Once Inch Whale neemt iVisual Tech over

Door Jan Roekens | 22-10-2024

One Inch Whale wordt, volgens eigen zeggen, het eerste marktonderzoekbureau in de wereld dat via een gepatenteerd wetenschappelijk kleurensysteem klanten helpt impact te creëren op het onbewuste consumentengedrag. Dat krijgt zijn beslag door overname van iVisual Tech. 

One Inch Whale en iVisual (het voormalige Color Navigator) werken al vier jaar samen voor tal van grote klanten zoals Danone, Bose, Carrefour en Duvel Moortgat. Door de inzichten uit marktonderzoek te combineren met het wetenschappelijk onderbouwde en gepatenteerde kleurensysteem van iVisual Tech (waarin One Inch Whale sinds vorig jaar participeert), willen de bureaus zo meer tastbare en voorspellende inzichten bieden.

‘We brengen het onbewuste consumentengedrag in kaart, en geven aan hoe je met de juiste visuele communicatie en hiërarchie gedrag en aankoopbeslissingen kan beïnvloeden. Na vier jaar exclusief samenwerken is het tijd voor de volgende stap en neemt One Inch Whale de diensten en experts van iVisual over om zo onze huidige en toekomstige klanten nog beter te kunnen bedienen’, aldus Wim Hamaekers, medeoprichter van One Inch Whale.

Karine Steculorum, medeoprichter van iVisual Tech, zal deel uitmaken van het managementteam van One Inch Whale en de verantwoordelijkheid krijgen over de divisie waar kleurwetenschap en marktonderzoek samenkomen: ‘Kleur en bijhorende associaties spelen een doorslaggevende factor in het beslissingsproces van de consument, maar worden door veel bedrijven zwaar onderschat. Doordat onze methodologie en expertise nu onderdeel worden van One Inch Whale kunnen we merken nog beter adviseren over de voorspelbare en sturende rol van kleur in verpakking en communicatie.’

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?