Onderzoek | 16 november 2021
16 november 2021

Nederlander geeft eigen veerkracht een 7

Campina wil Nederlanders inspireren veerkrachtiger te worden 85% van de Nederlanders voelt zich veerkrachtig. Wel zegt eenderde van de mensen onder de 35 minder veerkrachtig te zijn geworden door de coronapandemie. Dit blijkt uit de Veerkracht Monitor van Campina, uitgevoerd door Ipsos. Voldoende beweging, meer rust en gezonde voeding blijken bij het thema veerkracht belangrijke...
Onderzoek | 15 november 2021
15 november 2021

Kantoormedewerker stelt hogere eisen aan werkomgeving

Uit onderzoek uitgevoerd door Panelwizard, in opdracht van Spaces, blijkt dat kantoormedewerkers anders naar het kantoor zijn gaan kijken in de afgelopen twee jaar. De roep om hybride werkoplossingen wordt steeds luider en een afwisseling tussen thuiswerken, werkplekken dichtbij huis en werken op het hoofdkantoor wordt de nieuwe norm. Ruim een op de tien kantoormedewerkers...
Onderzoek | 03 november 2021
03 november 2021

Nederlanders gaan er de komende jaren vaker op uit

De komende jaren wordt een verdere groei van het aantal uithuizige vrijetijdsactiviteiten van Nederlanders verwacht. Vrijetijdsactiviteiten zullen vaker overdag en doordeweeks plaatsvinden. Onthaasten gaat (nog) belangrijker worden om tegenwicht te bieden aan de hectiek van alle dag. Daarnaast zullen Nederlanders er vaker alleen op uit trekken. Dit blijkt uit de Toekomstvisie Nederlandse Vrijetijdsmarkt 2030 van...
Onderzoek | 01 november 2021
01 november 2021

Hoe de pandemie de mediagewoonten verandert

De pandemie heeft een grote invloed gehad op mediaconsumptie én bezit van apparaten. Dat blijkt uit het jaarlijkse Global Media Intelligence Report, dat de cijfers geeft van 43 landen. Belangrijkste constateringen: Het bezit van pc's en/of tablets blijft in veel landen dalen. Smartphones zijn het primaire - en soms het enige - digitale apparaat van...
Onderzoek | 18 oktober 2021
18 oktober 2021

Mentale gezondheid niet top of mind bij Nederlanders

Mentale gezondheid staat in de top 3 van gezondheidsproblemen en is wereldwijd gemiddeld met 5% gegroeid ten opzichte van 2020. De top wordt aangevoerd door kanker en Covid-19. Maar in Nederland vindt slechts 4% mentale gezondheid belangrijker dan fysieke gezondheid. Dat blijkt uit de Polbar enquête van Ipsos. Wereldwijd zegt 79% van de respondenten dat...
Onderzoek | 04 oktober 2021
04 oktober 2021

I&O Research voert Corona Gezondheidsmonitor Jeugd uit

Gewoonlijk wordt eens in de vier jaar door alle GGD’s in samenwerking met GGD GHOR Nederland en het RIVM de Gezondheidsmonitor Jeugd uitgevoerd. Vanwege de coronapandemie vindt dit jaar een extra meting plaats. Hiermee wordt de impact van coronacrisis op de gezondheid en het welzijn van jongeren in kaart gebracht. Het betreft het eerste landelijke...
Onderzoek | 04 oktober 2021
04 oktober 2021

Medewerkers enthousiaster over nieuwe werkgever dan in 2020

De employee journey experience van werkend Nederland is in 2021 sterk beïnvloed door corona en de maatregelen. Zo hebben medewerkers vaker dan ooit online moeten werken en werden er beduidend minder woon-werkverkeerkilometers afgelegd. Maar ook bij het zoeken en vinden van een nieuwe baan heeft digitaal solliciteren en vervolgens online kennismaken met de nieuwe werkgever...
Onderzoek | 08 september 2021
08 september 2021

Medewerkers actief betrokken bij vormgeven ideale werkplek

Steeds meer werkgevers denken na over de ideale werkplek na corona. Medewerkers zijn in groten getale gewend geraakt aan het thuiswerken. Daarnaast verandert de functie van het kantoor. Veel organisaties (93%) betrekken hun medewerkers bij het vormgeven van de werkomgeving. Een onderzoek van facilitair dienstverlener HEYDAY, uitgevoerd door Markteffect. Drie op de vijf organisaties (59%)...
Onderzoek | 26 augustus 2021
26 augustus 2021

Ook babyboomers kopen meer online

In het afgelopen jaar hebben ook de babyboomers hun koopgedrag – noodgedwongen – aangepast. Mede onder invloed van corona zijn ook zij steeds meer online gaan kopen, vaker dan voor corona. Ze doen inmiddels niet meer onder voor de jongere generaties. Belangrijk dus voor online marketeers om bij de ontwikkeling van hun websites, apps en...
Onderzoek | 19 augustus 2021
19 augustus 2021

Marketing spel je als D-A-T-A

Nieuw Salesforce-onderzoek toont verschuivingen in prioriteiten, uitdagingen en tactieken van marketeers. Het verbeteren van het gebruik van marketingtools en -technologieën is topprioriteit voor de Nederlandse marketeer, terwijl innovatie de grootste uitdaging is. Salesforce heeft de zevende editie van zijn State of Marketing-rapport gepubliceerd, gebaseerd op een wereldwijd onderzoek onder duizenden marketeers. Uit het rapport blijkt...
Actueel | 18 augustus 2021
18 augustus 2021

Over een andere boeg

Na een mooie carrière in de onderzoekswereld (o.a. Motivaction, Heineken, ABN-AMRO) besteedt Henk Eising nu een deel van zijn tijd aan vrijwilligerswerk in het Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis in Amsterdam (AVL). Daar vervoert hij patiënten van de verpleegafdeling naar onderzoeks- en behandelkamers. En weer terug. Mooi en dankbaar werk, vindt hij. En je maakt het...
Best practices | 11 augustus 2021
11 augustus 2021

Design thinking steeds relevanter tijdens pandemie

Een paar maanden geleden verscheen er een interessant artikel in Industrial Marketing Management (IMM), hét wetenschappelijke tijdschrift op het gebied van B2B-marketing. Twee onderzoekers presenteerden daarin een analyse waarin zij uiteenzetten waarom design thinking juist tijdens de Covid-19-pandemie relevanter is dan ooit. Als Daily Data Bytes nemen we je graag mee in hun denkwereld. Een...

Ook de laatste bytes ontvangen?