Education Day – Data Strategy & Data Driven Marketing

Door Jan Roekens | 28-03-2024

Kom naar de Education Day, een sessie exclusief voor docentleden en in onderwijs geïnteresseerden van het Data & Insights Network en NIMA. Thema: Data Strategy & Data Driven Marketing. Een niet te missen middagprogramma op 18 oktober a.s. van 14.00 tot 16.35 uur (met borrel na). Gratis voor D&IN-leden! 

Programma

  • 14.00 – 14. 10 uur | Opening & welkom door Data & Insights Network – Gino Kirsten
  • 14.10 – 14.45 uur | Digital Power: Culture & Values Behind Your Data Strategy
  • 14.45 – 15.30 uur | Frederik Situmeang  (HvA): Preparing 21st century Data Driven Marketing Professional
  • 15.30 – 16.00 uur | Thee/koffie
  • 16.00 – 16.35 uur | Rockfeather & Greenchoice: Wat is een datastrategie en hoe pak je zoiets aan?
  • 16.35 – 17.00 uur |Borrel

Culture & Values Behind Your Data Strategy
Discussions about data are often technical, but in order to get true value out of data, we also need to pay attention to people and culture. We want to show you how organisation values are essential to an effective data strategy. How do we (re)gain control over our data, how do we make the most of it and how do we not loose sight of our values in the meantime? Those are the questions that Eiske Jensma and Marieke Schulte will answer in this interactive presentation.

Preparing 21st century Data Driven Marketing Professional 
In this session I will discuss how marketing professionals have been transformed and the role of data and AI. Given the transformation, I will then discuss the main themes identified in the literature about the crucial role of digitalization and data in marketing and sales. Here I will discuss a meta-analysis done on marketing literature and highlight the central role of digital and data. Given these trends I will continue the conversation to discuss how we translate it into our research themes at our research group and our application of our research to the education.

Wat is een datastrategie en hoe pak je zoiets aan? 
Diddy Bos, Manager Data & Analytics bij Greenchoice, en Jonathan Aardema, CEO en mede-oprichter van Rockfeather, nemen je mee op reis door het vormen van een datastrategie, van idee tot uitvoering. Ze presenteren een eerlijk verhaal over de do’s, don’ts en lessons learned.

Datum: 18 april 2024
Tijd: 14:00—17:00
Locatie: Baut Oost, Amsterdam
Normale prijs: €75,00
Ledenprijs: gratis

Data and Insights Network – Education Day – Data Strategy & Data Driven Marketing (datainsightsnetwork.nl)

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?