over vertellen op het MIE. Wat doe je wanneer je klantervaringsmanagement hapert? Voor het Zwitserse postbedrijf GeoPost DPD was…
MIE’24: Esther Rookhuijzen over de kunst van helder informatie delen
Op 13 en 14 maart kun je op MIE’24 de state of the art van data & insights van dichtbij meemaken in de vorm van presentaties, round tables, een dynamische beursvloer en alle mogelijkheid om contact te leggen met vakgenoten. In de komende edities van Daily Data Bytes stellen we alvast wat sprekers voor. Vandaag…
Kaartverkoop voor MIE’24 gestart!
Op 13 en 14 maart 2024 presenteert het Data & Insights Network de state of the art van het vak tijdens de 22ste editie van het MIE. Wie de laatste trends en ontwikkelingen niet wil missen, bestelt nu tickets! Zet je schrap voor meer dan 80 sessies met topsprekers, prikkelende workshops, silent seminars, round tables…
Sensory Talk ‘Innovaties in Sensorisch Onderzoek’
Het Data & Insights Network nodigt leden en niet-leden uit voor een Sensory Talk op woensdag 31 januari aanstaande van 13.00 – 14.00 uur. De talk wordt gegeven door Daniëlle Dull, Senior Consultant bij EyeQuestion Software, die de nieuwste ontwikkelingen deelt in het sensorisch en consumentenonderzoek. De onderwerpen in de talk van Daniëlle Dull omvatten…
Marug Marketing Conference op 12 maart a.s.
Dit jaar wordt voor de 35ste keer de MARUG Marketing Conference gehouden. Op 12 maart zullen studenten en bedrijven met affiniteit voor marketing samenkomen in Euroborg in Groningen. Tijdens het congres zullen deelnemers zich bezighouden met actuele marketingvraagstukken en hierover actief ideeën uitwisselen. De MARUG Marketing Conference is het grootste studentenmarketingcongres van Nederland met jaarlijks…