Interviews | 23 september 2020
23 september 2020

‘Eén visie, één verhaal’

Ze lijken zelden volkomen tevreden, hun werk lijkt nooit af. Een onderzoeksmethodiek kan een volgende keer vast beter, net als het intern delen van insights. Ze zijn permanent nieuwsgierig en staan altijd ‘aan’. Ook wanneer er intern geen concrete vraag opdoemt, initiëren ze zelf iets. Ze zijn open minded en dus experimenteren ze graag. We...
Interviews | 22 september 2020
22 september 2020

Genomineerden Digital & Webanalist 2020

‘De big data-hype lijkt voorbij’ Voor de vierde keer wordt de MOAward voor Digital & Webanalist van het jaar uitgereikt. Een relatief jonge prijs voor een vakgebied dat volop in beweging is. De genomineerden zijn Pieter Caesens (OPERON), Yannick Nierop (Storm Digital) en Erik Driessen (voorheen Greenhouse, sinds deze maand De Belastingdienst). Wij vroegen hen...
Interviews | 16 september 2020
16 september 2020

Lois van der Molen ‘Je kunt niet in je eentje gedrag veranderen’

Lois van der Molen (24) is genomineerd voor de MOAward Young Talent 2020. Sinds haar afstuderen bijna twee jaar geleden werkt ze bij SKIM, in het team Telecom, Services en Technologie. ‘Impact maken op het gebied van gezondheid en duurzaamheid is iets wat ik persoonlijk heel interessant vind. Dus ik probeer ook wel na te...
Interviews | 15 september 2020
15 september 2020

Nominaties insights professionals bedrijfszijde (deel 1). ‘Iedere keer jezelf uitvinden’

Ze lijken zelden volkomen tevreden, hun werk lijkt nooit af. Een onderzoeksmethodiek kan een volgende keer vast beter, net als het intern delen van insights. Ze zijn permanent nieuwsgierig en staan altijd ‘aan’. Ook wanneer er intern geen concrete vraag opdoemt, initiëren ze zelf iets. Ze zijn open minded en dus experimenteren ze graag. We...
Interviews | 10 september 2020
10 september 2020

Maron van der Krieken ‘Wij zijn de stem van de consument binnen het bedrijf’

Maron van der Krieken (29) is genomineerd voor de MOAward Young Talent 2020. Sinds drie jaar werkt ze bij Kantar als account- en teammanager. ‘Ik ben allereerst marktonderzoeker. Daarnaast ben ik ook cliënt manager voor twee grote klanten, Albert Heijn en Starbucks. En ik ben verantwoordelijk voor een branding team binnen Kantar. Laatst heb ik...
Interviews | 03 september 2020
03 september 2020

Vivianne Verheijen, genomineerd als Young Talent van het jaar

Vivianne Verheijen (26) is een van de drie genomineerden voor de MOAward Young Talent 2020. De andere twee (die in de weken hierna aan bod komen) zijn Manon van der Krieken (Kantar) en Lois van der Molen (Skim). Vivianne werkt als community-manager bij MWM2 en ze doet onderzoek met zowel consumenten en burgers als met...
Interviews | 02 september 2020
02 september 2020

Lenka van Riemsdijk, genomineerd voor Insights Scientist van het jaar

Wie wordt Insights Scientist van het jaar? Eind september weten we het, wanneer de winnaars van de MOAwards bekend worden gemaakt. Een van de drie genomineerden is Lenka van Riemsdijk, die promoveerde op een studie naar dierenwelzijn en consumentenbelang. Lenka van Riemsdijk: ‘Zeker was ik verrast toen ik van mijn nominatie hoorde. Mijn copromotor bleek...
Actueel | 01 september 2020
01 september 2020

Brilliant new products: consumer match or mismatch?

De drie genomineerden voor de MOAward Insights Scientist van het jaar, geven 10 september 2020 hun presentatie over het Topic of the Year “Brilliant New Products: Consumer Match or Mismatch?” via Microsoft Teams. De jury zal na het symposium de uiteindelijke winnaar kiezen. De winnaar wordt tijdens de feestelijke uitreiking van de MOAwards, op 25 september, bekendgemaakt.

Daily Data Bytes wordt gesteund door Kennispartners.

Actueel | 27 mei 2020
27 mei 2020

MOAwards – Save the date!

Op vrijdag 25 september worden de winnaars van de MOAwards 2020 bekendgemaakt! Waar en op welke manier de uitreiking plaats zal vinden hoor je binnenkort.

Actueel | 09 april 2020
09 april 2020

Ontdek de genomineerden voor de MOAwards 2020!

Een MOAward win je niet zomaar. Het is dé vakprijs voor inspirerende Insights-professionals en toonaangevende Marketing Research & Analytics bureaus die het verschil maken in het vakgebied. There’s no award like a MOAward.

Actueel | 07 april 2020
07 april 2020

Clou 97 nu online

De abonnees op Clou zouden op 10 april het eerstkomende nummer per post ontvangen, maar nu veel mensen thuis werken, verschijnt Clou 97 helemaal digitaal, zodat de lezers het blad toch allemaal in huis hebben. Klik op de link voor het complete magazine.

Actueel | 01 april 2020
01 april 2020

Let op – volgende Clou alleen digitaal

De meeste abonnees van Clou ontvangen het gedrukte blad op hun werkadres. De eerstvolgende keer zou 10 april zijn. Maar veel mensen werken nu thuis en de kans is groot dat zij het blad pas veel later zien. Daarom verschijnt Clou volgende week alleen digitaal (als pdf) zodat de lezers het blad toch allemaal in huis hebben.