Onderzoek | 20 oktober 2022
20 oktober 2022

Hogere (energie)kosten, maar geen bezuiniging op etentjes

Steeds meer huishoudens en bedrijven worden diep geraakt door de ongekend hoge kosten. Steeds meer Nederlanders hebben moeite om hun energierekening te betalen en dat zorgt voor grote bezorgdheid. Dat komt naar voren uit de Monitor Consumentengedrag van de VU Amsterdam en Validators. Hoe boksen Nederlanders op tegen de hogere kosten en waar wordt op...
Onderzoek | 13 oktober 2022
13 oktober 2022

Meer onvrede en spanning in de samenleving

Miles Research bekeek samen met partner Trendpanel hoe we met elkaar omgaan in Nederland. Belangrijk, omdat er de laatste jaren veel zaken spelen die impact hebben op het maatschappelijk debat: van corona, oorlog, energiecrisis, inflatie en stikstofcrisis tot protesterende boeren. We lijken daardoor steeds meer verdeeld. Het eerste dat opvalt in het onderzoek is dat...
Onderzoek | 11 oktober 2022
11 oktober 2022

Hoe kijken Nederlanders naar gezondheid en zorg?

In verschillende studies, zoals de World Mental Health Day survey & Global Health Service Monitor, onderzocht Ipsos hoe de Nederlandse bevolking, in vergelijking met 34 andere landen, kijkt naar gezondheid en zorg. Daaruit komen zes key insights naar voren. 1. Meer zorgen over het coronavirus dan over mentale gezondheid Alhoewel het coronavirus nog steeds de grootste zorg...
Onderzoek | 11 oktober 2022
11 oktober 2022

TikTok-gebruikers maken zich zorgen over privacy

Het succes van TikTok heeft voor veel Nederlanders ook een keerzijde. Ruim één op de drie maakt zich er zorgen over dat de app te veel over hen weet. Voor degenen die al langere tijd een account hebben is dit zelfs 53%. Dit blijkt uit onderzoek van Motivaction, in opdracht van stichting Massaschade & Consument....
Onderzoek | 06 oktober 2022
06 oktober 2022

CMO’s worstelen met data-ethiek

De World Federation of Advertisers (WFA) deed onderzoek naar het probleem dat marketeers hebben met de regelgeving rond datagestuurde marketing, en dan gaat het natuurlijk over privacy en ethiek. De meerderheid van de CMO’s bij multinationals hecht belang aan een ethische benadering van data, maar de helft weet niet wat dit betekent voor de praktijk...
Onderzoek | 06 oktober 2022
06 oktober 2022

Zorgen Nederlanders over online veiligheid nemen af

Ruim de helft (54%) van de Nederlanders maakt zich (minstens) enige zorgen over de eigen online veiligheid in de thuissituatie. In 2021 was dit nog 61%. Het aandeel dat zich (zeer) weinig zorgen maakt neemt toe van 38% naar 45%. Dat blijkt uit het jaarlijkse Cybersecurity onderzoek Veilig Online 2022 dat I&O Research uitvoerde in...
Onderzoek | 06 oktober 2022
06 oktober 2022

Veel interesse voor lokale informatiebronnen

Het Commissariaat voor de Media deed grootschalig onderzoek naar de interesse in gemeentelijk nieuws en gebruik en waardering van alle informatiebronnen die lokaal nieuws en informatie ontsluiten. Wat blijkt: over het algemeen zijn Nederlanders geïnteresseerd in lokaal nieuws. Niet eerder is het gebruik van lokale informatiebronnen voor alle online en offline geconsumeerde mediakanalen in deze...
Onderzoek | 06 oktober 2022
06 oktober 2022

Wereldwijd zorgen over oorlog, koopkracht en het klimaat

De oorlog in Oekraïne blijft 's werelds grootste zorg, maar ook de financiële en milieucrises dichter bij huis houden mensen bezig, blijkt uit Kantar Global Issues Barometer wave 3. De oorlog in Oekraïne, die nu al acht maanden woedt, is nog steeds de grootste zorg voor de helft van de wereldbevolking. De bezorgdheid is vooral...
Onderzoek | 04 oktober 2022
04 oktober 2022

De vitaliteit van zorgmedewerkers van week op week in kaart

Miles Research heeft samen met PGGM&CO de Vitaliteitsmonitor voor de zorg- en welzijnssector ontwikkeld. De monitor brengt van week op week de fitheidsscore in beeld van werknemers in de sector. Gebeurt er iets in de samenleving dat invloed is op het gemoed van medewerkers in de zorg- en welzijnssector dan is het in de monitor...
Onderzoek | 04 oktober 2022
04 oktober 2022

Online bestedingen groeien naar € 16,1 miljard in eerste helft 2022

In het eerste halfjaar van 2022 zijn de online bestedingen van Nederlandse consumenten gestegen tot € 16,1 miljard, een groei van 9% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De groei wordt aangejaagd door de sterke stijging van diensten (+86%). Dit blijkt uit de nieuwste cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, uitgevoerd door GfK. Na...
Onderzoek | 29 september 2022
29 september 2022

Meer aandacht voor radio- en tv-commercials? Houd het simpel!

Ster benaderde Motivaction met de vraag: hoe kun je op radio en televisie effectiever adverteren door de aandacht voor campagnes te verhogen? Uit het onderzoek kwamen zes tips naar voren. We zetten ze alle zes op een rijtje. Zes tips voor effectiever adverteren: Houd het simpel. Laat bijvoorbeeld pauzes vallen zodat de luisteraar tijd heeft om te verwerken wat er is gezegd. Beperk...
Onderzoek | 29 september 2022
29 september 2022

Mediamakers voelen druk om representatie vrouwen te verhogen

Bijna de helft van de mediamakers voelt meer druk vanuit de maatschappij om een representatiever beeld van mannen en vrouwen te geven dan vijf jaar geleden. Dat blijkt uit de publicatie Blikopener van WomenInc. Direct Research deed er onderzoek voor onder 251 mediamakers. De mediasector is in beweging: het merendeel van de mediamakers zegt meer...
";

Ook de laatste bytes ontvangen?