Dynata is winnaar van de I-COM Global Data Creativity Awards 2024. De bekendmaking was op 16 mei jl. in Malaga, Spanje. De awards worden jaarlijks uitgereikt voor baanbrekende werk op het gebied van data en marketing.
Dynata’s inzending was ‘QualityScore’, een nieuwe methode voor het voorkomen van enquêtefraude en misbruik van AI door respondenten. De inzending won de eerste prijs in de categorie Datakwaliteit.
QualityScore is een cruciaal onderdeel van het datakwaliteitsprogramma van Dynata. Het maakt gebruik van meer dan 175 passief gevolgde gedragskenmerken om patronen te herkennen die wijzen op data van slechte kwaliteit (fraude, weinig betrokkenheid). Daarbij gaat het om standaardcontroles maar ook om passieve indicatoren, zoals muisbewegingen, enquêtesnelheid, gebruik van sneltoetsen, bestede tijd op een pagina en typesnelheid.
QualityScore gebruikt deze informatie ook om onderscheid te maken tussen gedeeltelijke invulling en niet-invulling (een probleem voor de kwaliteit van data), wat moeilijk handmatig is te doen.
‘We zijn blij dat de I-COM-juryleden het belang zien van deze innovatieve methode waarin we AI gebruiken om de kwaliteit van de data die we nodig hebben voor goede beslissingen, te verbeteren’, zegt Steven Millman, Global Head of Research and Data Science van Dynata.
Webinar op 20 juni over QualityScore
Op 20 juni houdt Dynata een webinar onder de titel (re)discover Dynata’s QualityScore. Hoe zorg je ervoor dat je survey-data altijd van de hoogste kwaliteit zijn in het gehele onderzoeksproces?
In een half uur wordt je bijgepraat over de ML-technologie die Dynata hanteert voor onderzoek. Met de technologie bespaar je tot 85% op het manueel data-opschonen. Je kunt er ook in realtime dubieuze respondenten mee uit het onderzoek halen. En je kunt bias voorkomen bij het opschonen van data.
Sprekers op het webinar zijn: Tammy Rosner, director data quality, Janice Caston, EVP marketing en Tom Tuccio, product manager QualityScore.
Dynata is Kennispartner van Daily Data Bytes